کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نحوه تشخیص درد عاطفی از دردهای عصبی

25 مرداد 1401 ساعت 9:17


گروه علمی: زخم‌های عاطفی را باید با همان میزان مراقبت و توجهی که فرد به آسیب‌های جسمی اختصاص می‌دهد و بلکه بیشتر از آن، درمان کرد.درد دارای جنبه‌های فیزیکی و عاطفی و همچنین مؤلفه‌های حسی است که توضیح می‌دهد بین درک درد فیزیکی و اجتماعی ارتباطات عصبی وجود دارد.

 
ارتباط عصبی با درد عاطفی در مطالعات علوم اعصاب برجسته شده است که نشان می‌دهد همپوشانی قابل‌توجهی بین پدیده‌های فیزیکی و احساسی وجود دارد.برخی از مطالعات می‌گویند که پریشانی عاطفی می‌تواند باعث درد بیشتر از آسیب فیزیکی شود.مطالعه‌ای که در Psychological Science منتشر شده است، نشان می‌دهد افرادی که درد عاطفی را تجربه می‌کنند، نسبت به افرادی که درد فیزیکی را تجربه می‌کنند، میزان درد بیشتری دارند.

درد عاطفی می‌تواند بار‌ها و بار‌ها تکرار شود، در حالی‌که درد فیزیکی فقط یک‌بار باعث آسیب می‌شود. برخلاف درد فیزیکی، درد عاطفی تعدادی محرک درد به‌ویژه خاطرات بر‌جای می‌گذارد که هر زمان که با شرایط مشابه یا مرتبطی مواجه می‌شوید، احساس درد را برمی‌گرداند.برخی از مطالعات می‌گویند که تجربیات عاطفی دردناک یا منفی می‌تواند منجر به یک واکنش عبارتی شود که به‌صورت درد فیزیکی ظاهر می‌شود.
 


کد مطلب: 352620

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/352620/نحوه-تشخیص-درد-عاطفی-دردهای-عصبی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir