به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ساعت ۰۱:۴۴
کد مطلب : ۳۵۲۹۴۸

دانشمندی که در ایران بازداشت شد در سازمان ملل مدیر شد!

گروه علمی: کاوه مدنی، دانشمند سرشناس ایرانی حوزه آب به ریاست موسسه آب، محیط زیست، و بهداشت دانشگاه سازمان ملل متحد منصوب شد.
دانشمندی که در ایران بازداشت شد در سازمان ملل مدیر شد!
کاوه مدنی، دانشمند ۴۱ ساله ایرانی به سمت «ریاست اندیشکده آب سازمان ملل متحد» انتخاب شده است. او در  سال ۱۳۹۶ در حالی‌که معاونت سازمان حفاظت محیط زیست را به عهده داشت با اتهام جاسوسی زندانی و پس از آزادی از زندان از کشور خارج شد. کاوه مدنی، نائب رئیس مجمع محیط زیست سازمان ملل متحد، همچنین استاد مرکز سیاست محیط زیست کالج سلطنتی لندن (امپریال کالج لندن) است.
دانشگاه سازمان ملل متشکل از ۱۳ موسسه در ۱۲ کشور جهان است که به عنوان بازوی علمی و آموزشی سازمان ملل و با هدف کمک به حل مهمترین چالشهای جهانی مربوط به بقا، توسعه و رفاه بشر و کشورهای عضو سازمان ملل فعالیت می‌کند.
موسسه آب، محیط زیست و سلامت دانشگاه سازمان ملل که به عنوان «اندیشکده آب سازمان ملل متحد» یا دانشگاه سازمان ملل در کانادا شناخته می‌شود.
ماموریت اصلی این موسسه  کمک به حل مشکل امنیت آبی و دسترسی به آب در جهان و به ویژه در کشورهای در حال توسعه است. 
این موسسه به عنوان نماینده داشنکاه سازمان ملل در اتحادیه آب سازمان ملل متحد، مسئولیت هدایت و سازماندهی فعالیتهای نهادهای عضو سازمان ملل متحد را در دهه جدید بین‌المللی آب مصوب مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عنوان «آب برای توسعه پایدار (۱۳۹۷ – ۱۴۰۷)» را عهده‌دار است.
برچسب ها: كاوه مدني

۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ۱۲:۱۳
جای امثال او این جا نیست. ایران جای نوابغ عظیم الشأنی است که رندان در قابلمه را به جای ویروس یاب با آن ها قالب می کنند. (392159)
۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ۱۶:۱۱
......... لیاقت این افراد را ندارد همان ........ (392166)
۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ۱۶:۵۳
آخه وقتی قوه قضاییه دستگیرش می کنه شما بر چه اساسی میگویید دانشمن برجسته؟ بگویید جاسوسس برجسته، پست هدماتش بر ضد ملت ایران رو گرفته! (392167)
۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ۱۹:۱۸
ایشان با داشتن تخصص و شایستگی در امور مربوط به محیط زیست در باز گشت به ایران و قبول مسئولیت ضمن نشان دادن عشق و علاقه به کشور و امیدواری به حل مشکلات نشان داد که خیلی با معضلات اداری و مدیریتی و رانت های حاکم بر کشورش آشنا نیست و احتمالاً تصور میکرد دوران انگ زدن به امیر کبیرها و مصدق ها گذشته است؛ اما شرایط زمانه ثابت کرد متأسفانه درها هنوز بر همان پاشنه همیشگی می چرخد. (392169)
علی
Romania
۱۴۰۱/۰۵/۲۸ ۰۹:۲۱
مزد ... خیلی بیشتر از اینهاست . کلاه سرش گذاشته اند . (392176)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها