به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۵ ساعت ۲۱:۱۳
کد مطلب : ۳۵۲۷۶۰

چین به اغراق و جنگ اطلاعاتی متهم شد

چین به اغراق و جنگ اطلاعاتی متهم شد
 گروه بین الملل: پس از اینکه ارتش چین ویدئویی‌ را منتشر کرد که نشان می‌داد جنگنده نیروی هوایی این کشور به جزایر پنگو، پایگاه هوایی بزرگ تایوان؛ بسیار نزدیک شده‌اند، این جزیره چین را به "اغراق و حقه" متهم کرد.
 ارتش چین مسئول این منطقه همجوار با تایوان است. فرماندهی جبهه شرقی ارتش آزادی‌بخش خلق چین روز دوشنبه ویدئویی از جزایر پنگو را که پایگاه هوایی بزرگ تایوان در آن قرار دارد، منتشر کرد که نشان می‌داد ظاهرا یک جنگنده نیرو هوایی چین به آن "بسیار نزدیک" شده است.
تونگ پی-لون، معاون رئیس ستاد عملیاتی نیروی هوایی تایوان به خبرنگاران در تایپه گفت که این "جنگ اطلاعاتی چین" است اگرچه او هیچ اظهار نظری درخصوص اینکه چه کسی این فیلم را گرفته، نکرد.وی افزود: «چین از حقه‌های اغراق‌آمیز جنگ شناختی استفاده کرد تا نشان دهد چقدر به جزایر پنگو نزدیک است. این صحت ندارد.»
وزارت دفاع تایوان  بر روی نقشه‌ای نشان داد که نزدیک‌ترین جنگنده چینی به پنگو در آن روز ۴ جنگنده جی-۱۶ (J-۱۶) بود. این جنگنده‌ها از خط میانی تنگه تایوان رد شدند اما براساس این نقشه، این جنگنده‌ها به ساحل چین نزدیک‌تر بودند تا پنگو.
تونگ گفت که تایوان "درک صحیح و به‌جایی" نسبت به آنچه در آسمان اتفاق می‌افتد، دارد و جنگنده چینی در سمت شمال و جنوب غرب تایوان و اطراف خط میانی فعالیت می‌کند.
پنگو – که به دلیل سواحلش مقصد تابستانی توریست‌ها است – برخلاف جزایر "ماتسو" و "کینمن" تحت کنترل تایوان به ساحل جنوب غربی این جزیره نزدیک است و دقیقا کنار ساحل چینی قرار دارد.نیروهای مسلح تایوان مجهز هستند اما توسط نیروهای مسلح چین کم‌اهمیت تلقی می‌شوند. «تسای اینگ ون» رئیس‌جمهوری تایوان برنامه مدرن‌سازی را بازرسی می‌کند و افزایش بودجه دفاعی را یک اولویت می‌داند.سون لی-فنگ، سخنگوی وزارت دفاع گفت که بودجه دفاعی پیشنهادی سال آینده جهت تصویب به کابینه ارسال شده است.
وی بدون ذکر جزئیات افزود که این بودجه دفاعی براساس "ارزیابی تهدید دشمن"، "نیازهای توسعه ارتش" و منابع مالی کلی تایوان" است.
چین که جزیره تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند، پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، رزمایشاتی را در اطراف این جزیره برگزار کرد. چین بارها تاکید کرده که چنین سفرهایی حاکمیت و تمامیت ارضی کشورش را نقض می‌کند.





 
برچسب ها: چین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها