به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۱ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۳۵۱۹۹۴

ضرر فراتر از تصور گوشت قرمز برای قلب

ضرر فراتر از تصور گوشت قرمز برای قلب
گروه علمی: بحث بر سر گوشت قرمز مدت هاست که بالا گرفته است. آیا مصرف آن همیشه می‌تواند برای شما خوب باشد یا باید به هر قیمتی از آن اجتناب کرد؟ آیا یک تکه استیک بدون چربی انتخاب بهتری نسبت به برای مثال ران مرغ سرخ شده است؟ پرسش‌ها بی پایان هستند. با این وجود، نتیجه پژوهشی تازه که در مجله تصلب شرایین، ترومبوز و بیولوژی عروقی انجمن قلب ایالات متحده امریکا منتشر شده شواهد تازه‌ای را درباره تاثیر گوشت قرمز بر قلب ارائه کرده است.

نتیجه این پژوهش نشان داد که مصرف گوشت قرمز منجر به میزان قابل توجهی از بیماری‌های قلبی و عروقی با خطر بالا می‌شود. به عبارت دیگر، اکثر افراد باید مراقب میزان مصرف گوشت قرمز باشند، اما افراد مبتلا به مشکلات قلب یو عروقی باید توجه بیش تری به این موضوع داشته باشند.

پژوهشگران برای انجام این پژوهش سطوح متابولیت‌ها را اندازه گیری کردند ماده‌ای که بر اثر تجزیه غذا، دارو‌ها یا مواد شیمیایی یا بافت خود بدن در نمونه‌های خون ساخته شده یا استفاده می‌شود.سایر عوامل مورد بررسی مواردی، چون قند خون، التهاب، فشار خون و کلسترول خون بودند. پژوهشگران این موضوع را بررسی کردند که آیا این عوامل در افزایش خطر قلبی و عروقی مرتبط با مصرف گوشت قرمز نیز نقش دارند یا خیر.

در این پژوهش از داده‌های شرکت کنندگان در پژوهش‌های پیشین مرتبط با سلامت قلب وعروق استفاده شد. پژوهشگران خطر بیماری قلبی و عروقی در میان شرکت کنندگانی که مقادیر مختلفی از غذا‌های حیوانی از جمله گوشت قرمز، گوشت فرآوری شده، ماهی، مرغ و تخم مرغ مصرف می‌کردند را با یکدیگر مقایسه نمودند.نتیجه نهایی پژوهش نشان داد که مصرف بیش‌تر گوشت قرمز و فرآوری شده با خطر بالاتر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی آترواسکلروتیک (قلب و گردش خون) مرتبط است.

به طور میانگین این میزان معادل ۲۲ درصد خطر بیش‌تر در هر یک وعده مصرف گوشت قرمز در روز است. برخی از گوشت‌های قرمز مورد مطالعه در این پژوهش شامل گوشت گاو، خوک، گاومیش کوهان دار امریکایی و گوزن و آهو بودند.

حدود یک دهم این خطر افزایش یافته به افزایش متابولیت تری متیل آمین ان – اکسید (TMAO) که در خون یافت می‌شود نسبت داده می‌شود. تری متیل آمین ان – اکسید حاوی مقادیر بالایی از ماده شیمیایی ال کارنیتین است و توسط باکتری‌های روده برای هضم گوشت قرمز تولید می‌شود. همین امر در مورد سایر متابولیت‌های مرتبط یافت شده نیز صدق می‌کند.

هم چنین، پژوهشگران متوجه شدند که قند خون بالا و التهاب نیز ممکن است به افزایش خطر قلبی عروقی مرتبط با مصرف گوشت قرمز دامن بزنند. فشار خون و کلسترول عواملی مرتبط نبودند.این مطالعه حجم نمونه بسیار بزرگی داشت و ظرف مدت چندین سال انجام شد که قابلیت استفاده از نتایج آن را افزایش می‌دهد.بیماری‌های قلبی و عروقی کماکان عامل اصلی مرگ و میر در میان امریکایی‌ها محسوب می‌شوند.
مرجع : فرارو
برچسب ها: گوشت قرمز قلب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها