به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۶ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۳۵۲۸۲۰

به رخ کشیدن آمادگی هسته‌ای آمریکا

به رخ کشیدن آمادگی هسته‌ای آمریکا
گروه بین الملل: فرماندهی نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا از آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیمای غیرمسلح خبر داد.
این موشک قاره پیما که نام آن «مینیوت‌من ۳» عنوان شده و گفته می‌شود دارای قابلیت حمل سلاح هسته‌ای است از پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ در ایالت کالیفرنیا پرتاب شده است.
در بیانیه نیروی هوایی آمده است که این آزمایش یک تمرین معمول نظامی است و در پاسخ به هیچ رویداد کنونی در جهان انجام نشده است.این بیانیه می‌افزاید: موشک بالستیک قاره‌پیما برای نشان دادن آمادگی نیروهای هسته‌ای ایالات متحده و ایجاد اطمینان در خصوص مرگبار بودن و اثربخشی نیروی بازدارندگی هسته‌ای این کشور شلیک شده است.
بازدارندگی هسته‌ای ایالات متحده متکی بر نیرویی سه گانه متشکل از تأسیسات زیرزمینی پرتاب موشک‌های دور و میان برد، هواپیماهای بمب افکن و موشک های بالستیک زیردریایی است.
در بیانیه نیروی هوایی آمریکا به نقل از سرهنگ کریس کروز، فرمانده اسکادران آزمایشی پرواز ۵۷۶ در خصوص این آزمایش آمده است: «اشتباه نکنید؛ سه گانه هسته ای ما سنگ بنای امنیت ملی کشور و متحدان ما در سراسر جهان است.»پرتاب‌های آزمایشی برنامه ریزی شده برای اوایل سال ۲۰۲۲ پیش‌تر به منظور جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها بین ایالات متحده و دو رقیب دارای سلاح هسته ای این کشور یعنی روسیه و چین به تعویق افتاده بود.در همین راستا، رویترز در گزارشی اعلام کرد که آمریکا یک آزمایش برنامه ریزی شده برای ماه آوریل را در پی آغاز جنگ ویرانگر روسیه علیه اوکراین متوقف کرد.مقامات غربی در طول این جنگ بارها روسیه را به دلیل «رجزخوانی‌های هسته‌ای» و اظهارات تهدیدآمیز مرتبط با زرادخانه هسته‌ای این کشور مورد انتقاد قرار داده‌اند.
 آزمایش  موشک قاره‌پیمای «مینیوت‌من ۳» برای روز چهارم اوت برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل نگرانی مقامات از لفاظی‌های نظامی و تهدید‌های چین که در پی سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان به تایوان تشدید شد، به تعویق افتاد.

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها