کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اتفاقات غیرمنتظره برای سرمربی استقلال

24 مرداد 1401 ساعت 13:40


گروه ورزشی:لیست طولانی مهاجمان استقلال، می‌تواند برگ برنده و همزمان، دردسری بزرگ برای ساپینتو باشد. استقلال با خرید همزمان مهدی قایدی و محمد محبی، حالا صاحب بهترین مهاجمان لیگ برتر شده است. آن‌ها هفته اول مقابل سپاهان، نتوانستند گل بزنند اما امیدوارند با اضافه شدن کاوه رضایی، قایدی و محبی به ترکیب تیم‌شان، راه گلزنی را پیدا کنند. ریکاردو ساپینتو، سرمربی آبی‌پوشان هم در اردوی ترکیه، گفته بود علاقه زیادی به داشتن گزینه‌های پرتعداد در خط حمله دارد. حالا تیم او صاحب ۹ بازیکن در خط حمله شده که بیشتر آن‌ها، باید هر بازی از روی نیمکت تیم‌شان را تماشا کنند.

 
فقط ۳ بلیت
استقلال ریکاردو ساپینتو، با سیستم ۳-۴-۳ بازی می‌کند. سیستمی که دو هافبک کناری و دو هافبک میانی، پشت سر سه مهاجمش دارد. از بین ۹ بازیکن هجومی استقلال، فقط سه نفر از آن‌ها می‌توانند در ترکیب اصلی قرار بگیرد. کاوه رضایی، سجاد شهباززاده، مهدی قایدی، کوین یامگا، پیمان بابایی، محمد محبی، آرمان رمضانی، ارسلان مطهری و امیرعلی صادقی، مهاجمان استقلال هستند. بیشتر آن‌ها هم، خصوصیات بازی به عنوان هافبک راست و چپ را هم ندارند و فقط می‌توانند در پست مهاجم یا وینگر به میدان بروند. اگر او بخواهد به صورت چرخشی به مهاجمانش بازی بدهد هم علاوه بر از بین رفتن ثبات تیمی، هیچ بازیکنی نمی‌تواند دو بازی پیاپی برای استقلال به میدان برود.

خریدهای باعجله
استقلال در روزهای ابتدایی نقل و انتقالات، برای عقب نماندن از پرسپولیس که خریدهای خوبی انجام داده بود با سجاد شهباززاده و پیمان بابایی قرارداد بست. در آن زمان، رسیدن به کاوه رضایی سخت و مهدی قایدی، غیر ممکن به نظر می‌رسیدند. کوین یامگا هم قصد جدایی داشت. استقلالی‌ها در ادامه نقل و انتقالات، رضایی را خریدند و فرصت به خدمت گرفتن محبی و قایدی را هم از دست ندادند. یامگا هم در این تیم باقی ماند. حالا خریدهای باعجله روزهای ابتدایی، برای استقلال دردسرساز شده‌اند. بازیکنانی که اگر آبی‌پوشان می‌دانستند موفق به خرید ستاره‌های بزرگ می‌شوند، احتمالا سراغ‌شان نمی‌رفتند.

تصمیم سخت
خروج حداقل یک یا دو بازیکن از خط حمله استقلال، تصمیمی است که می‌تواند وضعیت این تیم را متعادل‌تر کند. ارسلان مطهری و آرمان رمضانی، دو گزینه اصلی خروج استقلال هستند. هر دو بازیکن، هفته اول به عنوان بازیکن ذخیره برای تیم‌شان بازی کردند ولی با ورود ستاره‌های تازه، شانس کمتری برای بازی خواهند داشت. راه حل دیگر هم برای آبی‌پوشان، استفاده همزمان از ۴ مهاجم است. ایده‌ای که بعید به نظر می‌رسد ساپینتو سراغ آن برود و توازن تیمش را، برای استفاده همزمان از مهاجمان بیشتر در ترکیب اصلی به هم بریزد. سرمربی استقلال، هفته بعد می‌تواند با گزینه‌های پرتعداد به دروازه ملوان حمله کند اما همزمان، باید سراغ راه حلی برای متعادل‌تر کردن تعداد مهاجمان تیمش برود.


کد مطلب: 352519

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/352519/اتفاقات-غیرمنتظره-سرمربی-استقلال

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir