به روز شده در ۱۴۰۱/۰۷/۰۵ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۴ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۳۵۲۵۳۳

هنوز هزینه درمان برای برخی کمرشکن است

هنوز هزینه درمان برای برخی کمرشکن است
گروه جامعه: رییس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به دستاوردها و پیشرفت‌های حوزه پزشکی کشور و با بیان اینکه دیگر نیازی به اعزام هیچ بیماری به خارج از کشور نداریم، گفت: اما پایاپای این رشد، موضوع تامین هزینه‌های درمان برای مردم رشد نکرده است و دغدغه تامین هزینه برای مثلا یک عمل جراحی برای برخی کمرشکن است.
به گزارش ایسنا، دکتر محمد رئیس‌زاده در آیین رونمایی از طرح بیمه تکمیلی خادمان سلامت که در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد، گفت: در این شرایط کشور رسیدگی به امور معیشتی مردم در حوزه‌های مختلف از اولویت‌های ما است که موضوع درمان بخش بسیار مهمی از آن است. این یعنی مردم مطمئن باشند اگر بیمار شوند می‌توانند خدمات مناسب بدون دغدغه هزینه مالی دریافت کنند.

وی افزود: جامعه پزشکی بویژه پس از انقلاب اسلامی به درجه‌ای رسیده که قادر است بهترین خدمات را به مردم ارائه دهد و دیگر نیازی به اعزام هیچ بیماری به خارج از کشور نداریم اما پایاپای این رشد، موضوع تامین هزینه‌های درمان برای مردم رشد نکرده است و دغدغه تامین هزینه برای مثلا یک عمل جراحی برای برخی کمرشکن است.

او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بیمار جز رنج بیماری نباید رنج دیگری داشته باشد، افزود: ما باید برای این هدف تلاش کنیم و این راه حل بر عهده بیمه‌ها است.وی افزود: جامعه پزشکی ۳۵۰ هزار عضو دارد که این افراد بیمه درمان، تکمیلی و مسئولیت دارند. در مطب و کنار این پزشکان تعداد زیادی پرسنل هستند که پا به پای پزشک ارائه خدمات می‌کنند و در مجموع ۹۰۰ هزار نفر در حوزه سلامت خدمت می‌کنند که این دوستان از بیمه تکمیلی محروم بودند اما با اصلاح قوانین این مشکل رفع شد. امیدواریم این امر فتح بابی برای سایر سطوح باشد تا با آرامش خاطر بیشتری به مردم ارائه خدمت کنند.

رییس کل سازمان نظام پزشکی، تاکید کرد: از انجمن‌های پزشکی استدعا دارم در باب اطلاع رسانی و تشویق پرسنل خود به ما کمک کنند. کسانی که شامل این بیمه می‌شوند عمدتا جوان هستند و جامعه سالمی هستند که این خبر خوبی برای ما و بیمه است که اطلاعات و سواد سلامت جامعه هدف این طرح بالا است.

در ادامه برنامه دکتر مسائلی_ مدیرعامل صندوق سلامت و رفاه سازمان نظام پزشکی، گفت: یکی از اهداف ما ارائه خدمت به خادمین سلامت یعنی ارائه کنندگان خدمات سلامت در کنار پزشکان است. این امر پیش از امسال در دستور کار بود که با همکاری بیمه مرکزی و بیمه البرز درحال حاضر این مهم رخ داد. این طرح برای کلینیک‌ها، داروخانه‌ها، تامین کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی خواهد بود که پیش از این جزو گروه‌های کمتر از ۵۰ نفر شمرده می‌شدند و مشمول بیمه تکمیلی نبودند.

او تاکید کرد: امکان تحت پوشش قرار گرفتن افراد در گروه‌های کمتر از ۵۰ نفر، در این طرح مطرح شد. این طرح با خدمات متنوع و با قیمت مناسب ارائه می‌شود. فرایند کار بسیار ساده است. ابتدا ثبت نام افراد در سامانه نظام پزشکی و سپس ثبت نام کارکنان و افراد تحت تکفل و سپس پرداخت ماهانه آنلاین انجام می‌شود.

در ادامه این برنامه دکتر محمد بهزادپور_ ریاست کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، گفت: در حوزه بیمه بازرگانی یکی از سیاست‌های جدی این دولت که به عنوان سند تحول به آن تاکید دارد، یافتن راهکاری برای مردمی شدن بیمه و توسعه آن در سطح جامعه است. ما باید ببینیم مشکل مردم کجاست و کجا می‌توان کمک جدی به آنها کرد. در حوزه درمان، بیمه بازرگانی با بخش سلامت همکاری دارد تا خدمات پزشکی ارائه دهد و این موضوع امسال جزو اولویت‌های صنعت بیمه است تا با همکاری بخش‌های مختلف، مسائلی که برای جامعه عمومیت دارد رفع شود

وی افزود: اتفاق خوب امروز سابقه طولانی در گذشته دارد. قبلا برای کارگاه‌های کوچک نمی‌توانستیم قرارداد بیمه‌ای منعقد کنیم که این محدودیت هم به فلسفه اقدامات بیمه‌ای بازمی‌گشت. اتفاق خوب اصلاح این آیین‌نامه بود که قبلا اجازه داده نمی‌شد در تعداد کم قرارداد بسته شود، از طرفی جمع کردن گروهی افراد برای عقد قرارداد بیمه‌ای ممنوعیت داشت که این موضوعات اصلاح شد و با پیشگامی بیمه البرز، این طرح خوب بیمه تکمیلی خادمان سلامت در حوزه سلامت اجرایی شد. امیدوارم این اتفاق گامی باشد که این طرح در سایر رشته‌ها هم اجرایی شود. با این طرح حدود ۵۰۰ هزار نفر از جامعه خادمان سلامت به همراه خانواده آنها تحت پوشش بیمه تکمیلی می‌روند که این تدبیر بسیار خوبی است.

بهزادپور، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های جدی ما همکاری با حوزه سلامت است تا مشکلاتی که ممکن است در آینده به وجود آید، برطرف شود.او تاکید کرد: یکی از پروژه‌های مهم امسال برای ما تکمیل نسخه الکترونیک در حوزه بیمه تکمیلی است. طبیعتا پیش از این خدمات جامعی در حوزه الکترونیک از سوی بیمه‌های تکمیلی به مردم ارائه نمی‌شد که به شکل جدی در صدد رفع آن هستیم. ان‌شاءالله با تاخیر یک یا دو ماهه این امر هم به نتیجه می‌رسد و حلقه مفقوده این بخش کامل می‌شود تا منشاء اتفاقات مهم باشد.

وی در پایان اظهار کرد: الان با توجه به فشاری که بر عموم مردم از حیث هزینه‌های درمانی وجود دارد، راهی جز ارائه راهکار مشترک بین بیمه‌ و وزارت بهداشت نداریم‌. ما باید طرحی ارائه دهیم تا تمام توان کنار هم قرار گیرد و مشکلات از جمله افزایش هزینه مربوط به دارو، درمان و تجهیزات پزشکی مرتفع شود. تجربه امروز هم ماحصل یک همکاری مشترک است که امیدواریم توسعه یابد.