به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۳ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۳۵۲۳۴۹

بارندگی‌های شدید در سودان ده‌ها قربانی گرفته است

بارندگی‌های شدید در سودان ده‌ها قربانی گرفته است
گروه حوادث: رسانه های دولتی سودان روز گذشته (شنبه) گزارش دادند که سیل ناشی از بارش باران زیاد و مداوم در این کشور دست کم ۵۲ کشته برجا گذاشته و هزاران خانه را نیز تخریب کرده است.به گزارش ایسنا، بارندگی های شدید معمولاً بین ماه‌های مه تا اکتبر در سودان رخ می دهد و این کشور هر ساله سیل‌های شدیدی را تجربه می کند که خسارات زیادی را برجا می گذارند.
 
به گفته یکی از مقامات سودان، در مجموع ۵۲ نفر بر اثر بارندگی های سیل آسا و سیل از ابتدای فصل تاکنون در این کشور کشته و ۲۵ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.این مقام سودان همچنین اضافه کرد که ۵۳۴۵ خانه در این کشور ویران شده و به ۲۸۶۲ خانه دیگر نیز خساراتی وارد شده است. همچنین بارندگی های شدید و سیل به سایر تأسیسات عمومی، مغازه ها و زمین های کشاورزی نیز آسیب زده است.

وی خاطرنشان کرد که ایالت های کردفان شمالی و جنوبی، رود نیل و دارفور جنوبی از جمله ایالاتی هستند که بیشترین آسیب را در سودان متحمل شده اند.به گزارش العربیه، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) تخمین می زند که حدود ۳۸ هزار نفر از آغاز فصل بارندگی در سرتاسر سودان تحت تاثیر باران و سیل قرار گرفته اند.
برچسب ها: حوادث جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها