به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۲۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۱ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۳۵۱۹۶۳

گرمایش زمین به معنای کودکان ناسالم بیشتری

گرمایش زمین به معنای کودکان ناسالم بیشتری
گروه علمی:تحقیقات جدید ادعا می‌کند که بچه‌ها به اندازه والدینشان در دوران کودکی آمادگی جسمانی ندارند و احتمالاً با گرم شدن زمین به آنها آسیب می‌رسد. این یافته‌ها بر اساس بررسی جامع بیش از ۱۵۰ مطالعه است که به چگونگی حفظ فعالیت بدنی، ورزش و مقابله با گرما و همچنین چگونگی تغییر این وضعیت با افزایش دمای کره زمین پرداخته است.
 
«شاوندا موریسون»، فیزیولوژیست ورزش محیطی در دانشگاه لیوبلیانا اسلوونی، می‌گوید: «بزرگسالان دارای تناسب اندام به دلیل ترکیبی از عوامل فیزیولوژیکی، رفتاری و روانی بهتر می‌توانند دمای بالاتر را تحمل کنند.»وی در ادامه افزود: «با این حال، با گرم شدن جهان، کودکان کمترین تناسب اندام را دارند. ضروری است که کودکان برای تقویت و حفظ تناسب اندام خود به انجام فعالیت‌های بدنی روزانه تشویق شوند.»

چاقی و عدم تناسب اندام می‌تواند کودکان را در معرض خطر بیشتر مشکلات سلامتی مرتبط با گرما، مانند کم آبی بدن، گرمازدگی یا سکته گرما قرار دهد.در میان تحقیقات مورد تجزیه و تحلیل، مطالعه‌ای مربوط به ۴۵۷ پسر ۵ تا ۱۲ ساله در تایلند بود. این مطالعه نشان داد که نوجوانان دارای اضافه وزن بیش از دو برابر بیشتر از کودکان با وزن طبیعی هنگام ورزش در فضای باز دچار مشکل در تنظیم دمای بدن خود می‌شوند.

مطالعه دیگری نشان داد که کودکان بیشتری در روزهای گرم‌تر به بخش اورژانس بیمارستان‌های کودکان ایالات متحده مراجعه می‌کنند.براساس این تحقیقات، آمادگی هوازی کودکان ۳۰ ٪ کمتر از والدینشان در همان سن است. در ۳۰ سال گذشته شاهد کاهش سریع فعالیت بدنی کودکان در سطح جهان بوده ایم، در حالی که بیشتر کودکان مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت در مورد انجام متوسط حداقل ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی در روز عمل نمی‌کنند.
بدتر اینکه، این عدم تحرک جسمی، به ویژه در اروپا، در طول پاندمی کووید ۱۹ شتاب گرفت.

موریسون توضیح داد: «کودکان کمتر از بزرگسالان در گرما عرق می‌کنند و با افزایش جریان خون به پوست خود گرما را از دست می‌دهند که این امر می‌تواند فعالیت قلب را سخت‌تر کند.»موریسون فعالیت‌هایی را برای تحرک داشتن بچه‌ها پیشنهاد می‌کند. این فعالیت‌ها می‌تواند ترکیبی از بازی‌های ساختاری مانند فوتبال، بسکتبال و بیسبال و بازی با دوستان و خانواده باشد. ترجیحاً این فعالیت‌ها بهتر است در خارج از منزل اتفاق افتد.
برچسب ها: گرمایش زمین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها