به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۶ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۳۵۲۹۰۰

این فرد را باید به کره شمالی فرستاد

این فرد را باید به کره شمالی فرستاد
گروه سیاسی: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دیپلمات سابق با اشاره به صحبت‌های سعید لیلازمهرآبادی، «مشاور رسانه‌ای ایران‌خودرو» گفت: در شرایطی که تندروها در تلاویو، واشنگتن و تهران،‌ آخرین تلاش‌هایشان را برای پیشگیری از توافق برجام دنبال می‌کنند،‌ این سخنان درباره قدرت هسته‌ای ایران عجیب بود. سخنانی که با باور غالب اصلاح‌طلبان نیز در تعارض است.
به گزارش اعتمادآنلاین،‌ محسن امین‌زاده، تاکید کرد: مسلما توان هسته‌ای صلح‌آمیز بخشی از قدرت ملی ایران است و افزایش کیفیت و کمیت صنایع صلح‌آمیز هسته‌ای نیز می‌تواند بخش مهمی از قدرت بازدارندگی ایران در برابر تهدیدات هسته‌ای باشد.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه افزود: تصور امکان دستیابی به اقتدار اقتصادی در وضعیت تحریم جهانی هم هر روز بی‌اعتبارتر شده است. اما اگر سعید تصور می‌کند که بدون اقتدار اقتصادی مبتنی بر تعامل با جهان که پایه تجربه موفق همه پدیده‌های نو توسعه از جمله چین است و بدون قدرت نرم و دیپلماسی مقتدرانه و موثر و بدون خردمندی در حکمرانی، ملتی می‌تواند در زیر لوله توپ و موشک و کلاهک هسته‌ای به آرامش برسد باید راهی پیدا کنیم که سری به کره شمالی بزند.
او افزود: اگر اجازه دهند که به میان مردم برود،‌ در آنجا خواهد دید که چگونه ملتی بسیار فقیر و گرسنه و بی‌خبر از همه عالم، در یک زندگی شبه حیوانی، زیر لوله‌های بی‌شمار موشک و توپ درهم می‌لولند و با رویای جنگ با آمریکا برای نجات از بدبختی‌هایشان، تنها در آرامستانهایشان آرام می‌گیرند. جایی که البته ویژگی‌های جعرافیایی هم  کمک کرده که همه طرف‌ها این دولت و این ملت را با توپ‌ها و بمب‌ها و آرزوها و آرامستانهایشان، به حال خود رها کنند.

مشاور رسانه‌ای شرکت ایران‌خودرو: امیدوارم برجام را امضا نکنند!
سعید لیلاز، مشاور رسانه‌ای شرکت ایران‌خودرو، با اشاره به اینکه «آرامش از لوله توپ در می‌آید نه از توافق!» گفت: دانش ساخت بمب اتمی سپر ژئوپولیتیک ایران است. او مدعی است: تمام دستاوردهای احتمالی احیای برجام موقتی است. آرامش از لوله توپ در می‌آید نه از توافق! امیدوارم برجام را امضا نکنند! دانش ساخت بمب اتمی سپر ژئوپولیتیک ایران است!

امنیت‌آفرین یا علیه امنیت؟
احمد زیدآبادی  هم در یادداشتی نوشت: سعید لیلاز بر چیزی اصرار دارد که صرف از نظر مفید یا نامفیدی ذاتی آن، برای کشور بی‌نهایت پرهزینه است.
به گمان آقای لیلاز دستیابی به دانش ساخت بمب اتم که منظور همان رسیدن به "نقطۀ گریز هسته‌ای" است، امری سهل و آسان است و اگر این دستیابی به عنوان هدفی رسمی اعلام نمی‌شود ناشی از ارادۀ قلبی نیروهای حاکم است!
اگر این راه سهل و آسان بود، نه فقط جمهوری اسلامی بلکه عموم کشورهای دنیا به دنبال آن می‌رفتند و به "امنیت" مورد نظر آقای لیلاز دست می‌یافتند!
برای کشوری با شرایط ژئوپولیتکی ایران اما رهنمود لیلاز نه فقط امنیت آفرین نیست، بلکه تهدیدی بنیادی علیه امنیت کشور است. با یک حساب سرانگشتی هم می‌توان ابعاد این تهدید را برای ایران و تمام منطقه دریافت.
* بهارنیوز: سعید لیلازمهرآبادی مشاور رسانه‌ای ایران‌خودرو و از اعضای کارگزاران حزب سازندگی است که افکاری مشابه اصولگرایان تندرو دارد اما خود را اصلاح‌طلب جا زده است!!

۱۴۰۱/۰۵/۲۶ ۱۵:۵۶
لوله توپت رو هدف گیری کن. شاید انفجاری درست کردی. مسئله ایجاس تو کشو ما چون کارشناس نداریم همه کارشناسی میکنن. کاش همه باهم چمدان ببندبن برین وین توپ و تانک هم ببرید. (392131)
۱۴۰۱/۰۵/۲۶ ۲۳:۱۹
این آقا قشنگ داره میگه من عامل نفوذی هستم و اصرار بر اجرای مکانیسم ماشه را دارد و همینطور اصرار بر اینکه کشور را وارد یک جنگ تمام عیار کند دارد امیدوارم مسولین متوجه بشوند (392150)
۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ۰۰:۳۰
خائن... (392153)
جوادی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ۰۱:۲۵
آقای لیلاز مثل اینکه پول های باد آورده زیر زبانتان مزه کرده (392154)
سهام
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ۱۱:۲۸
به خدا معنی ژئوپولیتیک رو نمیدونه (392157)
۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ۱۲:۲۳
لیلاز واقعا دیوانه است خودش از رانتهای زیادی استفاده می کند و شکمش سیر است و از بدبختی عده زیادی مردم به دلیل تحریمها خبر ندارد و روی معده حرف میزند تو را یکی این مردک را از برق بکشد (392160)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها