به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۳ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۳۵۲۲۴۰

بهترین مینی سریال‌های تاریخ به انتخاب IMDb

بهترین مینی سریال‌های تاریخ به انتخاب IMDb
گروه فرهنگی: سریال های محدود تلویزیونی یا همان مینی سریال ها که در قالب یک فصل با اپیزودهای کم منتشر می شوند، اخیراً بسیار پرطرفدار شده اند؛ از سریال های ابرققهرمانی Loki و WandaVision در دنیای مارول تا شاهکارهای نتفلیکسی مانند Inventing Anna و The Queen’s Gambit.
 
 نامزدی های اخیر جوایز امی شاهد قرار گرفتن برخی از نام های بزرگ در فهرست نامزدهای بهترین مینی سریال بود که همه برای بازیگران این سریال های کوتاه و هم مخاطبان آن ها بسیار اهمیت داشته است.چه درام های پراکشنی مانند Band Of Brothers باشد و چه رمان های عاشقانه تکان دهنده ای مانند Normal People, تنوع گسترده ای از سریال هایی وجود دارد که زیر چتر بهترین مینی سریال ها قرار می گیرند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ مینی سریالی که بهترین سریال های کوتاه تااریخ تلویزیون هستند آشنا کنیم. رتبه بندی و انتخاب این مینی سریال ها توسط وبسایت IMDb و بر اساس امتیاز دریافتی هر کدام از آن ها صورت گرفته است.

۱۰- The Pacific (۲۰۱۰)
سریال The Pacific که توسط خالقان سریال Band Of Brothers (مینی سریال مهیجی که در ادامه این فهرست به آن خواهیم پرداخت) ساخته شده است، روایت زندگی نیروهای ویژه دریایی ایالات متحده در جریان نبرد پاسیفیک در دوران جنگ جهانی دوم است. این سریال از ستارگان بسیاری به عنوان بازیگر استفاده می کند که تعدادی از آن ها پس از حضور در این سریال بر شهرت و اعتبار خود افزودند، از جمله جان سدا، جوزف مازلو و رامی ملیک. سریال The Pacific با نقدهای بسیار خوب و استقبال تماشاگران و منتقدان روبرو شده و بسیاری آن را به خاطر دیدگاه شجاعانه اش نسبت به جنگ جهانی دوم، بررسی روانشناختی شخصیت ها و صحنه های اکشن نفسگیرش مورد تحسین قرار داده اند. سریال The Pacific یکی از سه مینی سریال (بزودی به چهارمین تبدیل خواهد شد) ساخت شبکه HBO در مورد جنگ بود و دیگری نیز Generation Kill نام داشت. چهارمی نیز مینی سریال جنگی بسیار مورد انتظار Masters Of The Air است که توسط تام هنکس ساخته شده است.

۹- Unbelievable (۲۰۱۹)
سریال Unbelievable که بر اساس یک ماجرای جنایی واقعی ساخته شده، در مورد یک سری تجاوزهاست که در ایالت واشنگتن و کلرادو رخ می دهد. نوجوانی که در مرکز این پرونده قرار دارد، به دروغگویی و شهادت دروغین متهم می شود اما تعداد اندکی از مقامات پلیس بر این باورند که او واقعیت را بیان می کند. تونی کولت در نقش کارآگاه گریس راسموسن نقش اصلی این سریال و پرونده را بازی می کند. سریال Unbelievable به خاطر شیوه روایت این موضوع حساس و دشوار مورد تحسین قرار گرفته و برخی نیز به قدرت بخشی چنین سریال هایی برای قربانیانی که وادار به سکوت می شوند اشاره کرده اند. سریال مذکور برنده جوایز تلویزیونی متعددی شده که از آن میان می توان به جوایز متعدد امی هم برای بازیگران و هم نویسندگان سریال اشاره کرد.

۸- Normal People (۲۰۲۰)
سریال Normal People که بر اساس رمان پرفورشی نوشته سالی رونی ساخته شده، در مورد زندگی مارین و کانل است که در شهری کوچک در ایرلند زندگی می کنند. این دو در یک رابطه پیچیده و پرفراز و نشیب قرار دارند، رابطه ای که در اواخر دوران نوجوانی و اولین سال های دوران بلوغ جوانی شان رخ می دهد. ماریان با شهرت و زندگی خانوادگی اش مشکل دارد در حالی که کانل درست در نقطه مقابل او قرار دارد. این سریال به سرعت مشهور شده و مورد استقبال منتقدان قرار گرفت، منتقدانی که نویسندگی، بازیگری، کارگردانی، جنبه های زیبایی شناختی و فیلمبرداری سریال را تحسین می کردند. همچنین انتشار سریال Normal People باعث افزایش نجومی فروش نسخه کتاب داستان شد در شرایطی که بسیاری تلاش می کردند نسخه اورجینال داستان را بخوانند. پل مسکال به خاطر بازی در نقش کانل برنده چندین جایزه معتبر تلویزیونی شد و دیزی ادگار جونز نیز برای ایفای نقش ماریان نامزد چندین جایزه شده بود.

۷- The Night Of (۲۰۱۶)
سریال The Night Of داستان ناز را روایت می کند، یک دانشجوی پاکستانی آمریکایی قانون مدار و درستکار که یک روز صبح کنار جنازه ای بیدار می شود و در نهایت به جرم قتل بازداشت می شود. او به لطف الکل و موادی که مصرف کرده، نمی تواند چیزی در مورد شب قبل از قتل به یاد بیاورد و با پیشرفت تحقیقات پلیس، به بیگناهی خود شک می کند. مخاطبان و منتقدان همواره این سریال کوتاه را به خاطر رازآلودگی و پیچیدگی داستانش از و توانایی آن در سرگرم نگه داشتن مخاطبان در تمام طول مدت روایت داستان ستوده اند. نویسندگی سریال نیز بسیار مورد تحسین قرار گرفته است. بازی ریز احمد در نقش ناز نیز بسیار مورد توجه قرار گرفت و سریال The Night Of در مراسم امی جوایز متعددی را دریافت کرد، از جمله بهترین فیلمبرداری و بهترین صداگذاری.

۶- Mare Of Easttown (۲۰۲۱)
سریال Mare Of Easttown در مورد شخصیت کارآگاه مر شیهان با بازی ترسناک کیت وینسلت است، یک کارآگاه محلی بسیار باتجربه و زبده که مسئولیت پرونده قتل یک زن جوان محلی را بر عهده دارد. او همه مردم شهر را می شناسد و از رازهای همه ساکنان باخبر است اما مرگ اخیر پسرش او را دچار مشکلات روحی ساخته است. وینسلت، به طور ویژه، به خاطر بازی در این مینی سریال مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و بسیاری این نقش را بهترین نقش آفرینی کارنامه بازیگری او دانسته اند. این سریال کوتاه همچنین به خاطر انتخاب بازیگران، نویسندگی و عناصر رازآلود داستان که همیشه روایت را زنده نگه می داشت مورد تحسین قرار داده اند.

۵- The Queen’s Gambit (۲۰۲۰)
سریال The Queen’s Gambit که بر اساس یک کتاب پرفروش به همین نام ساخته شده در مورد شخصیت بث هارمون است، یک نابغه جوان شطرنج در اواخر دهه ۱۹۵۰ در مناطق حاشیه نشین آمریکا. مخاطبان سریال با دوران نوجوانی این دختر نابغه آشنا شده که چطور مهارت خود را در بازی شطرنج بهبود بخشیده و سپس با اعتیاد روبرو شده و در ارتباط با اطرافیانش مشکل دارد. آنیا تیلور-جوی نقش بث را بر عهده دارد و بازی او به سرعت مورد توجه منتقدان و بینندگان سریال قرار گرفت و بسیاری موفقیت بی سابقه سریال را به بازی مغناطیسی و جذاب تیلور-جوی نسبت می دادند. این سریال همچنین جوایز متعددی را در بخش طراحی لباس و میکاپ دریافت کرد و یکی از دقیق ترین سریال ها در زمینه روایت داستان های واقعی تاریخی بود.

۴- When They See Us (۲۰۱۹)
بر اساس اتفاقات واقعی موسوم به سنترال پارک، سریال درام جنایی When They See Us در مورد زندگی مظنونین این ماجرا و خانواده های آن هاست. به عنوان یکی از کوتاه ترین مینی سریال های این فهرست که تنها چهار اپیزود دارد، این مینی سریال از بازیگرانی بااستعداد و برجسته استفاده می کند که مهم ترین نقش را در موفقیت سریال داشتند. سریال When They See Us بلافاصله پس از انتشار با تحسین منتقدان و بینندگانی مواجه شد که به خوبی توانسته چنین موضوع دشوار و بحث برانگیزی را به تصویر بکشد. این سریال برنده جایزه بهترین مینی سریال از دیدگاه منتقدان شد و در بخش های دیگری نیز نامزد دریافت جوایز متعدد تلویزیونی شد.

۳- Şahsiyet (۲۰۱۸)
سریال Şahsiyet تنها مینی سریال بین المللی حاضر در این فهرست است که در ابتدا در ترکیه منتشر شده و سپس به شهرت جهانی رسید. این سریال ترکی داستان آگا بیوگلو را روایت می کند، یک کارمند بازنشسته که اخیراً به آلزایمر مبتلا شده است. یک قاتل سریالی شروع به کشتن مردم در خیابان ها می کند و بیوگلو به نحوی با تمام این قربانیان و قتلشان مرتبط است. هالوک بیلگینز که نقش شخصیت اصلی را بازی می کند، برای نقش آگا بیوگلو جایزه امی بهترین بازیگر مرد در سریالی بین المللی را بدست آورد که باعث شد این سریال در سراسر جهان شناخته شود. منتقدان سریال Şahsiyet را به خاطر تشریح ذهن انسان و نویسندگی و توسعه داستان آن ستوده اند.

۲- Chernobyl (۲۰۱۹)
همانطور که نام آن نشان می دهد، سریال Chernobyl زندگی کسانی را دنبال می کند که تحت تاثیر فاجعه هسته ای چرنوبیل قرار گرفتند. این مینی سریال جذاب نگاهی از نزدیک به مردان و زنانی است که تلاش کردند عوارض این فاجعه زیست محیطی را کنترل کنند، کسانی که در خط مقدم این کمپین قرار داشته و اولین بار به نیروگاه هسته ای چرنوبیل رفتند. برخی از شخصیت های سریال کسانی هستند که جهانیان را از واقعیت اتفاقی که در آن شب ترسناک در آوریل ۱۹۸۶ در چرنوبیل رخ داد آگاه کنند. سریال Chernobyl در  ۱۹ بخش نامزد دریافت جایزه امی شد و جایزه بهترین مینی سریال سال، بهترین کارگردانی و بهترین نویسندگی را دریافت کرد و بازیگران اصلی نیز در بخش بازیگری نامزد دریافت جایزه امی شدند. این سریال همچنین چندین جایزه گلدن گلوب نیز بدست آورد و منتقدان آن را به خاطر تحقیقات جامع، دقیق و کاملی که در مورد ماجرای واقعی انفجار چرنوبیل انجام شده بود ستودند و همچنین نویسندگی سناریو سریال. بسیاری به پیچیدگی مطلق وحشت های ناشی از این حادثه و بررسی خود فاجعه و اتفاقاتی که ماه ها و سال ها بعد از آن به عنوان بخش هایی از نقاط قوت سریال Chernobyl اشاره کرده اند.

۱- Band Of Brothers (۲۰۰۱)
سریال Band Of Brothers داستان دسته موسوم به ایزی کامپنی در بخش نیروهای یگان ۱۰۱ چترباز ارتش ایالات متحده در نبردهایشان در اروپا را اشاره می کند، نبردهایی که از عملیات اورلرد تا وی-جی دی متفاوت بود. در هنگام انتشار، مینی سریال Band Of Brothers پرهزینه ترین سریالی بود که تا آن زمان ساخته می شد و از بازیگرانی استفاده می کند که امروزه به ستارگان اصلی هالیوود تبدیل شده اند، از جمله دیمین لوییس، تام هاردی، دنی والبرگ و دکستر فلچر. این مینی سریال جنگی به خاطر سکانس های اکشن، شخصیت پردازی قوی و لحظات احساسی فراوان در پس زمینه جنگی مملو از کشتار و خونریزی مورد تحسین قرار گرفته است. برخی منتقدان حتی مدعی شده اند که Band Of Brothers استانداردی برای فیلم ها و سریال های جنگی در سینما و تلویزیون ایجاد کرد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها