کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واكنش بلینکن به حمله به سلمان رشدی

24 مرداد 1401 ساعت 17:35


گروه بین الملل: وزیر خارجه آمریکا حمله به سلمان رشدی را به ترویج خشونت از سوی ایران نسبت داد و به شدت از واکنش رسانه‌های ایران به این سوءقصد  انتقاد کرد.
آنتونی بلینکن در بیانیه‌ای سوءقصد به جان این نویسنده را یک حمله «شنیع» توصیف کرد.
او مدعی شد: «رشدی نه فقط یک غول ادبی است، بلکه مکررا برای حقوق همه‌شمول آزادی بیان، آزادی دین یا عقیده، و آزادی مطبوعات قد علم کرده است. درحالی که مقام‌های مجری قانون به تحقیق درباره این حمله ادامه می‌دهند، این حادثه برای من یادآور نیروهای ویرانگری است که به دنبال تضعیف این حقوق، از جمله از طریق نفرت‌پراکنی و ترغیب خشونت هستند.»
او افزود: «به خصوص نهادهای دولتی ایران برای چند دهه مروج خشونت علیه رشدی بوده‌اند و رسانه‌های وابسته به دولت در این کشور با تعریف و تمجید از تلاش برای سوءقصد به جان او سخن گفته‌اند. این زننده است.»او گفت که آمریکا و متحدانش با استفاده از «همه ابزارهای مناسب و موجود مصمم به ایستادن در برابر این تهدیدها هستند.»یک روز پیشتر جو بایدن و همسرش جیل بایدن هم در بیانیه‌ای این حمله را محکوم کرده و گفتند که  رشدی «نماد آرمان‌های بنیادی و جهان شمول» بشری است. از طرف دیگر پسر سلمان رشدی جزئیات بیشتری از حال او ارائه کرده است.ظفر رشدی گفت که این نویسنده همچنان در وضعیت وخیمی به سر می برد اما «شوخ طبعی پرشور و سرکش او به جای خود باقی است.»
او گفت که پدرش دچار جراحاتی شده که زندگی او را برای همیشه تغییر خواهد داد، اما توانسته با خانواده‌اش حرف بزند.


 


کد مطلب: 352568

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/352568/واكنش-بلینکن-حمله-سلمان-رشدی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir