به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۳۵۲۹۵۴

۵۰ درصد خانوار‌ها فاقد خودرو هستند

۵۰ درصد خانوار‌ها فاقد خودرو هستند
گروه اقتصادی: مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: توزیع عادلانه در خودرو وجود ندارد و بیش از ۵۰ درصد خانوار‌ها فاقد خودرو هستند که علت هم نبود خودرو‌های اقتصادی در بازار است.
به گزارش تسنیم، عبداله توکلی لاهیجانی افزود: در طرح تحول صنعت خودرو، بحث خورو‌های اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است.وی گفت: در خودرو‌های اقتصادی مصرف سوخت در کمترین میزان قرار دارد و این موضوع با وزن خودرو در ارتباط است همچنین در خودرو‌های اقتصادی باید وزن خودرو را کاهش داد در حالیکه نباید از امکانات و تجهیزات آن است. خودروساز و قطعه ساز قرارداد بلندمدت و تعاملی با هم ندارند ضمن اینکه قطعه سازان یک محصول در طول سال‌های مختلف تغییر می‌کنند و واسطه‌هایی بین قطعه ساز و خودروساز قرار دارد که باعث افزایش قیمت می‌شوند.
مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: ما اکنون با تولید سالانه حدود 900 هزار خودرو، رتبه هجدهم دنیا در تولید خودرو را داریم و هدف‌گذاری شده تا به تولید 3 میلیون دستگاه در سال برسیم. شاخص‌های نظیر نیروی کار ارزان، انرژی ارزان و نیروی مهندسی فراوان باعث شده تا ما ظرفیت افزایش تولید و رشد صنعت خودرو را نسبت به شرکت‌های خارجی داشته باشیم.
توکلی گفت: در قوای محرکه ظرفیت تولید برای 2 میلیون و 500 هزار خودرو را داریم و در خط بدنه هم این ظرفیت‌ها برای رسیدن به هدف 3 میلیون دستگاه در سال وجود دارد.
وی اضافه کرد: از سال 97 ظرفیت تولید ما کاهش یافت و به نصف رسید و حتی آنچه تولید می‌شد هم کامل نبود و در پارکینگ‌ها می‌ماند.

 
برچسب ها: خودرو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها