به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۳۵۲۹۵۸

عامل حمله به سلمان رشدی امام خمینی را تحسین می‌کند

عامل حمله به سلمان رشدی امام خمینی را تحسین می‌کند
گروه بین الملل: مردی که متهم است به سلمان رشدی، نویسنده کتاب «آیات شیطانی»، حمله کرده است می‌گوید که برای امام خمینی رهبر كبیر انقلاب اسلامی احترام قائل است.
هادی مطر که این اظهارات را در مصاحبه با  روزنامه «نیویورک‌پست» بیان کرده، نگفته که آیا برای حمله به سلمان رشدی از فتوای بنیانگذار جمهوری اسلامی الهام گرفته است یا نه.
او به این روزنامه گفته که «تنها فرازهایی» از کتاب آیات شیطانی را خوانده است و توئیت زمستان گذشته این نویسنده که گفته بود به موسسه چاتاکوا می‌رود، این ایده را به او داد که به آنجا برود.
سلمان رشدی ۷۵ ساله قرار بود روز جمعه ۲۱ مرداد در مورد «آزادی در هنر» در این موسسه سخنرانی کند که هادی مطر ۲۴ ساله به محل سخنرانی هجوم برد و این نویسنده هندی‌تبار را با ضربات چاقو از ناحیه گردن و شکم مورد حمله قرار داد. رشدی، به گفته نزدیکانش، در مسیر بهبودی قرار دارد.
سلمان رشدی از سال ۱۹۸۸ که امام خمینی فتوای قتل او را به‌دلیل نوشتن کتاب «آیات شیطانی» صادر کردند همواره در خفا زندگی کرده است.
هادی مطر در مصاحبه ویدئویی با نیویورک‌پست که از محل بازداشت او در زندان چاتاکوا انجام شده است، گفته که «من برای امام خمینی احترام قائل هستم. به نظرم او مرد بزرگی بود. این چیزی است که می‌توانم در مورد او بگویم».او در مورد سلمان رشدی گفته است: «از او خیلی خوشم نمی‌آید. او کسی است که به اسلام حمله کرده. به باورها و نظام اعتقادی آن‌ها حمله کرده است».
او افزوده که ویدئوهای رشدی را تماشا می‌کرده است.
نیویورک‌پست نوشته که هادی مطر هرگونه ارتباط با سپاه پاسداران را تکذیب کرده است. او روز شنبه هفته جاری در دادگاه حاضر شد و در زمینه اتهام تلاش برای به قتل رساندن سلمان رشدی و حمله به او، خود را بیگناه دانست.هادی مطر همچنین به نیویورک‌پست گفته که روز قبل از حمله با اتوبوس خود را به بوفالو رسانده و سپس به چاتاکوا آمده بود.او می‌گوید: «خیلی آن دور و بر می‌چرخیدم. هیچ کار خاصی انجام نمی‌دادم و فقط قدم می‌زدم».وی افزوده که پنجشنبه شب را روی چمن خوابیده بود. «من تمام وقت بیرون بودم».
وکیل تسخیری هادی مطر گفته است نمی‌دانسته که نیویورک‌پست با موکلش برای مصاحبه تماس گرفته است.ناتانیل بارون  گفت: «من به هیچ منبع بیرونی، چه با همکاری یا بدون همکاری دولت، اجازه ندادم که با موکلم تماس داشته باشد».

 
برچسب ها: سلمان رشدی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها