به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۳ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۳۵۲۲۹۸

۹ کاربرد شگفت‌انگیز خمیردندان که نمی‌‎دانید

۹ کاربرد شگفت‌انگیز خمیردندان که نمی‌‎دانید
گروه جامعه: خمیردندان به جز تمیز کردن دندان‌ها کاربرد‌های بسیار بیشتری دارد که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم.
به گزارش همشهری، اکثر ما خمیردندان را فقط به عنوان یک محصول بهداشتی می‌شناسیم که برای جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها مفید است. اما واقعیت این است که این ماده بهداشتی به جز حفظ سلامتی دهان و دندان، فواید دیگری نیز دارد.

برق انداختن وسایل نقره‌ای و زیورآلات
وسایل براق نگه داشتن وسایل نقره‌ای از خمیر دندان سفید استفاده کنید. برای این کار مقداری خمیردندان سفید و نمک را در یک کاسه بریزید و کمی آب لیمو به آن اضافه کنید. سپس این مواد را روی وسیله نقره‌ای بزنید تا براق شوند. همچنین برای تمیز کردن حلقه ازدواج یا سرویس طلا نیز می‌توان از خمیردندان استفاده کرد. برای این کار با استفاده از خمیردندان و یک مسواک نرم می‎توانید جرم زیورآلات خود را تمیز کنید.

تمیز کردن آکنه و جوش
اگر آکنه یا جوش دارید، می‌توانید مقداری از خمیردندان را به مدت ۲۰ دقیقه روی جوش بزنید تا جوش‌ها دهیدراته شود. به این روش به بهبودی جوش‌ها هم کمک می‌شود.

پاکسازی و براق کردن شیرآلات
اگر به سینک و شیرآلات سرویس بهداشتی کمی خمیردندان بزنید و اجازه دهید چند دقیقه بماند متوجه می‌شوید که چقدر براق شده‌اند.

پاک کردن چراغ‌های خودرو
چراغ‌های جلوی خودرو به مرور کدر و پر از خط و خش می‌شوند. ابتدا چراغ‌های خودرو را با آب تمیز کنید و سپس با یک خمیر دندان و پارچه نرم آن‌ها را تمیز کنید.

تسکین سوختگی‌های خفیف
خمیردندان برای نواحی که دچار سوختگی خفیف شده‌اند نیز کاربرد دارد. اگر مقدار کمی از خمیر دندان را روی محل سوختگی بمالید، محل سوزش آرام می‌‎شود.

تمیزکردن آینه و در حمام
اگر در حمام با آینه بخارگرفته مشکل دارید می‌توانید در ابتدا بخار سطوح را با یک پارچه مناسب پاک کنید و سپس کمی خمیر دندان سفید روی آن بزنید. همچنین در‌های تمام شیشه‌ای حمام، گاهی جرم می‌گیرند. اگر می‌خواهید جرم‌ها را نابود کنید، کمی خمیر دندان را با پارچه‌ای مرطوب به روی آن بمالید و اجازه دهید چند دقیقه بماند. سپس در را بشویید و از درخشش آن لذت ببرید.

درمان نیش حشرات
خمیردندان برای درمان نیش حشرات نیز مفید است. اگر مقداری از خمیردندان را روی جای نیش بمالید تورم و التهاب را کاهش می‌‎دهد.

پاک کردن صفحه اتو
اگر با کشیدن اتو لک بر روی لباس به جا می‌ماند می‌توانید از خمیردندان استفاده کنید. کمی خمیر دندان روی کف اتو بمالید و بعد از چند دقیقه یک مسواک روی آن بکشید تا کاملا تمیز شود. سپس با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

براق شدن کفش
شاید باورتان نشود، اما خمیردندان برای براق شدن کفش‌ها و کتانی‌های ورزشی نیز کاربرد دارد. برای این کار باید کمی خمیر دندان را روی پارچه‌ای نرم بریزید و روی کفش‌های خود بمالید.
برچسب ها: خمیر دندان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها