کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انفجار انبار مهمات روسیه در کریمه

25 مرداد 1401 ساعت 12:45


گروه بین الملل: وزارت دفاع روسیه از وقوع آتش‌سوزی و انفجار در انبار نگهداری مهمات در روستای "مایسکه" در منطقه جانکوی" شبه جزیره کریمه خبر داد.
 وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز صبح حوالی ساعت ۶:۱۵ به وقت محلی در روستای مذکور آتش سوزی در انبار موقت نگهداری از مهمات رخ داد و در نتیجه آن، مهمات منفجر شدند.
در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: هیچ جراحت جدی در نتیجه این آتش سوزی گزارش نشده و اقدامات لازم برای اطفای حریق و یافتن علت اصلی آن در دست انجام است.

 روسیه در تدارک حمله تمام‌عیار موشکی به اوکراین
یک گروه اطلاعاتی نظامی مستقل اعلام كرد که روسیه به منظور اجرای "یک عملیات گسترده" علیه اوکراین، در حال استقرار سامانه‌های موشکی ضدهوایی در بلاروس است.
 گروه اطلاعاتی «هاجون بلاروس» در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای از افزایش تسلیحات نظامی در پایگاه هوایی زیابروفکا بلاروس خبر می‌دهند که تنها حدود ۴۰ کیلومتر با مرز اوکراین فاصله دارد. گزارش این موسسه که نظارت بر فعالیت‌های نظامی بلاروس را بر عهده دارد، در حالی مطرح می‌شود که بلاروس به حمایت از روسیه در حمله به اوکراین متهم است.در این پست تلگرامی آمده است: «تحلیل وضعیت این پایگاه هوایی ثابت می‌کند که نه تنها حمله راکتی به مواضع اوکراین هنوز محتمل است، بلکه روس‌ها در تدارک یک حمله موشکی گسترده علیه اوکراین در هفته‌های آتی هستند.»
این گروه  همچنین اشاره کرد که از گلوله‌باران گسترده ۲۸ ژوئیه، هیچ راکتی از بلاروس به سوی اوکراین پرتاب نشده است.این گروه اطلاعاتی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای شرکت ماکسار آمریکا اعلام کرد که پایگاه هوایی زیابروفکا میزبان ۱۰ تا ۱۴ سامانه موشکی اس-۴۰۰، دو سامانه پدافند هوایی پانتسیر و همچنین سه سامانه راداری است.


 


کد مطلب: 352656

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/352656/انفجار-انبار-مهمات-روسیه-کریمه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir