به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۲:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۶ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۳۵۲۸۷۶

حقوق ماهانه در کشورهای عربی چقدر است؟

حقوق ماهانه در کشورهای عربی چقدر است؟
گروه اقتصادی: 5 کشور خلیج فارس از نظر میانگین حقوق ماهانه در رتبه پنج کشور برتر خاورمیانه قرار دارند.
به گزارش ایلنا ، بر اساس فهرستی که اخیراً توسط مجله آمریکایی «CEO World» منتشر شده است، امارات متحده عربی در صدر فهرست جهان عرب و در رتبه پنجم جهانی قرار دارد و تنها کشور منطقه در بین ده کشور برتر این فهرست است.ارزش متوسط ​​حقوق ماهانه خالص در امارات متحده عربی، بر اساس این فهرست، ۳۶۶۳.۲۷ دلار بوده است که از همه کشورهای اروپایی به جز سوئیس و از همه کشورهای آسیایی به جز سنگاپور پیشی گرفته است.
در رتبه دوم جهان عرب، قطر با میانگین حقوق ماهانه ۳۱۶۸.۰۵ دلار در رتبه یازدهم جهانی قرار گرفت و پس از آن عربستان سعودی با میانگین ۱۸۸۸.۶۸ دلار در رتبه‌های سوم جهان عرب و بیست و پنجم جهان قرار دارد.

کویت رتبه چهارم جهان عرب و رتبه ۲۶ جهانی را در میانگین حقوق ماهانه دارد که بالغ بر ۱۸۵۴.۴۵ دلار است. پس از آن بحرین با میانگین ۱۷۲۸.۷۴ دلار در رتبه ۲۸ جهان قرار دارد. در رتبه ششم جهان عرب و ۳۰ در سطح جهان، عمان با متوسط ​​۱۶۲۶.۶۴ دلار حقوق ماهانه است.

مجله آمریکایی میانگین حقوق ماهانه خالص در کشورهای مختلف جهان را پس از کسر و مقایسه درآمد در برخی از ثروتمندترین و کم درآمدترین کشورها محاسبه کرد.در حالی که سریلانکا با کمترین میانگین حقوق ماهانه در انتهای لیست قرار دارد، سوئیس در مقایسه با بیش از ۱۰۵ کشور جهان با میانگین حقوق خالص ماهانه ۶۱۴۱.۱ دلار در رتبه اول جهان قرار دارد و پس از آن سنگاپور با میانگین ۴۳۵۰.۷۹ دلار  واسترالیا با میانگین ۴۲۱۸.۸۹ دلار در رتبه بعدی قرار دارند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها