کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نرم افزار ساخت موشن گرافیک (9 نرم افزار کاربردی) موشن کده

24 مرداد 1401 ساعت 15:07

گروه علم و فناوری: در دنیای مدرن، نرم افزارهای موشن گرافیک به طور گسترده در تبلیغات، شبکه‌های اجتماعی، آموزش و علم، مواد مرجع و سرگرمی استفاده می‌شوند.


دلایل واضح است: گرافیک‌های حرکتی به کاربران اجازه می‌دهند ایده اصلی را به طور خلاصه، واضح و موثر منتقل کنند. کاربران می‌توانند برنامه‌ها یا وب‌سایت‌های خود را با ویدیوهای آموزنده یا سرگرم‌کننده و انواع گرافیک‌های متحرک روشن و جالب کنند: کاراکترهای متحرک، نمادها، اینفوگرافیک‌ها و جلوه‌ها.
چرخه ایجاد یک انیمیشن متحرک شامل چندین فرآیند تولید است - از طراحی ساده یک طرح گرفته تا ترکیب مدل‌های سه بعدی در یک صحنه پویا پیچیده. به دلیل ظرفیت برخی از فرآیندهای میانی (بعضی اوقات آنها فرآیندهای مورد نیاز نیستند، به عنوان مثال، یک کلیپ ویدیویی ممکن است حاوی جلوه‌های ویژه بصری نباشد)، یک برنامه موشن گرافیک ویژه مسئول هر یک یا چندین فرآیند جداگانه است، بنابراین استفاده پیچیده از آنها برای کارهای سخت مناسب است.

نرم افزار افتر افکت
این نرم افزار آموزش ساخت موشن گرافیک بر اساس لایه‌ها ساخته شده و به صورت ترکیبی از ویرایشگر ویدیو و فتوشاپ کار می‌کند. Adobe به کاربران این امکان را می‌دهد که به طور یکپارچه از AE در اکوسیستم Creative Cloud استفاده کنند. این برنامه افزودنی به انتقال گرافیک متحرک و تولید جلوه‌های بصری کیفی، ایجاد و مدیریت آثار گرافیکی متحرک، ایجاد افکت برای انیمیشن دو بعدی، چیدمان و ترکیب بندی، ردیابی حرکات، حذف اشیا، جلوه‌های مدل و ذرات، ایجاد الگوها، انجام تصحیح رنگ و ویرایش کمک می‌کند.
همچنین از طریق انواع پلاگین‌های یکپارچه و شخص ثالث، مانند مرورگر افکت‌ها، جدول زمانی و پنل ترکیب، با عناصر سه بعدی کار می‌کند. آنها به کاربران امکان می‌دهند هنر انیمیشن را روی صفحه نمایش بیاورند.
افتر افکت اولین ویرایشگر ویدیوی Adobe است که برای متحرک سازی و ترکیب گرافیک‌های متحرک پس از توسعه استوری بورد و عناصر در Photoshop و Illustrator استفاده می‌شود. پس از اتمام انیمیشن پروژه After Effects، می‌توانید ویدیوی نهایی را به نرم افزار ویرایش ویدیو صادر کنید.



نرم افزار سینما فوردی
برای هر کسی که مهارت گرافیکی در افترافکت دارد، Cinema 4D باید یک انتقال متوسط ساده به سه بعدی باشد. هنرمندان انیمیشن سینما فوردی را به سایر ابزارهای سه بعدی به دلیل راحتی، سهولت استفاده و انعطاف پذیری آن هنگام ادغام با After Effects ترجیح می‌دهند. این نرم افزار یک گردش کار غیرمخرب بصری ارائه می‌دهد تا کاربران بتوانند به سرعت پارامترهای مختلف را ویرایش و تکرار کنند.
دوره جامع سینما فوردی دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد و سازگاری با چندین موتور رندر شتاب‌دهنده GPU است که به کاربران کمک می‌کند تا مدل‌های سه‌بعدی با کیفیت بالا را به‌سرعت بر روی صفحه نمایش کامپیوتر نمایش دهند. محبوب ترین موتور در Cinema 4D اکتان شخص ثالث و مکانیزم‌های رندر مانند Redshift، V-Ray و غیره است.
Cinema 4D در دنیای گرافیک‌های متحرک برای مدل سازی، تکسچرینگ، رندرینگ، انیمیشن و افکت‌های شبیه سازی بسیار گسترده است. C4D بیشتر برای کار با جلوه‌های بصری در سطح صنعتی استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید عناصر سه بعدی را در یک پروژه ادغام کنید، پیدا کردن نرم افزار انیمیشن گرافیکی بهتر دشوار خواهد بود.



نرم افزار فتوشاپ
در حالی که فتوشاپ نقشه‌های بیتی مبتنی بر پیکسل را ویرایش می‌کند، گرافیست متحرک از تخته‌های سفید برای طراحی، ویرایش استوری‌بردها، ایجاد انیمیشن‌های GIF و غیره استفاده می‌کند. پکیج آموزش فتوشاپ به همان اندازه که همه کاره است مفید است. این ابزار برای هر طراح گرافیک متحرک یا هنرمند متحرک در هنگام ایجاد بافت یا دستکاری تصاویر اجباری است.
تجربه در فتوشاپ به کاربران کمک می‌کند تا عناصر طراحی جدید برای پروژه‌های گرافیکی متحرک ایجاد کنند. برای یک طراح گرافیک متحرک، دانش عملی عملکردهای فتوشاپ کلیدی است: تغییر اندازه تصاویر بسیار بزرگ، برش تصاویر از عکس‌ها، ایجاد طرح‌های جدید با استفاده از فیلترهای مختلف و مجموعه ابزار پیچیده.
یکی دیگر از ویژگی‌ها ایجاد استوری بورد است. برخی از افراد ترجیح می‌دهند این کار را به صورت دستی با قلم و کاغذ انجام دهند. اما فتوشاپ یک نرم افزار طراحی حرکت عالی برای طراحی سریع و ترکیب بندی است. سودمندترین مزیت استفاده از آن این است که به خوبی با کل Adobe Creative Cloud ادغام می‌شود. کاربران می‌توانند بدون زحمت فایل‌های فتوشاپ را مستقیماً به افتر افکت وارد کنند و بالعکس.

نرم افزار پریمیر
Adobe در ادغام افتر افکت و پریمیر با هم گام‌های بزرگی برداشته است و پریمیر را هم برای طراحان حرکتی و هم برای ویرایشگرهای ویدئویی مهم‌تر کرده است. یکی از ویژگی‌های قابل توجه آن امکان ایجاد پیوندهای پویا بین خود و After Effects است. به این ترتیب، کاربران می‌توانند تنظیمات نهایی ترکیب‌بندی‌ها و تصاویر را بدون نیاز به رندر کردن اولیه انجام دهند.
دوره پریمیر پیشرفته نرم افزاری برای ویرایش ویدیوها بر اساس جدول زمانی است. طراح حرکت از آن برای کنار هم قرار دادن ویدئو و صدا استفاده می‌کند. پریمیر مکانی است که طراحان حرکت ویدیوهای خود را با هم ویرایش می‌کنند و کارهای تکمیلی مانند موسیقی، جلوه‌های صوتی، افزودن انتقال و همچنین احتمالاً برش قطعه‌های انیمیشن را برای بهبود جریان و همگام سازی کل ویدیو اضافه می‌کنند.



نرم افزار ایلوستریتور
در اینجا یکی دیگر از ابزارهای شناخته شده در صنعت طراحی و انیمیشن وجود دارد. این شبیه فتوشاپ است، اما تفاوت اصلی این است که دوره جامع ایلوستریتور یک برنامه ویرایش تصویر برداری است (فایلی که می‌تواند بدون پیکسل‌سازی بی‌نهایت مقیاس شود).
یک گرافیست متحرک از این نرم افزار انیمیشن برای ترسیم منابعی مانند شخصیت‌ها، اشیاء، محیط‌ها، لوگوها و موارد دیگر استفاده می‌کند. علاوه بر این، یک تصویر برداری بخش مهمی از گردش کار گرافیک متحرک هنگام ایجاد لوگو، اشیاء شکل‌دار و پس‌زمینه برداری است.
کاربران می‌توانند بدون افت کیفیت، فایل‌های Illustrator (.AI) وارد شده به After Effects را برای انیمیشن بدون افت کیفیت وارد کنند و سپس به ایلوستریتور برگردند. اگر تصمیم به تغییر ظاهر تصویر دارید، می‌توانید فایل را در Illustrator ذخیره کنید و به طور خودکار در AE به روز می‌شود زیرا هر دو برنامه Adobe هستند و به طور یکپارچه با یکدیگر ادغام می‌شوند. هر افکت یا انیمیشنی که ممکن است قبلاً اعمال کرده باشید باقی خواهد ماند.

نرم افزار موکا
این سیستم ردیابی مبتنی بر مسطح حرکت را در خارج از مجموعه ای از پیکسل‌ها ردیابی می‌کند - یک ابزار ایده آل برای هنرمندان گرافیک متحرک که علاقه مند به انجام تعویض صفحه هستند. این ممکن است در مرحله اولیه دشوار باشد. اما پس از استفاده از گردش کار مبتنی بر spline، ردیابی تقریباً هر حرکتی آسان خواهد بود.
این باعث می‌شود موکا ابزاری بسیار قوی برای هنرمندان انیمیشنی باشد که علاقه‌مند به تعویض صفحه نمایش، حذف اشیا یا روتوسکوپی هستند. این ابزار برای پروژه‌های تجاری نیز مفید است. برای مثال، هنگام ایجاد یک قطعه گرافیکی متحرک در نمونه کارها، باید آن را امتحان کنید.
Mocha Pro می‌تواند به عنوان یک افزونه در افتر افکت یا پریمیر عمل کند. این بدان معنی است که می‌توانید به راحتی با After Effects شروع کنید تا یک عکس را در موکا ردیابی کنید و سپس با داده‌های دوربین ردیابی شده به افتر افکت برگردید. این قابلیت‌ها Mocha AE را به یکی از بهترین ابزارهای موشن گرافیک در بین طراحان حرکت تبدیل می‌کند.



نرم افزار مایا
این یک نرم افزار صنعتی شناخته شده برای مدل سازی / انیمیشن و رندر سه بعدی است. شما فقط می‌توانید از Cinema 4D استفاده کنید، اما مایا ابزاری است که بهترین‌ها و استودیوهای‌هالیوود از آن برای مدل سازی و انیمیشن استفاده می‌کنند. این به کاربران اجازه می‌دهد تا اسکریپت‌هایی بنویسند که عملکرد را فراتر از آنچه که فقط با ابزارهای یکپارچه امکان پذیر است گسترش دهد.
Maya یک برنامه با امکانات کامل برای توسعه منابع سه بعدی برای فیلم، تلویزیون و بازی‌های ویدیویی است. اما می‌توان آن را با موفقیت در گرافیک‌های متحرک نیز به کار برد. برای سال‌ها، این نرم‌افزار غالب گرافیک سه بعدی بوده است و اکنون Cinema 4D رقابت واقعی دارد.
توانایی آن در پردازش رندرهای سه بعدی و انیمیشن‌های با کیفیت بالا، او را به یکی از برجسته ترین نرم افزارهای حرکتی تبدیل کرد. با این حال، رابط کاربری مایا ممکن است برای کسانی که قبلاً با سه بعدی سروکار نداشته اند کمی پیچیده به نظر برسد. اگرچه این نرم افزار در صنعت سرگرمی استفاده می‌شود، اما منحنی یادگیری آن بسیار شیب دار است.

نرم افزار نیوک
Nuke و After Effects را می‌توان به راحتی در پروژه‌های ترکیبی مشابه استفاده کرد. اما Nuke به طور خاص برای پاسخگویی به نیازهای کاربران ماهر طراحی شده است. این یک نرم افزار کامپوزیت دیجیتال مبتنی بر گره حرفه ای قوی است که در بالاترین سطح در زمینه طراحی حرکت برای ترکیب عناصر سه بعدی و ویدئو استفاده می‌شود. این سیستم هنگام کار بر روی پروژه‌های مشترک بزرگ بسیار موثر است.
نیوک در سرتاسر جهان در پس از تولید فیلم‌های بزرگ و تلویزیونی استفاده می‌شود. همچنین به دلیل لیست قابل توجهی از قابلیت‌های دو بعدی و سه بعدی، در میان تولیدکنندگان برجسته گرافیک انیمیشن حرفه ای محبوب است. اینها عبارتند از زمانبندی و تاب برداشتن پیچیده، آهنگسازی عمیق تصویر، گردش کار استریوسکوپی، روتوسکوپی و بسیاری موارد دیگر.
این نرم افزار موشن گرافیک قابل اعتماد، استفاده از سیستم گره را هنگام پیکربندی ترکیب‌ها امکان پذیر می‌کند، در حالی که افترافکت از یک سیستم چند سطحی استفاده می‌کند. به همین دلیل است که Nuke بیشتر توسط استودیوها یا هنرمندان سطح بالای MoGraph استفاده می‌شود.

نرم افزار بلندر
Blender یکی از بهترین نرم افزارهای رایگان VFX و بسته مدل سازی سه بعدی منبع باز برای ایجاد تصاویر سه بعدی است. بسیاری از هنرمندان در صنعت بازی‌های ویدیویی از آن استفاده می‌کنند. این نرم افزار از کل مدل سازی خط لوله سه بعدی، اسنپ در، انیمیشن، شبیه سازی، رندر، ترکیب بندی و ردیابی حرکت، ویرایش ویدئو، و همچنین خط لوله انیمیشن دو بعدی پشتیبانی می‌کند.
مانند مایا، بلندر نیز منحنی یادگیری بسیار تند دارد. اگر هنرمندی بتواند از این طریق عبور کند، راه‌اندازی یک بلندر متن‌باز می‌تواند امکانات کاملی را در اختیار شما قرار دهد: رندر CPU/GPU/VR، سایه‌زنان PBR، پشتیبانی از نور HDR، نقاشی سه‌بعدی با براش‌های بافت‌دار و ماسک‌سازی و موارد دیگر.
چه در حال مدل‌سازی جهان‌های جدید، خلق شخصیت‌های جدید یا افکت‌های فریبنده باشید، Blender نرم‌افزار موشن گرافیک رایگان عالی برای افزودن به مهارت‌های شماست.
 


کد مطلب: 352544

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/352544/نرم-افزار-ساخت-موشن-گرافیک-9-کاربردی-کده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir