به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۱ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : ۳۵۲۰۰۷

داروی طبیعی پارکینسون ارزیابی شد

داروی طبیعی پارکینسون ارزیابی شد
گروه علمی:سطوح بالای لوودوپا داروی پارکینسون، در مکمل‌های طبیعی یافت می‌شود.برخی از مکمل‌های غذایی می‌توانند حاوی سطوح فوق‌العاده بالایی از مولکولی به نام لوودوپا باشند که اغلب در درمان‌های دارویی بیماری پارکینسون استفاده می‌شود.این تحقیق نشان داد که حجم لوودوپا در برخی مکمل‌ها به طور چشمگیری از تقریباً هیچ تا در برخی موارد، سطوح بالاتر از آنچه معمولاً در فرمولاسیون‌های دارویی تجویز می‌شود، متفاوت است.

لوودوپا، با نام مستعار l-DOPA، یک اسید آمینه است که به عنوان یک پیش ساز طبیعی برای انواع انتقال دهنده‌های عصبی مختلف از جمله دوپامین عمل می‌کند.یکی از هیجان‌انگیزترین اکتشافات پزشکی قرن بیستم این بود که لوودوپا می‌تواند به بهبود علائم حرکتی بیماران مبتلا به پارکینسون کمک کند.

در زمینه بیماری پارکینسون، درمان با لوودوپا با آنزیم دیگری به نام کاربیدوپا ترکیب می‌شود.این ترکیب جدید از مولکول‌ها توانایی لوودوپا را برای عبور از سد خونی مغزی بهبود می‌بخشد و برخی از عوارض جانبی سیستمیک ناخوشایند را که می‌تواند همراه با مصرف لوودوپا به تنهایی باشد، کاهش می‌دهد.لوودوپا به عنوان یک اسید آمینه طبیعی، در تعدادی از گیاهان نیز یافت می‌شود. یکی از منابع بسیار قوی لوبیا به نام Mucuna pruriens است. دانه‌های این گیاه می‌تواند حاوی ۳ تا ۶ درصد لوودوپا باشد، بنابراین اغلب به عنوان یک مکمل غذایی طبیعی تقویت کننده دوپامین فروخته می‌شود.

مطالعه اخیر نشان داد که تقریباً از هر ۱۰ بیمار مبتلا به پارکینسون، یک نفر از مکمل‌های غذایی Mucuna pruriens استفاده می‌کند.بنابراین، این تحقیق جدید تلاش می‌کند تا دقیقاً میزان لوودوپا را در این مکمل‌های غذایی تنظیم‌نشده تعیین کند.شانزده مکمل غذایی Mucuna pruriens مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که محققان گزارش کردند، حاوی سطوح مختلف لوودوپا بودند. یک محصول حاوی مقدار قابل تشخیص لوودوپا نبود، در حالی که بقیه از ۲ میلی گرم در هر دوز تا ۲۴۱ میلی گرم متغیر بودند.

به طور کلی، حجم لوودوپا موجود در مکمل‌ها اغلب به طور قابل توجهی بیشتر از مقادیر ذکر شده در برچسب بود.
به گفته پیتر کوهن، نویسنده اصلی، بیشترین حجم لوودوپا شناسایی شده بیشتر از آنچه معمولاً برای بیماران پارکینسون تجویز می‌شود بود.کوهن در مصاحبه‌ای با UPI گفت: برخی از مکمل‌ها بیش از دو برابر بیشتر از مقدار لوودوپا موجود در بسیاری از فرمول‌های تجویزی حاوی لوودوپا بودند.

توجه به این نکته مهم است، از آنجایی که این مکمل‌های غذایی حاوی سایر ترکیبات اضافه شده به فرمول‌های تجویزی لوودوپا نیستند، نمی‌توان اثرات دارویی را مستقیماً با هم مقایسه کرد.بنابراین، دوز به ازای دوز، این مکمل‌های غذایی نمی‌توانند جایگزین لوودوپا تجویزی شوند، اما با توجه به اینکه بسیاری از بیماران پارکینسون محتمل به استفاده از این مکمل‌های طبیعی در ترکیب با سایر درمان‌ها هستند، به این معنی است که سطح دوز نهایی آن‌ها به‌طور چشمگیری غیرقابل پیش‌بینی می‌شود.

محققان نشان می‌دهند که یافته‌های خود را به سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) ارسال خواهند کرد.
قوانین فعلی در آمریکا به این معناست که تولید کنندگان مکمل‌های غذایی قبل از عرضه یک محصول به بازار نیازی به تایید یا مجوز ندارند، با این حال، FDA دارای اختیارات نظارتی برای بررسی محصولات موجود در حال حاضر برای اطمینان از ایمن بودن و برچسب گذاری دقیق آن‌ها است.کوهن گفت: مقادیر دارویی بسیار بیشتر از مقداری است که به طور طبیعی در منبع گیاهی یافت می‌شود، بنابراین احتمال می‌رود برخی از تولیدکنندگان به طور مصنوعی قدرت این مکمل‌ها را افزایش دهند.

این اولین مطالعه‌ای نیست که سطوح لوودوپا را در مکمل‌های غذایی Mucuna pruriens بررسی می‌کند.
یک مطالعه در سال ۲۰۱۸، شش مکمل تجاری را بررسی کرد و متوجه شد که هیچ یک از محصولات حاوی مقدار دقیق لوودوپا ذکر شده در برچسب آن نبود.یک محصول حاوی ۱۴۱ درصد بیشتر از لوودوپا بود که در برچسب آن ادعا شده است، به این معنی که برخی از بیماران ممکن است تا ۷۲۰ میلی گرم لوودوپا مصرف کرده باشند.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به پارکینسون باید در مصرف این مکمل‌ها به دلیل تناقض در دوز‌های برچسب‌گذاری شده محتاط باشند.همچنین از پزشکان خواسته می‌شود در مورد مکمل‌هایی که بیماران پارکینسونی مصرف می‌کنند بپرسند تا مصرف لوودوپا را ردیابی کنند.مطالعه جدید در مجله JAMA Neurology منتشر شده است.
برچسب ها: پارکینسون
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها