به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۴ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۳۵۲۴۳۱

انتقاد پیشکسوت استقلال به سبک بازی ساپینتو

انتقاد پیشکسوت استقلال به سبک بازی ساپینتو
گروه ورزشی:پیشکسوت استقلال انتقاداتی را در خصوص نحوه یارگیری این تیم مطرح کرد.سعید مراغه چیان درباره شکست استقلال در هفته نخست لیگ بیست و دوم مقابل سپاهان اظهار داشت: استقلال بازی مالکانه ای انجام داد و نشان داد بر خلاف کادرفنی گذشته بازی مالکانه را بیشتر می‌پسندد، اما بی دقتی در پاسکاری و حفظ توپ باعث شد که در خط دفاع استقلال شکاف ایجاد شود و ۲ گل دریافت کنیم.
 
وی افزود: نبض بازی تا پایان نیمه اول در دست استقلال بود. استقلالی‌ها در این بازی هماهنگ کار نکردند و نبود چند بازیکن دیگر در ترکیب باعث شد ضعف این موضوع بیشتر به چشم بخورد. نیمه دوم خط دفاع استقلال متزلزل عمل کرد تا جایی که سپاهان می‌توانست حتی گل سوم را هم به ثمر برساند. سیلوا را باید در دفاع مرکزی به کار بگیرند، زیرا سرعت پایینش باعث می‌شود از حریف جا بماند. استقلال موقعیت‌های خیلی خوبی می‌توانست خلق کند، اما سرعت پایین و نبود تمرکز لازم باعث شد تا نتوانند استفاده لازم را ببرند.

نتیجه نگرفتن مقابل غول مرحله آخر ملاک ضعف کادرفنی نیست
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره عملکرد کادرفنی ساپینتو در دیدار اول لیگ عنوان کرد: استقلال نفرات خوبی دارد و همانند دوره استراماچونی که زمان بُرد تا تیم هماهنگ شود، باید به ساپینتو هم زمان بدهیم تا تیم را هماهنگ کند. در این بازی داوری باز هم به ضرر ما پیش رفت و یک پنالتی مسلم را برای استقلال نگرفتند. هرچند که این سبک بازی اصلاً جوابگو نیست، اما با وجود ستاره‌هایی که به خدمت گرفتیم قطعاً به صدر جدول می‌رسیم. سپاهان روز خوبی را داشت و ما مقابل غول مرحله آخر قرار گرفتیم. نمی‌توانیم این بازی را ملاک قرار دهیم که کادر فنی ضعیف است.

بجای خرید دو جین مهاجم مدافعان را حفظ می‌کردید
مراغه چیان افزود: نبود حردانی در این بازی کاملاً مشهود بود. مدیران بجای خرید دو جین مهاجم باید وریا غفوری و دانشگر را حفظ می‌کردند. دلیل خط خوردن آمانوف در این بازی چه بود؟ او می‌توانست مقابل سپاهان بازی را به نفع استقلال تغییر دهد. در مجموع در یارگیری و پوشش‌ها ضعف جدی داشتیم و بازیکنان به سختی یکدیگر را پیدا می‌کردند. با رسیدن رضایی، قایدی و محبی قطعاً شرایط استقلال تغییر خواهد کرد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در رابطه با نبود تماشاگران تصریح کرد: این کار سازمان لیگ باعث شد تا استقلال متضرر شود و در کنار اشتباهات داوری لطمه بدی بخورد. بازیکنان و کادرفنی روی تماشاگران حساب ویژه باز کرده بودند و می‌خواستند با حمایت هواداران روحیه بگیرند، اما نگذاشتند. خرابی سایت بهانه است، هواداران باید علت اصلی را پیدا کنند. چرا هزاران هواداری که برای این بازی انتظار می‌کشیدند را محروم کردند. در فوتبال اروپا بیشترین احترام را به هواداران می‌گذارند، اما در لیگ ایران هیچ حقی برای تماشاگران باقی نمی‌گذارند و این واقعاً باعث تأسف است.

وی درباره توقف رکورد شکست ناپذیری استقلال پس از یک فصل در لیگ برتر اظهار کرد: شکست ناپذیری سال گذشته در حالی شکل گرفت که همه تیم‌ها به گونه‌ای ضعیف و متزلزل بودند و در کنارش هم تمام بازیکنان و کادرفنی یک صدا به دنبال شکستن این رکورد تاریخی بودند، اما در این فصل تیم‌ها قدرتمندتر شده‌اند و کار بسیار سختی خواهیم داشت. اکنون سپاهان، پرسپولیس، فولاد و تراکتور از رقیبان جدی استقلال برای تصاحب قهرمانی خواهند بود. ساپینتو باید بهترین استفاده را از خط حمله آتشین خود ببرد و من یقین دارم که او قطعاً موفق می‌شود.

امیدوارم بازیکنان تأثیرگذار استقلال به بازی با ملوان برسند
مراغه چیان در پایان در رابطه با دیدار هفته آینده استقلال مقابل ملوان خاطر نشان کرد: بازی با ملوان در انزلی قطعاً می‌تواند دشوار باشد. بازیکنان باید خودشان را برای آب و هوای شرجی در خانه حریف آماده کنند تا دچار مشکل نشوند. امیدوارم بازیکنان تأثیرگذار استقلال به این بازی برسند. مدیران باید تدارک جذب یک بازیساز خلاق را در دستور کارشان قرار دهند تا مهاجمان به خوبی تغذیه شوند و توپ‌های وسط زمین را کنترل کند. به آینده استقلال امیدوار هستم.
مرجع : میزان
برچسب ها: استقلال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها