به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۵ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۳۵۲۶۹۰

کار ساپینتو در استقلال سخت‌تر شد

کار ساپینتو در استقلال سخت‌تر شد
گروه ورزشی:پیشکسوت آبی پوشان با اشاره به اضافه شدن رسمی چهار بازیکن به لیست این تیم گفت: کار سرمربی امروز به مراتب دشوارتر از روزهای گذشته است.محمد نوری  در خصوص دیدار پیش روی این تیم مقابل ملوان اظهار داشت: شکست مقابل سپاهان در هفته اول این تیم را از نظر روحی کمی برای بازی دوم تحت فشار قرار می‌دهد چون باید برای از بین رفتن تاثیر این شکست در هفته اول آبی پوشان باید حتماً از انزلی دست پر خارج شوند و در غیر این صورت به تدریج انتقادات آغاز شده و شدت می‌گیرد.
 
وی در خصوص حریف هفته دوم آبی پوشان در لیگ برتر بیان داشت: ملوان تیمی قدیمی، ریشه دار، با اصالت و صاحب مکتب در فوتبال ایران است که بعد از سال‌ها دوری از لیگ برتر به سطح اول فوتبال ایران بازگشته است. به نوبه خودم از بازگشت این تیم به لیگ برتر خوشحالم و به هواداران این تیم و مردم فوتبال دوست انزلی تبریک می‌گویم. ملوانی‌ها بعد از سال‌ها دوری از لیگ برتر قرار است برای اولین بار در خانه خود به میدان رفته و در این اولین بازی شان از استقلال میزبانی نمایند. هر دو تیم در هفته اول شکست خورده‌اند و جمع همه اینها نشان می‌دهد کار ساپینتو و بچه‌هایش در این بازی مقابل ملوان چندان هم ساده نیست.

پیشکسوت آبی پوشان با اشاره به اضافه شدن رسمی چهار بازیکن به جمع آبی پوشان تصریح کرد: پر ستاره شدن تیم از یک سو جای خوشحالی دارد و البته از یک سو هم جای نگرانی. امروز که با شما صحبت می‌کنم در برخی پست‌ها مثل دفاع میانی و خط حمله با تراکم بازیکن مواجه هستیم و در برخی پست‌ها با کمبود بازیکن که شاخص ترین آن هافبک بازی ساز است.

نوری گفت: نباید گفت در سیستم‌های جدید هافبک بازی ساز وجود ندارند یا نقشی ندارند. فارغ از اینکه هر تیمی در دنیا با چه سیستمی بازی کند و اسم پست‌ها را چه بگذارد، هر تیمی به یک رهبر، یک کارگردان یا یک پاسور در مرکز زمین نیاز دارد که باید نقش طراحی حملات را بر عهده داشته باشد. در تیم استقلال همچنان چنین بازیکنی حضور ندارد و این باعث می‌شود در خیلی مواقع حرکات منظم رو به جلو کمتر از این تیم دیده شود، بار طراحی حملات بر عهده بازیکنان کناری به خصوص وینگرها باشد و تنوع تاکتیکی در حملات به چشم نخورد.

کارشناس فوتبال گفت: حضور این تعداد زیاد مهاجم در تیمی که هافبک بازی ساز و طراح ندارد خیلی به کار نمی‌آید. این مهاجمان باید از موقعیت‌هایی که خلق می‌شود استفاده کنند که این موقعیت‌ها را خط میانی با رهبری هافبک بازی ساز باید طراحی و خلق نماید.عضو سابق کمیته فنی آبی پوشان خاطر نشان ساخت: حضور پر تعداد ستاره‌ها از یک سوی دیگر هم کار سرمربی را دشوار می‌کند چرا که ساپینتو باید بتواند این همه ستاره را مدیریت کند. بدیهی است که همه این بازیکنان در خطوط مختلف نمی‌توانند همزمان در زمین حضور پیدا کنند و این در حالی است که همه آنها انتظار بازی دارند. اینجا نقش کادر فنی بسیار مهم است و آنها باید بتوانند با درایت بالا این موضوع را مدیریت کنند.
مرجع : مهر
برچسب ها: استقلال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها