به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۲ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۳۵۲۰۸۳

پیش‌بینی وضع هوای کشور تا ۵ روز آینده

پیش‌بینی وضع هوای کشور تا ۵ روز آینده
گروه جامعه: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش ابر، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و خیزش گرد و خاک در استان‌های جنوبی کشور خبر داد. صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: طی ۵ روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات در هرمزگان و جنوب کرمان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

وی افزود: در شمال سیستان و بلوچستان و مناطقی از شرق کشور وزش باد گاهی همراه با خیزش گرد و خاک پدیده غالب است و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود.به گفته ضیاییان تا روز دوشنبه (۲۴ مرداد) در استان‌های خوزستان و ایلام در برخی ساعات وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

این مسئول درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۳ مردادماه) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد و در بعدازظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۲۴ مردادماه) آسمان صاف، گاهی کمی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۲۲ و۲۳ مردادماه) اهواز با دمای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد و اردبیل با دمای ۱۴ و ۱۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

افزایش گردوخاک در نوار غربی کشور از هفته آینده
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا هم گفت: از هفته آینده شاهد تشدید گردوخاک و افزایش گردوغبار در نوار شرقی کشور خواهیم بود.ضیائیان گفت: شنبه (امروز)‌ جوی آرام در کشور حاکم است اما در روزهای یکشنبه و دوشنبه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی، طی چند روز آینده در نیمه شرقی کشور خصوصاً در منطقه زابل و بخش‌هایی از مرکز و در نوار غربی کشور وزش باد و وقوع گرد و خاک را خواهیم داشت که سبب کاهش دید در محورهای مواصلاتی این مناطق می‌شود. امروز هم شاهد کاهش کیفیت هوا به ویژه در مناطق جنوبی و غربی کشور به دلیل تشدید گردوخاک در کشور عراق هستیم.
برچسب ها: هواشناسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها