به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۴:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۵ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۳۵۲۶۹۴

قیمت نفت یک درصد دیگر عقب نشست

قیمت نفت یک درصد دیگر عقب نشست
گروه اقتصادی:قیمت نفت در آغاز معاملات امروز سه‌شنبه کاهش یافت که به افزایش زیان‌های جلسه قبل دامن زد.
 در آغاز معاملات امروز، ۱۶ آگوست، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۹۰ سنت معادل یک درصد کاهش به ۹۴ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه رسید. همچنین قیمت نفت خام WTI با ۸۱ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش به ۸۸ درصد و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید.

این در حالی است که معاملات آتی نفت در جلسه قبل حدود ۳ درصد کاهش داشته و تداوم کاهش در جلسه معاملاتی امروز به زیان‌های جلسات پیشین دامن زده است.همزمان با کاهش قیمت نفت، سایر قیمت‌ها پس از داده‌های اقتصادی ناامید کننده چین کاهش یافته است. بانک مرکزی این کشور نرخ‌های وام را برای احیای تقاضا کاهش داده، زیرا داده‌ها نشان می‌دهد اقتصاد چین در ماه ژوئیه به‌طور غیرمنتظره‌ای کند شده و فعالیت کارخانه‌ها و خرده‌فروشی‌ها به دلیل محدودیت های کووید در پکن و بحران املاک تحت فشار قرار گرفته است.

به گفته تحلیلگران و تاجران، پس از اینکه پکن در ژوئن و ژوئیه سهمیه‌های بیشتری را صادر کرد، صادرات محصولات سوخت چین در ماه آگوست به بالاترین حد خود نسبت به سال گذشته نزدیک می‌شود؛ هرچند به گفته این تحلیلگران و تاجران، محدودیت‌های گسترده‌تری برای محموله‌ها در پایین‌ترین حد هفت سال گذشته برای سال ۲۰۲۲ تعیین شده است.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) در گزارش بهره‌وری خود در روز دوشنبه اعلام کرد، در ایالات متحده، کل تولید در حوزه های اصلی نفت شیل ایالات متحده در سپتامبر به ۹.۰۴۹ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت که بالاترین میزان از مارس ۲۰۲۰ است.فعالان بازار منتظر داده‌های صنعت درباره ذخایر نفت خام ایالات متحده هستند که اواخر روز سه‌شنبه عرضه می شود. نظرسنجی اولیه رویترز در روز دوشنبه نشان داد که ذخایر نفت و بنزین احتمالاً هفته گذشته کاهش یافته است، در حالی که موجودی های تقطیر افزایش یافته است.
برچسب ها: قیمت نفت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها