به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۵ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۳۵۲۶۳۸

با این ویتامین از افسردگی پیشگیری می‌کنید

با این ویتامین از افسردگی پیشگیری می‌کنید
گروه سلامت:سال ها این پرسش از سوی افراد مختلف مطرح می شد که آیا قرار گرفتن در زیر نور خورشید می تواند به مبارزه با افسردگی کمک کند؟ نتایج یک مطالعه جدید توسط محققان بین المللی نشان می دهد که ویتامین D ممکن است علائم افسردگی را در بزرگسالان کاهش دهد. محققان با بررسی ده ها مطالعه از سراسر جهان، یک متاآنالیز در مورد ارتباط بین مصرف مکمل های ویتامین D و افسردگی انجام دادند.
 
طی این پژوهش، ۴۱ مطالعه کارآیی ویتامین D در مبارزه با افسردگی در بزرگسالان طی کارآزمایی‌ های تصادفی ‌سازی شده با دارونما در جمعیت ‌های مختلف بررسی شد. این مطالعات شامل بیماران مبتلا به افسردگی، افرادی از جمعیت عمومی و افرادی بود که دارای شرایط فیزیکی مختلف بودند.نتایج متاآنالیز فوق، نشان می دهد که مکمل ویتامین D برای کاهش علائم افسردگی موثرتر از مصرف دارونما است. محققان می گویند مکمل روزانه معمولی حاوی ۵۰ تا ۱۰۰ میکروگرم ویتامین D است.

توماس میکولا، پژوهشگر ارشد این مطالعه در موسسه پزشکی بالینی در دانشگاه فنلاند شرقی ، در مورد موضوع فوق می ‌گوید: علی ‌رغم دامنه وسیع این متا آنالیز، قطعیت شواهد به دلیل ناهمگونی جمعیت‌ های مورد مطالعه و به دلیل خطر سوگیری مرتبط با تعداد زیادی از مطالعات کم است. 

ویتامین D چگونه سلامت روان را بهبود می بخشد؟
محققان می گویند ویتامین D اختلالات سیستم عصبی مرکزی مرتبط با افسردگی را تنظیم می کند. این موضوع در شرایطی عنوان می شود که مطالعات مقطعی قبلی کمبود ویتامین D و علائم افسردگی را مرتبط کرده اند. با این حال، متا آنالیزهای قبلی در مورد اثرات مکمل ویتامین D بر افسردگی تا کنون بی نتیجه بوده است.میکولا در این باره می‌ گوید: این یافته ‌ها آزمایش‌ های بالینی جدید و سطح بالا را در بیماران مبتلا به افسردگی بررسی می ‌کند تا نقش احتمالی مکمل ویتامین D در درمان افسردگی را روشن کند.این متا آنالیز جدید، بزرگترین متا آنالیز منتشر شده در مورد بررسی ویتامین D و تاثیر آن بر افسردگی است. به باور متخصصین، یافته های فوق دارای اهمیت بسیار زیادی هستند زیرا میلیون ها نفر در سراسر جهان از افسردگی رنج می برند.
برچسب ها: افسردگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها