به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۲۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۲ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۳۵۲۰۱۹

سودای توپ طلا در فراق مسی

سودای توپ طلا در فراق مسی
گروه ورزشی:«فرانس فوتبال» اسامی ۳۰ نامزد توپ طلای ۲۰۲۲ را اعلام کرد.برای پیوستن به جمع بزرگان تاریخ فوتبال و جاودانه شدن در آسمان این ورزش محبوب، شاید بردن یک توپ طلا برای فوتبالیست‌ها الزامی باشد. این جایزه معتبر اکنون مدعیانش را به صورت رسمی شناخته که نام‌های آشنا مانند لوکا مودریچ و کریستیانو رونالدو همچنان در این لیست جای دارند و با وجود پا به سن گذاشتن از ستاره‌های بزرگ مستطیل سبز به شمار می‌روند. غیبت لیونل مسی در اولین فصل دوری از بارسلونا تقریبا مهم‌ترین نکته اسامی عنوان شده برای این جایزه است.ضمن اینکه اروپا با ۲۲ نماینده در این رقابت فاصله زیادی با قاره‌های دیگر دارد و نیمار هم دیگر غایب بزرگ این لیست نام دارد.
 
 مدعیان اصلی؛ رقابت مهاجمان ال‌کلاسیکو
رئال مادرید حق دارد که حداقل یکی از بازیکنانش را در فصل موفقی که پشت سر گذاشت به عنوان شانس اصلی برنده شدن توپ طلا بشناسد. کریم بنزما قطعا برای شب اهدای جوایز لحظه‌شماری می‌کند و خودش را برای درخشش در مدت باقی‌مانده از سال میلادی آماده خواهد کرد. بنزما برای کسب این جایزه در لیست مدعیان اصلی تنها نیست و او، روبرت لواندوفسکی را با گل‌های تمام نشدنی‌اش در پیش رو می‌بیند. ماجرا از اینجا جالب‌تر می‌شود که این 2 مهاجم آماده و باتجربه در این فصل با یکدیگر چشم در چشم هم خواهند شد و شاید نتیجه ال‌کلاسیکوی پیش رو در معرفی برنده توپ طلا نقش ویژه‌ای داشته باشد. بنزما و لواندوفسکی باید بدانند محمد صلاح مصری فصل خوبی را داشته و فرم ایده‌آلش او را هم به لیست نامزدهای اصلی اضافه می‌کند. در کنار این 3 ستاره، کوین دی‌بروینه هم قرار می‌گیرد که مدت‌هاست نمایش‌های درخشانش به جوایز فردی لیگ برتر انگلیس ختم می‌شود و توپ طلا نسبت به او بی‌مهری می‌کند. رقابت اصلی با توجه به عملکرد فصل گذشته بین این 4 نفر خواهد بود اما شاید فصل جدید معادلات را تغییر دهد و از این لیست نام یا نام‌هایی را کم کند و یا به آن بیفزاید.

فینالیست‌های اروپا با بیش‌ترین نامزد
لیورپول و رئال مادرید حتی اگر به فینال لیگ قهرمانان هم نمی‌رسیدند باز هم با توجه به آمادگی بالای تیم‌هایشان استحقاق داشتن چندین نامزد را در این رقابت داشتند. این 2 تیم هر کدام با 6 نماینده در این رقابت حضور دارند و سهم بیش‌تری از لیست 30 نفره مدعیان توپ طلا را در اختیار گرفته‌اند. ناگفته نماند منچسترسیتی هم با وجود نرسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا با معرفی 6 نامزد توپ طلا در کنار 2 تیم قبلی قرار می‌گیرد. از لیورپول به جز صلاح، الکساندر آرنولد، فابینیو، لوئیس دیاس، داروین نونی‌یز و ویرجیل فن‌دایک هم در لیست حضور دارند و برای رئال هم به غیر از بنزما، مودریچ، کورتوا، وینیسیوس جونیور، کاسیمیرو و آنتونیو رودیگر حاضر هستند. منچسترسیتی هم علاوه بر دی‌بروینه، برناردو سیلوا، ریاض محرض، فیل فودن، ژائو کانسلو و ارلینگ هالند را به لیست 30 نفره نامزدها معرفی کرده است. پس از این 3 تیم، میلان، بایرن مونیخ و تاتنهام هر کدام با 2 نامزد توپ طلا نسبت به سایرین بیش‌ترین سهم را از این لیست در اختیار دارند. 

جوان‌ترین‌ها و پیرترین‌ها
کم سن و سال‌ترین نامزدهای امسال فرانس فوتبال 22 ساله هستند و تعدادشان هم کم نیست. دوشان ولاهویچ، وینیسیوس جونیور، ارلینگ هالند و فیل فودن 4 بازیکن 22 ساله نامزد توپ طلا می‌باشند که به عنوان جوان‌ترین نامزدهای این جایزه معرفی شده‌اند. در سوی مقابل ستاره‌هایی هم هستند که در سنین بالا با حضور در بین نامزدهای کسب جایزه بهترین بازیکن فوتبال جهان عنوان تمام‌نشدنی را کنار اسمشان می‌بینند. کریستیانو رونالدو با 37 سال سن، مسن‌ترین نامزد امسال خواهد بود و لوکا مودریچ 36 ساله پشت سر او قرار دارد. هر 2 بازیکن سابقه برنده شدن این جایزه را دارند؛ اگر چه رونالدو به خاطر نتایج تیمی ضعیفش شانس چندانی برای کسب ششمین توپ طلا نخواهد داشت.

از رقابت ملیت‌ها تا رقابت ستاره‌های جوان
فرانسه به عنوان یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های ملی فوتبال جهان با معرفی 4 بازیکن به لیست نامزدها در بین ملیت‌های حضار در این رقابت پیشتاز است اما این پیشتازی را به تنهایی در اختیار نگرفته و هم‌وطنان رونالدو هم 4 نماینده را معرفی کرده‌اند. برزیل و انگلیس هم هر کدام با 3 بازیکن حاضر در بین نامزدها سهم خوبی از مدعیان جایزه امسال را به خودش اختصاص داده‌اند. غیبت مسی تنها نکته خاص این لیست نیست و کشور مسی به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی جام جهانی هم هیچ کس را به لیست 30 نفره امسال معرفی نمی‌کند. تقابل داروین نونی‌یز و ارلینگ هالند در لیگ انگلیس و در 2 تیم مدعی این لیگ به جایزه توپ طلا هم کشیده شده و این 2 فوق‌ستاره در این عرصه هم حضور دارند و احتمالا در سال‌های بعد شاهد رقابت داغ‌تر آنها برای کسب این جایزه باشیم. شاید لیست امسال و جوانان حاضر در آن حتی اگر موفق به رسیدن به رتبه‌های برتر نهایی هم نشوند، یک اعلام سراسری برای مدعیان جایزه «فرانس فوتبال» در سال‌های بعد را ارائه کرده است. این لیست قطعا انگیزه حاضرانش را برای درخشش در فصل پیش رو بیش‎تر هم می‌کند و منتظر تلاش بنزما، صلاح، لواندوفسکی و دی‌بروینه و حتی دیگران برای نزدیک‌تر شدن بزرگ‌ترین جایزه فردی فوتبال دنیا باشید. لیست کامل نامزدهای امسال از این قرار است؛
تیبو کورتوا - رئال مادرید
رافائل لیائو - میلان
کریستوفر انکونکو - لایپزیش
محمد صلاح - لیورپول
جاشا کیمیش - بایرن مونیخ
الکساندر آرنولد - لیورپول
رابرت لواندوفسکی - بارسلونا
برناردو سیلوا - منچسترسیتی
وینیسیوس جونیور - رئال مادرید
لوییس دیاس - لیورپول
کریم بنزما - رئال مادرید
فابینیو - لیورپول
ریاض محرز - منچسترسیتی
سون هیونگ مین - تاتنهام
کاسیمیرو - رئال مادرید
فیل فودن - منچسترسیتی
هری کین - تاتنهام
سادیو مانه - بایرن مونیخ
داروین نونی‌یز - لیورپول
مایک مانیان - میلان
کوین دی‌بروینه - منچسترسیتی
سباستیان هالر - دورتموند
لوکا مودریچ - رئال مادرید
آنتونیو رودیگر - رئال مادرید
کریستیانو رونالدو - منچستریونایتد
ژائو کانسلو - منچسترسیتی
ارلینگ هالند - منچسترسیتی
کیلیان امباپه - پاریسن‌ژرمن
دوشان ولاهویچ - یوونتوس
ویرجیل فن‌دایک - لیورپول
برچسب ها: توپ طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها