کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ویزای استارتاپ کانادا

22 مرداد 1401 ساعت 10:00

گروه گردشگری:
یکی از راه‌هایی که می‌تواند مقدمات مهاجرت به کانادا را فراهم کند، راه اندازی استراتاپ در این کشور است.


جهت راه اندازی استارتاپ، اخذ ویزای استارتاپ کانادا الزامی است. با ما همراه باشید تا شما را با ویزای استارتاپ کانادا و شرایط و روش‌های اخذ آن آشنا کنیم.


شرایط اخذ ویزای استارت آپ کانادا
درمورد شرایط اخذ ویزای استارتاپ کانادا باید توضیح دهیم که متقاضیان باید مواردی که در این بخش اشاره می‌شود را فراهم کنند.

داشتن یک کسب و کار واجد شرایط در کانادا
•    کسب و کار واجد شرایط، کسب و کاری است که دستکم ۱۰ درصد از حق رای آن به همراه عمده ی سهام اصلی آن در اختیار شخص متقاضی قرار داشته باشد.
•    شخص متقاضی به همراه شرکت‌های ذیصلاح که تامین کننده ی بودجه ی وی هستند، می‌بایست روی هم بیش از ۵۰ درصد حق رای داشته باشند.
•    شخص متقاضی باید در طی مدت زمان اقامت موقت کانادا نیز مدیریت فعالانه ی کسب و کار خود را برعهده داشته باشد.
•    بخش عمده ی فعالیت‌های خدماتی یا تجاری شرکت استارتاپی مورد نظر باید در داخل خاک کانادا انجام شود.
•    شرکت استارتاپی مورد نظر باید دارای شخصیت حقوقی در کانادا باشد.

دریافت نامه ی حمایت از یکی از سازمان‌های کانادایی حمایت کننده
•    مهم ترین و ضروری ترین مدرک برای اخذ ویزای Startup کانادا نامه ی حمایت یا Letter of Support می‌باشد.
•    شما برای متقاعد کردن سازمان حمایتی مورد نظر خود، هم می‌توانید مفاهیم کلی کسب و کارتان را (از طریق بیزینس پلن برای مهاجرت به کانادا) مطرح کنید و هم جنبه‌های شخصی آن را.
•    برای به دست آوردن Letter of Support باید درمورد الزاماتی که سازمان‌های حمایت کننده در بررسی طرح‌ها رعایت می‌کنند، جست و جو کنید تا بتوانید نظر آن‌ها را به سمت کسب و کارتان جلب کنید. بر اساس این الزامات، طرح شما باید برای سرمایه گذاری متقاعد کننده باشد.

تسلط به یکی از دو زبان فرانسوی یا انگلیسی و داشتن مدرک معتبر کانادایی
علیرغم این که داشتن مدرک زبان یکی از الزامات اخذ ویزای استارتاپ کانادا است، اما خوشبختانه، نیاز به مدرک چندان بالایی هم نیست. افراد متقاضی برای این ویزای اقامت دائم، می‌توانند مدرک زبان معتبری معادل CLB 5 ارائه کنند که معادل IELTS 4 می‌باشد.

تمکن مالی ویزای استارتاپ کانادا
برای شرکت در ویزای استارتاپ کانادا، دولت این کشور درخواست دارد تا فرد داوطلب گواهی تمکن مالی ارائه دهد. این گواهی نشان دهنده توان مالی داوطلب برای حضور در کشور کانادا و یک سال تامین مالی وی است.
به گفته وب سایت دولتی این کشور، دولت کانادا برای داوطلبان جدید ویزای استارت آپ، ساپورت مالی برای تامین هزینه‌های زندگی ارائه نمی دهد. بنابراین، شما باید خودتان این هزینه‌ها را متقبل شوید. بر اساس آخرین تغییرات قیمتی، این تمکن مالی ویزای استارتاپ کانادا که باید به صورت نقد در حساب شما باشد طبق جدول زیر است.
 
تعداد افراد میزان تمکن
۱ ۱۳۲۱۳ دلار کانادا
۲ ۱۶۴۴۹ دلار کانادا
۳ ۲۰۲۲۲ دلار کانادا
۴ ۲۴۵۵۳ دلار کانادا
۵ ۲۷۸۴۷ دلار کانادا
۶ ۳۱۴۰۷ دلار کانادا
۷ ۳۴۹۶۷ دلار کانادا
برای هر نفر اضافه تر از هفت نفر ۳۵۶۰ دلار کانادا

 
 روش به دست آوردن ویزای استارتاپ کانادا
شما به دو روش می‌توانید برای ویزای استارتاپ کانادا اقدام کنید و آن را به دست بیاورید:
روش اول، ثبت درخواست برای ویزای استارتاپ به صورت مستقیم است و روش دوم هم ارائه درخواست از طریق یک انکوباتورِ مجاز و واجد شرایط می‌باشد.
افرادی که قصد انجام این کار از طریق روش اول و به صورت آنلاین دارند، باید دارای مدارک مورد نیاز برای این کار باشند.
مدارک مورد نیاز برای این کار هم عبارت هستند از: یک بیزینس پلن یا طرح تجاری، یک نسخه ی کپی از پاسپورت خود، نامه ی حمایت از سوی شرکت سرمایه گذاری مورد نظر، منابع قابل اتکا برای اثبات برخورداری از تمکن مالی لازم به همراه یک دارایی به ارزش ۵۶ هزار دلار. افراد متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق ویزای Startup  باید این مدارک را در درخواست خود برای اداراه ی مهاجرت کانادا ارسال کنند.

مدارک لازم اخذ ویزای استارت آپ کانادا
•    مدارک شناسایی و تشخیص هویت متقاضی و همراهیان وی: این مدارک معمولا شامل پاسپورت معتبر به همراهی سند ازدواج (در صورت اپلای به همراه همسر) و سایر مدارک شناسایی و هویتی افراد متقاضی می‌شوند.
•    مدارک و سوابق علمی، پژوهشی و شغلی: این گروه از مدارک، بسته به شغل فرد متقاضی می‌توانند بسیار متغیر باشند. اما در هر صورت، موضوعی که اهمیت دارد، این است که برای مهاجرت از طریق استارتاپ اثبات سوابق شغلی، داشتن دانش علمی کافی به همراه ارائه مدارک مناسب، اهمیت بسیار زیادی دارد.
•    مدارک تحصیلی: مدارک تحصیلی افراد، معمولا شامل آخرین مدرک تحصیلی آن‌ها است که سخت گیری چندان زیادی هم درمورد آن وجود ندارد و نیاز به مدرک چندان بالایی نیست.
•    مدارک مالی و ملکی: متقاضیان ویزای Startup کانادا باید جهت اثبات برخورداری از تمکن مالی کافی، مدارک مالی و ملکی قابل قبول برای اداره مهاجرت کانادا ارائه کنند تا نشان دهند که توانایی برآورده کردن نیازهای مالی خودشان و همراهیانشان را در زمان اقامت خود در کانادا در اختیار دارند.
•    مدارک و فرم‌های اطلاعات فردی: متقاضیان باید به دقت اطلاعات فردی و شخصی خود را در فرم‌های مربوطه وارد کنند تا درخواستشان مورد بررسی قرار بگیرد.
•    بسته به نوع درخواست و شرایط فرد متقاضی و یا اعضای خانواده وی که او را همراهی می‌کنند، ممکن است به اسناد و مدارک دیگری هم نیاز باشد که در این صورت، اداره مهاجرت، این مدارک و اطلاعات مربوط به آن‌ها را ذکر خواهد کرد.

هزینه ویزای استارت آپ کانادا
هزینه‌های ویزای استارتاپ کانادا شامل مواردی است که در بخش زیر عنوان می‌کنیم:
•    هزینه‌های شرکت‌های سرمایه گذار
•    هزینه دولتی رسیدگی به پرونده‌های ویزای استارتاپ کانادا
•    هزینه دولتی درخواست اقامت دائم از طریق ویزای استارتاپ کانادا

هزینه‌های شرکت‌های سرمایه گذار کانادایی
هزینه‌های شرکت‌های سرمایه گذار برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا شامل موارد زیر می‌شود:
گروه‌های سرمایه گذاری انجل و ونچرها تمایل به سرمایه گذاری بر روی ایده‌های بزرگ تری دارند که تا حدودی به مرحله ی عملیاتی شدن رسیده اند و فقط مبلغی را برای توسعه ی کسب و کار مورد نظر به آن تزریق می‌کنند. بنابراین، افرادی که از این دو گروه سرمایه گذاری حمایت گرفته باشند، مجبور به پرداخت مبلغی به آن‌ها نیستند.
افرادی که با گروه سرمایه گذاران انکوباتورها همکاری کنند، معمولا مبلغی را هم باید پرداخت کنند. این مبلغ بابت برگزاری دوره‌های آموزش کسب و کار و یا منتورشیپ به انکوباتورها یا مراکز رشد پرداخت می‌شود.
مبلغ قابل پرداخت به هر یک از مراکز رشد یا انکوباتورها متفاوت است و هر کدام از آن‌ها مبلغ خاص خودشان را درخواست می‌کنند. اما معمولا چیزی حدود ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار می‌شود.

حداقل سرمایه گذاری برای دریافت ویزای استارت آپ کانادا
برای این که قادر به مهاجرت به کانادا از طریق Startup باشید و ویزای آن را به دست بیاورید، باید در ابتدا یک طرح تجاری که نقشه ی راه کسب و کار شما است، داشته باشید و آن را به سازمان‌های مشخصی در کانادا ارائه دهید. سپس آن‌ها حداقل سرمایه لازم برای راه اندازی یا توسعه ی کسب و کار شما را در اختیارتان قرار می‌دهند.
 
شرکت سرمایه گذاری مورد تایید کانادا حداقل سرمایه
Designated Canadian Venture Capital Fund ۲۰۰ هزار دلار
Designated Canadian Angel Investor Group ۷۵ هزار دلار
Canadian Business Incubator Program مبلغی اختصاص نمی دهند
 
تمکن مالی مورد نیاز برای ارائه به اداره مهاجرت کانادا
برای این که قادر به اخذ ویزای Startup کانادا شوید، باید به اداره ی مهاجرت این کشور ثابت کنید که از تمکن مالی ویزای کانادا، برخوردار هستید. جهت بررسی مقدار سرمایه ای که دارید باید سرمایه خود را به دلار کانادا تبدیل کنید. در نتیجه دانستن قیمت دلار کانادا در ایران الزامی است.
سرمایه ی تخصیص یافته به شما، فقط برای کسب و کارتان است و هزینه ی خرج و مخارج زندگی را خودتان باید فراهم کنید. بنابراین، شرکت‌های حمایت کننده، هیچ مسئولیتی در قبال پرداخت هزینه‌های زندگی و مخارج شما در کانادا ندارند و تا وقتی که قادر به اثبات تمکن مالی کافی برای زندگی در کانادا نباشید، واجد شرایط ویزای استارتاپ هم نخواهید بود.


مدت زمان اخذ ویزای استارت اپ کانادا
مدت زمان مورد نیاز برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا به نوع طرحی که شخص متقاضی و اعضای تیم او ارائه می‌دهند، بستگی دارد. اما با این وجود، تجربه ی بالای وکلا و مشاوران حرفه ای و متخصص ما در موسسه ی تراست نشان داده که معمولا افراد باید ۴ تا ۶ ماه زمان برای این پروسه در نظر داشته باشند تا به سرانجام برسد.

مدت زمان صدور ویزای استارت آپ کانادا
بر اساس چیزی که توسط اداره ی مهاجرت کانادا اعلام شده است، متقاضیانی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارتاپ را دارند، باید پس از ثبت درخواست خود چیزی حدود ۱۲ تا ۱۶ منتظر باشند تا پرونده ی آن‌ها مورد بررسی دقیق قرار بگیرد و پاسخ آن ابلاغ شود.

ویزای استارت آپ کانادا و اقامت دائم
شما با طی کردن مراحل اخذ ویزای استارتاپ کانادا و دریافت ویزای خود، می‌توانید وارد کانادا شوید. اکنون باید برای اخذ اقامت دائم خود در این کشور اقدام کنید. برای این منظور، لازم است که به نکات زیر توجه داشته باشید:
•    به دست آوردن اقامت دائم کانادا از طریق ویزای استارتاپ به ۱۲ تا ۱۶ ماه زمان نیاز دارد.
•    تعداد افرادی که از طریق یک ایده ی نوآورانه می‌توانند ویزای استارتاپ و اقامت دائم کانادا را به دست بیاورند، حداکثر ۵ نفر (به همراه اعضای خانواده شان) می‌تواند باشد.
•    در صورتی که درخواست یکی از افراد ریجکت شود، منجر به ریجکت شدن کل پرونده و رد شدن درخواست سایر اعضای ایده ی استارتاپی مورد نظر هم می‌شود.

اخذ اقامت با ویزای استارت اپ کانادا
در طی مدت زمانی که درخواست اقامت دائم شما بررسی می‌شود، می‌توانید درخواست صدور مجوز کار بدهید و پس از آن هم اقامت دائم کانادا را به دست بیاورید.
 
 
 


کد مطلب: 352050

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/352050/ویزای-استارتاپ-کانادا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir