به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۱ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب : ۳۵۱۹۸۲

جستجو برای یافتن اسناد اتمی در اقامتگاه ترامپ

جستجو برای یافتن اسناد اتمی در اقامتگاه ترامپ
گروه بین الملل: روزنامه واشینگتن پست، گزارش داد که ماموران سرویس امنیت داخلی آمریکا، اف‌بی‌آی، که این هفته اقامتگاه دونالد ترامپ در ایالت فلوریدا را تفتیش کردند، به دنبال «مدارک طبقه‌بندی شده درباره سلاح هسته‌ای» بودند.
واشینگتن پست به نقل از «منابع نزدیک» به این تحقیقات نوشت که آن‌ها هیچ توضیح بیشتری نداده و نگفتند که آیا سخن از اسناد مربوط به سلاح هسته‌ای آمریکا است یا سلاح اتمیِ کشورهای دیگر.این «منابع» که نام‌شان برده نشد، همچنین نگفتند که در تفتیش اقامتگاه  ترامپ، به اسناد مورد نظر دسترسی یافتند یا نه.
ماموران اف‌بی‌آی دوشنبه شب وارد اقامتگاه مار-آ-لاگو شدند، جایی که  ترامپ و همسرش، ملانیا، اکثر اوقات خود را پس از پایان دوره ریاست جمهوری در آن سپری کرده‌اند.
تفتیش از این ویلای بزرگ ساحلی ساعت‌ها طول کشید. برخی رسانه‌های آمریکا مدعی شدند که پس از آن‌که  ترامپ در آغاز امسال ۱۵ جعبه اسناد انتقال یافته به این خانه را به آرشیو ملی آمریکا مسترد کرد، هنوز «اسناد محرمانه دیگری» در این مکان باقی بود.تحقیقات در این باره از اوایل بهار امسال آغاز شد. در تاریخ آمریکا سابقه نداشته که خانه یک رئیس جمهورِ پیشین به دست نهادهای اطلاعاتی و امنیتی یا پلیس کشور تفتیش شود.این وضعیت برای دونالد ترامپ در حالی رخ داده که او درگیر تحقیقات دیگری نیز هست، اما کماکان تاکید دارد که به زودی در خصوص اعلام نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری دو سال دیگر تصمیم خواهد گرفت.واشینگتن پست با کارشناسان اسناد محرمانه نیز گفت‌وگو کرده به گفته آنها حضور نیروهای اف‌بی‌آی در خانه  ترامپ بیانگر «نگرانی حقیقی» در دولت است که ممکن است اسناد به دست عواملی دیگر بیفتد.
همزمان با گزارش واشینگتن پست، نیویورک تایمز نیز  با استناد به یک منبع «آگاه از تحقیقات» گزارش داد که اقدام پلیس فدرال آمریکا در خصوص مدارک مرتبط با یکی از محرمانه‌ترین برنامه‌های آمریکا بوده است.دو منبع دیگر نیز به نیویورک تایمز گفتند که بازجویان اف‌بی‌آی معتقد هستند که اسناد موجود در اقامتگاه  ترامپ، مدارکی «حساس» درباره امور مربوط به «امنیت ملی» آمریکا است.این خبرها پس از آن منتشر می‌شود که مریک گارلند، وزیر دادگستری آمریکا،تایید کرد که دفتر او از دادگاه فدرال خواسته تا حکم تفتیش اف‌ب‌آی در خصوص تفتیش از خانه  ترامپ را رسانه‌ای کند. وی گفت که  ترامپ خودش اولین کسی بود که این خبر محرمانه را رسانه‌ای کرد. گارلند گفت در شرایطی که اعتبار و شرافت ماموران اف‌بی‌آی مورد اتهام قرار گرفته، او ساکت نخواهد نشست و از این افراد «میهن‌پرست» دفاع خواهد کرد.از زمان رسانه‌ای شدن این تفتیش، تعداد زیادی از جمهوری‌خواهان دادستانی و دولت جو بایدن را متهم کرده‌اند که از اف‌بی‌آی برای اهداف سیاسی سوء استفاده کرده است. ترامپ همواره رسانه‌هایی مانند واشینگتن پست و نیویورک تایمز را «رسانه‌های منتشرکننده دروغ و اخبار جعلی» توصیف کرده و به آنها حمله کرده است.
او و هوادارانش تاکید دارند که اقدامات اخیر از روی اغراض سیاسی و با هدف جلوگیری از اعلام نامزدی او برای انتخابات سال ۲۰۲۴ انجام می‌شود.


 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها