به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۵ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۳۵۲۷۱۷

شروط موافقت با انحلال پارلمان عراق

شروط موافقت با انحلال پارلمان عراق
گروه بین الملل: رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق با برگزاری نشستی چهار شرط را برای موافقت با درخواست رهبر جریان صدر برای انحلال پارلمان در نظر گرفتند.
 یک منبع در این باره گفت که چارچوب هماهنگی برای موافقت با درخواست مقتدی صدر، رهبر جریان صدر برای انحلال پارلمان چهار شرط را اعلام کردند.
طبق گفته این منبع،‌ شرط نخست این است که یک دولت منتخب به ریاست یک فرد معرفی شده توسط چارچوب هماهنگی و با تایید پارلمان تشکیل شود و فعالیت دولت موقت فعلی نیز پایان یابد.
این منبع تصریح کرد: در شرط دوم بر تغییر قانون انتخابات و کمیساریای انتخابات تاکید شده است. شرط سوم نیز برگزاری جلسه پارلمان برای بررسی راه حل های قانونی و واقع بینانه انحلال پارلمان، انتخابات و دوره دولت انتقالی است.منبع مذکور همچنین گزارش داد: شرط مطرح شده دیگر؛ دستیابی به توافق ملی برای اتخاذ تصمیم انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام است.
طبق گفته این منبع، هادی العامری، رهبر ائتلاف "الفتح" همچنان به دیدارهای خود با طرف‌های مختلف معادله سیاسی عراق، در بغداد و اقلیم کردستان عراق ادامه می‌دهد تا آنها را درجریان شروط چارچوب هماهنگی شیعیان قرار دهد.رهبران چارچوب هماهنگی دوشنبه شب نشستی را در خانه هادی العامری برگزار کردند.
هدف از این نشست بررسی نتایج دیدارهای العامری با مقامات و رؤسای احزاب اقلیم کردستان عراق و تحولات سیاسی این کشور بود.


 
برچسب ها: عراق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها