به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۱ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۳۵۲۰۰۲

محافظت ۲۴ ساعته به خاطر تهدید‌های ایران

محافظت  ۲۴ ساعته به خاطر تهدید‌های ایران
گروه بین الملل: وزیر دفاع پیشین آمریکا گفت: به خاطر تهدید‌های ایران با انگیزه انتقام ترور شهید سردار سلیمانی، تحت حفاظت ۲۴ ساعته قرار دارد.
 مارک اسپر وزیر دفاع دولت دونالد ترامپ افزود: از زمانی که سمت خود در وزارت دفاع این کشور را ترک گفته، در نتیجه تهدید‌های ایران، تحت «حفاظت بیست‌وچهار ساعته» قرار دارد.
این ادعا پس از آن مطرح شد که وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد یک تبعه ایرانی را به طرح‌ریزی برای ترور جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا متهم کرده است. بولتون از اواخر سال ۲۰۲۱ تحت حفاظت سری قرار گرفته بود.
حفاظت از اسپر در سمت وزارت دفاع از سوی این وزارت‌خانه ارائه می‌شد؛ بیشتر نهاد‌های فدرال این خدمات امنیتی و حفاظتی را به وزرای دولت که ریاست آن‌ها را بر عهده دارند، ارائه می‌دهند و این حفاظت معمولا پس از آن که وزیر مربوطه از دولت خارج می‌شود، پایان می‌‍یابد. به گفته اسپر، او از زمانی که از وزارت رفته بود، «حدود دو سال» تحت حفاظت دولت بوده است.
اسپر  گفت:ببینید، اگر آن‌ها حتی یک شهروند آمریکایی را ترور کنند، چه رسد به یک مقام آمریکایی، برای من این یک اعلان جنگ خواهد بود.
او همچنین از دولت جو بایدن خواست موضعی سخت‌گیرانه در زمینه مذاکرات احیای توافق هسته‌ای اتخاذ کند.
وزیر دفاع پیشین آمریکا بیان کرد: ما باید به وضوح نشان بدهیم که این موضوع چقدر جدیست و پیش از امضای هرگونه توافقی، حتما باید اطمینان پیدا کنیم آن‌ها هر کاری که می‌کنند آن را لغو کرده و علنا از آن دست بکشند.


 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها