به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۶ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۳۵۲۹۰۶

درخواست احاله پرونده یك قتل به تهران

درخواست احاله پرونده یك قتل به تهران
گروه جامعه: یک وکیل دادگستری از دادستان کل کشور خواست که پرونده وکیل محمودرضا جعفر آقایی که در شاهرود در مقابل دیدگان همسر و فرزند ۵ ساله‌اش به قتل رسید، به دادسرای جنایی تهران احاله شود.
 رسول کوهپایه زاده در این باره اظهار کرد: این جنایت خونین نه تنها جامعه وکالت کشور بلکه همه حق طلبان و عدالت خواهان و افکار عمومی جامعه را به شدت در بهت و حیرت و حزن و اندوه فرو برد. او دوران کاراموزی وکالت خود را تحت سرپرستی اینجانب انجام داد. اولین روز که جهت پذیرش و امضای فرم وکیل سرپرست به دفتر اینجانب آمد، او را جوانی با ادب، باهوش، هدفمند و سرشار از امید و انگیزه یافتم؛ البته دوران کارآموزی خود را هم با سخت کوشی و مسئولیت پذیری به پایان رساند و اخیرا به افتخار وکالت پایه یک دادگستری نائل آمده بود.
وی افزود: با توجه به اینکه پرونده در مرحله تحقیقات به سر می‌برد و نظر به محدودیت‌های قانونی، امکان بیان برخی از مطالب وجود ندارد که البته این موضوعات با شرح و تفسیر کامل جهت کمک به کشف حقیقت و شناسایی قاتلین به مراجع ذی صلاح اعلام شده است.
این وکیل دادگستری تصریح کرد: علت اصلی و انگیزه آمرین و مسببین قتل، اطلاع و آگاهی همکار مقتول مان از حقایق بسیار مهم و حیاتی بود که نشان می‌داد قاتلین او قبلاً هم نسبت به سر به نیست کردن شخص دیگری جهت جلوگیری از آشکار شدن ابعاد گسترده فعالیت‌های مجرمانه خود اقدام کرده بودند؛ لذا بلافاصله بعد از اطلاع قاتلین از این مهم و قتل وکیل مرحوم جهت انجام اقدامات لازم قانونی در این خصوص، دستشان به خون همکار مظلومان آغشته شد. حسب اطلاع مرحوم جعفر آقایی بعد از اصابت گلوله در راه انتقال به بیمارستان، هویت و مشخصات قاتل را بیان می‌نماید و خانواده و دوستان نزدیکش هم از این مهم مطلع می‌شوند.
کوهپایه زاده ادامه داد: با توجه به شواهد امر و حسب اعلام قبلی مرحوم، عامل اصلی قتل صراحتاً و به کرات از زندان اوین ایشان را تهدید کرده بود؛ لذا به نظر می‌رسد جهت کشف حقیقت، دامنه تحقیقات نباید صرفاً به محل وقوع قتل محدود شود.
وی در پایان گفت: ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های مسئولان قضایی و انتظامی پرونده مفتوحه در شاهرود از محضر دادستان معظم کل کشور استدعا داریم با توجه به فوریت و ضرورت و اهمیت موضوع با صدور دستورات لازم به ویژه تاکید بر ورود اداره کل اطلاعات استان مربوطه به عنوان ضابط در پرونده و استفاده از تمام امکانات قانونی و اطلاعاتی و امنیتی جهت شناسایی و جلوگیری از اختفا یا خروج از کشور عاملین قتل و نیز عندالزوم و در صورت صلاحدید تمدید شرایط لازم جهت احاله پرونده به دادسرای جنایی تهران اجازه ندهند که خون به ناحق ریخته شده وکیل مظلوم در سحرگاه عاشورا پایمال شود و آمرین و مسببین اصلی این جنایت که هویتشان هم چندان مخفی نیست از عقوبت این قتل نفرت انگیز و اجرای عدالت در امان بمانند و جسورتر از قبل باز هم به قتل و حذف فیزیکی اشخاص ادامه دهند.


 
برچسب ها: قتل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها