به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۱ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب : ۳۵۱۹۸۱

تحریم‌ها نباید مردم بی‌گناه را هدف قرار دهد

تحریم‌ها نباید مردم بی‌گناه را هدف قرار دهد
گروه بین الملل: آلمان درخواست‌ها جهت ممنوعیت صدور ویزا برای شهروندان روسیه را رد و تاکید کرد که تحریم‌ها نباید مردم بی‌گناه را هدف قرار دهد.
 اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در کنفرانسی خبری در برلین گفت:«این جنگ، جنگ ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) است» و افزود، تحریم‌های اتحادیه اروپا باید شخص پوتین و افرادی را هدف بگیرد که مسئول جنگ اوکراین هستند.
او گفت: ما تحریم‌های ملموسی علیه بسیاری از مقامات، الیگارش‌ها و گروه‌های قدرتمند روسیه وضع کرده‌ایم و قطعا اقدامات بیشتری انجام خواهیم داد. اما اگر اکنون این اقدامات را به این مردم بی‌گناه بسط دهیم، اثرگذاری تحریم‌ها کاسته خواهد شد.
پیش‌تر فنلاند و استونی از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا خواستند تا در واکنش به حمله روسیه به اوکراین، از صدور ویزای گردشگری برای شهروندان روسیه خودداری کنند.
کاجا کالاس، نخست‌وزیر استونی در توییتر نوشت: «سفر به اروپا یک امتیاز است، نه یک حق انسانی!».
وی گفت، اکنون وقت آن رسیده که اروپا پذیرش  گردشگرهای روسیه را متوقف کند.
پکا هاویستو، وزیر خارجه فنلاند نیز گفت که این کشور قصد دارد اخذ ویزا برای شهروندان روسیه را سخت‌تر کند و این مسئله را در نشست ماه جاری وزرای خارجه اتحادیه اروپا مطرح خواهد کرد.
صدراعظم آلمان همچنین درباره احتمال سفر ولادیمیر پوتین به آلمان گفت: به این مساله فکر نکرده‌ام، اما آنچه مسلم است، این است که عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین باید تمام شود.
شولتس گفت: دلیل حمایت تسلیحاتی ما از اوکراین همین (پایان جنگ) است. اکنون روسیه باید بپذیرد که باید با اوکراین به توافق برسد، آن‌ هم نه یک صلح اجباری.
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها