به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۶ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۳۵۲۷۹۵

پرسپولیس یک مهاجم دیگر می‌خواهد

پرسپولیس یک مهاجم دیگر می‌خواهد
گروه ورزشی: پیشکسوت باشگاه پرسپولیس معتقد است سرخ‌ها یک مهاجم دیگر نیاز دارند تا مشکل اصلی تیم در فصل گذشته که گلزنی بود، برطرف شود. 
 
چند روز قبل لیگ فوتبال ایران آغاز شد و هیجان مسابقات باشگاهی علاقه‌مندان را در بر گرفت. هفته‌ای که در آن استقلال با دو گل به سپاهان باخت و پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن متوقف شد. برای تحلیل شروع لیگ بیست‌ودوم با حسن خان‌محمدی ستاره سال‌های گذشته پرسپولیس همکلام شدیم. خان‌محمدی در مورد هفته اول لیگ و نتایج به دست آمده گفت: «هفته اول شرایط خاص خودش را دارد. برخی تیم‌ها دیر بدنسازی کردند و یکسری تیم‌ها زود. بنابراین نمی‌شود بر اساس هفته اول چندان قضاوت کرد. باید چند هفته از مسابقات بگذرد و وقتی تیم‌ها به شرایط خوب رسیدند، مسابقات را تحلیل کرد. مثلا بعضی از این تیم‌ها مشکلاتی داشتند و نتوانستند به اردو بروند. به همین دلیل بر اساس هفته اول نمی‌توان قضاوت درستی داشت.»

ایشان ادامه داد: «با این حال آنچه من از هفته اول دیدم، این بود که خیلی از تیم‌ها محتاطانه کار می‌کردند تا امتیاز از دست ندهند. این مساله مخصوصا برای تیم‌هایی که در سال گذشته یا حتی سال‌های قبل جایگاه خوبی به دست نیاورده بودند، وجود داشت. این تیم‌ها تلاش داشتند در شروع مسابقات عملکرد خوبی داشته باشند و به همین خاطر بیشتر روی کارهای دفاعی و گل نخوردن اصرار داشتند. برنامه‌ریزی‌شان بیشتر برای کارهای تدافعی بود و روی ساختار منظم در خط دفاع متمرکز بودند. این تیم‌ها اجازه نمی‌دادند تیم حریف چندان نفوذ پیدا کند.»
خان‌محمدی افزود: «در مجموع من فکر می‌کنم لیگ نسبت به فصل قبل مقداری بهتر شده است. این را می‌شود از سرعت بازی و سرعت انتقال توپ که بالاتر رفته فهمید. همین‌طور تصمیم‌گیری‌ها نسبت به گذشته بهتر شده است. پیش‌بینی‌ام این است که امسال لیگ خیلی خوبی نسبت به سال گذشته داشته باشیم.» 

پیشکسوت فوتبال ایران دلیل کم گل بودن هفته نخست را احتیاط تیم‌ها و ترس از شکست عنوان کرد و توضیح داد: «بحث سر این است که تیم‌ها نمی‌خواستند در هفته اول بازنده باشند. نتیحه‌ای که تیم در هفته اول می‌گیرد از لحاظ روحی و روانی خیلی تاثیرگذار است. به خاطر همین تیم‌ها برای نباختن وارد زمین شدند. آنها می‌دانند به هر حال یک امتیاز گرفتن خیلی بهتر از شروع با باخت است که می‌تواند روحیه تیم را تحت تاثیر قرار دهد.» 

خان‌محمدی در مورد حساس‌ترین بازی هفته نخست که تقابل استقلال و سپاهان بود نیز گفت: «مربی سپاهان به نظرم خیلی آرامش عجیبی داشت در لب خط. این به نظرم یکی از حسن‌های این مربی است. تیم او کاملا منطقی جلوی استقلال بازی کرد و انگار که کاملا رقیب را می‌شناخت. اینکه چطور باید بازی کنند. کجا جای نفوذهای بازیکنان حریف را ببندند و کجا ضعف دارند. فکر می‌کنم خیلی کارشان را به درستی انجام دادند و به نحو احسن سه امتیاز را هم دشت کردند. من فکر می‌کنم مربی سپاهان خیلی مربی بادانشی است. رفتار و حرکاتش نشان می‌داد کاملا خونسرد است و به کاری که می‌کند مسلط است در قیاس با مربی استقلال.» 
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در ادامه به بازی تیم سابقش و ذوب‌آهن پرداخت و گفت: «به هر حال در اصفهان کار سخت است. ذوب‌آهن تیمش بسته بازی می‌کرد. اصلا اجازه نمی‌داد و فضایی را باز نمی‌گذاشت برای پرسپولیس. تیم پرسپولیس هم یک خرده واقعا نیاز دارد به یک مهاجم. ان‌شاءالله در هفته‌های آینده پرسپولیس بتواند از مهاجمانش استفاده کند و شرایط بهتری را رقم بزند. در مجموع پرسپولیس به نظرم بازیکنان خوبی گرفته. چه در خط دفاع و چه در خط هافبک. پرسپولیس فقط مشکل گلزنی دارد که آن هم ان‌شاءالله حل خواهد شد. اگر این مساله حل شود، فکر می‌کنم پرسپولیس و سپاهان این فصل حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.» 

خان‌محمدی در پاسخ به این سوال که پس مشکل پرسپولیس خلق موقعیت نبوده، گفت: «تیم از نظر خلق موقعیت خیلی خوب بود ولی توی گل زدن تیم باید بازیکنانی داشته باشد که آن کیفیت لازم را داشته باشند.»
مدافع هافبک سابق سرخ‌ها در ادامه به خرید جدید این تیم اشاره کرد و اظهار داشت: «البته پرسپولیس یک مهاجم خریده که در مورد این بازیکن باید بگویم یک مقدار سنش بالاست ولی بد نیست. به هر حال با توجه به تیم‌هایی که بازی کرده و رزومه‌ای که دارد من فکر می‌کنم که بتواند در این فصل به پرسپولیس کمک کند.» 
ایشان با تاکید روی درست بودن درخواست هواداران مبنی بر نیاز پرسپولیس به یک مهاجم دیگر گفت: «پرسپولیس یک مهاجم دیگر به صورت قطعی لازم دارد. به نظرم پرسپولیس باید دو مهاجم داشته باشد. شما می‌بینید بازی‌ها فشرده است و اگر یکی از مهاجمین مصدوم بشوند آن وقت تیم دچار مشکل می‌شود. به خاطر همین باید دو تا مهاجم بگیرد که اگر خدای نکرده مصدومیت پیش آمد، مهاجم جایگزین داشته باشد برای گذاشتن توی ترکیب.» 

سوال بعدی از خان‌محمدی این بود که یعنی نمی‌شود روی عبدی و پاکدل حساب باز کرد؟ «نه! نه! بحث حساب باز کردن نیست. عبدی گل‌های خیلی حساسی برای پرسپولیس زده، اما باید همه جوانب را در نظر گرفت. اگر عبدی مصدوم شود خدای نکرده یا اتفاق دیگری بیفتد پرسپولیس باید مهره جایگزین داشته باشد. تیم در کل باید چهار، پنج تا مهاجم داشته باشد. عبدی هم در این چند ساله یک مقدار فرازونشیب زیاد داشته که خودش هم تا حدودی مقصر بوده. ولی خب به نظرم پرسپولیس باید حتما یک مهاجم دیگر بیاورد از این منظر که توی فاز حمله تیم سال گذشته خیلی آسیب دید و امسال دیگر نباید چنین مشکلی پیش بیاید.» 

یکی از بحث‌های پررنگ هواداری در فضای مجازی این سوال است که پرسپولیس کهکشانی شده یا استقلال؟ این سوال مخصوصا روز دوشنبه که آبی‌ها از چهار بازیکن جدید به صورت همزمان رونمایی کردند، داغ‌تر شد. خان‌محمدی در این رابطه توضیح داد: «کهکشانی شدن به خرید ستاره نیست. من فکر نمی‌کنم هر تیمی هر قدر هم بازیکن خوب بگیرد مثلا بتواند در لیگ موفق شود. بازیکنان در کنار همدیگر هستند که نتیجه می‌گیرند. این مکمل‌سازی بازیکنان با هم هست که می‌تواند شرایط را خوب کند. من فکر می‌کنم هر قدر هم یک تیم بازیکن بگیرد و نتواند ساختار تیم را خوب کند نتیجه گرفتن امکان‌پذیر نیست. به هر حال هر دو تیم استقلال و پرسپولیس بازیکنان خوبی گرفتند ولی آن تیمی که بتواند از این بازیکنان خوب استفاده کند و حواشی را جمع کند، می‌تواند موفق شود.» 

به عنوان سوال آخر از حسن خان‌محمدی در مورد بازی حساس هفته بعد پرسپولیس برابر فولاد سوال کردیم. ایشان پاسخ داد: «به نظر من پرسپولیس بهتر از تیم فولاد است و شرایط خیلی بهتری دارد. فولاد هم یک تیم دفاعی است. مثل ذوب‌آهن عمل می‌کند و گاهی ضد حمله هم می‌زند. اما کفه ترازو به نفع پرسپولیس سنگین‌تر است. پرسپولیس نسبت به بازی قبل اوضاع بهتری خواهد داشت.»
مرجع : روزنامه اعتماد
برچسب ها: پرسپولیس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها