کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۹ میلیون و ۴۰۰ هزار کارتخوان غیرفعال شد

23 مرداد 1401 ساعت 14:27


گروه اقتصادی: با ساماندهی کارتخوان‌ها از سال گذشته، معادل ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار کارتخوان غیرفعال و حدود هشت میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه کارتخوان به صورت فعال از سوی صاحبان آن‌ها به پرونده مالیاتی متصل شد.
به گزارش ایسنا، از سال گذشته در راستای اجرای ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، بانک مرکزی با همکاری سازمان مالیاتی نسبت به ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان بانکی یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی اقدام کرد.

در این زمینه، کلیه اشخاص دارای ابزار پرداخت‌های بانکی باید با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir، فهرست تمامی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی خود را مشاهده و نسبت به اتصال آنها به پرونده‌های مالیاتی قبلی و یا تشکیل پرونده مالیاتی جدید اقدام می‌کردند که در سال قبل، بالغ بر ۷.۲ میلیون کارتخوان به پرونده مالیاتی متصل و حدود ۳ میلیون کارتخوان نیز غیرفعال شد.

اما در این بین، معادل یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه کارتخوان نه به پروند مالیاتی متصل و نه غیرفعال شدند که براساس اعلام رئیس کل سازمان امور مالیاتی، بانک مرکزی وعده داده تا در ماه جاری تکلیف این کارتخوان‌ها را مشخص کند. در این راستا، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از اتصال تمامی کارتخوان‌ها و درگاه‌های پرداخت اینترنتی فعال در شبکه پرداخت کشور به پرونده مالیاتی خبر داد.

اطلاعات دریافتی ایسنا از سازمان امور مالیاتی حاکی از آن است که ۱۸ میلیون و ۷۷۹ هزار دستگاه ابزار پرداخت اعم از کارتخوان ساماندهی شد که از این تعداد، حدود ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار ابزار پرداخت به صورت فعال و غیرفعال به پرونده مالیاتی متصل شدند.

همچنین، حدود هشت میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه کارتخوان به صورت فعال به پرونده مالیاتی متصل شد و حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه کارتخوان نیز به صورت غیرفعال به پرونده مالیاتی متصل هستند. به عبارت دیگر، صاحبان این تعداد دستگاه کارتخوان (که دارای پرونده مالیاتی هستند) آن‌ها را غیرفعال کرده‌اند. بنابراین، در راستای ساماندهی کارتخوان‌ها به منظور اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی معادل ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار کارتخوان غیرفعال شد.


کد مطلب: 352347

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/352347/۹-میلیون-۴۰۰-هزار-کارتخوان-غیرفعال

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir