به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۳۵۲۹۶۱

راهنمای خرید اینترنتی مطمئن تجهیزات صنعتی

گروه کسب و کار: امروزه محصولات و تجهیزات صنعتی از جمله اقلام ضروری و مورد نیاز افراد مختلف جامعه در حوزه صنعتی می‌باشند که خرید آن‌ها رواج گسترده ای دارد. تنوع محصولات گوناگون تجهیزات صنعتی ممکن است خریداران و مشتریان را سردرگم کرده و تصمیم گیری برای خرید کالاهای مورد نظر را برای آنان سخت کند. از این رو بر خلاف خرید‌های حضوری، امکان مقایسه و بررسی محصولات مربوط به برندهای مختلف با یکدیگر به راحتی در اینترنت فراهم می‌شود. در اینجا به بررسی سه ابزار مهم در حوزه صنعت یعنی گیج فشار، گیج دما و شیر برقی برند یونیدی میپردازیم و شما را با این تجهیزات آشنا میکنیم.
راهنمای خرید اینترنتی مطمئن تجهیزات صنعتی
گیج فشار چیست و چه کاربردی دارد ؟
اگر در حوزه صنعت یا در برخی موارد مانند حوزه نفت و گاز فعالیت دارید، به‌ احتمال‌ زیاد واژه گیج فشار را چندین و چند بار شنیده‌اید. گیچ فشار یا پرشر گیج یا فشار سنج از جمله تجهیزات ابزار دقیق میباشد. این وسیله یکی از پر کاربرد ترین تجهیزات در سیستم‌های صنعتی و پالایشگاه‌ها میباشد که به شکل‌های مختلف اقدام به اندازه گیری شدت سیال میکند. گیج فشار یک دستگاه اندازه گیری شدت سیال است.
 گیج‌های فشار برای راه اندازی و تنظیم ماشین‌های قدرت سیال مورد نیاز هستند و در عیب یابی آنها ضروری هستند. بدون فشار سنج، سیستم‌های قدرت سیال هم غیرقابل پیش بینی و هم غیرقابل اعتماد خواهند بود. گیج‌ها به اطمینان از عدم وجود نشتی یا تغییر فشار کمک می‌کنند که بر وضعیت عملکرد سیستم هیدرولیک تأثیر بگذارد.

سیستم هیدرولیک طوری طراحی شده است که در یک محدوده فشار تنظیم شده کار کند، بنابراین گیج باید برای آن محدوده درجه بندی شود. گیج‌های فشار هیدرولیک برای اندازه گیری تا 10000 psi در دسترس هستند. اگرچه حداکثر فشار هیدرولیک معمولاً در محدوده 3000 تا 5000 psi است. گیج‌های هیدرولیک اغلب در یا نزدیک درگاه فشار پمپ نصب می‌شوند تا فشار سیستم را نشان دهند، اما می‌توان آن‌ها را در هر نقطه‌ای از دستگاه که نیاز به نظارت بر فشار دارد نصب کرد. به خصوص اگر مدارهای فرعی با نرخ فشاری متفاوت از فشار پمپ کار کنند. مانند پس از یک دریچه کاهنده اغلب، شیرهای کاهنده فشار دارای یک پورت گیج هستند که به شما امکان می‌دهد مستقیماً تنظیمات فشار پایین دست آن را کنترل کنید.
مانومتر فشار، در دو نوع عقربه ای و دیجیتال وجود دارد. گیج‌های فشار برای راه اندازی و تنظیم ماشین‌های قدرت سیال مورد نیاز هستند و در عیب یابی آنها ضروری هستند. بدون فشار سنج، سیستم‌های قدرت سیال هم غیرقابل پیش بینی و هم غیرقابل اعتماد خواهند بود. گیج‌ها به اطمینان از عدم وجود نشتی یا تغییرات فشاری که می‌تواند بر شرایط عملکرد سیستم هیدرولیک تأثیر بگذارد کمک می‌کند. این وسیله ‌مانند یک فشار سنج عمل کرده که تغییرات فشار در محیط را به ‌صورت حرکت عقربه در صفحه‌ نمایش یا داده‌های دیجیتال در یک نمایشگر به اپراتور نمایش میدهد.

گیج‌های فشار بیش از صد سال است که در سیستم‌‌های قدرت سیال مورد استفاده قرار می‌گیرند، بنابراین ممکن است تعجب آور باشد که طرح‌های گیج فشار همچنان در حال تکامل هستند. تکامل گیج‌‌های فشار برای کاربردهای توان سیال، به طور کلی، افزایش ویژگی‌های خاص کاربرد بوده است.
به عنوان مثال، گیج‌های فشار در حال حاضر به طور معمول با اتصالات فشار هیدرولیک (مانند رزوه‌های مستقیم SAE/Metric) برای جلوگیری از نشت سیستم طراحی می‌شوند. گیج‌های آنالوگ با مقیاس‌های سفارشی رایج‌تر هستند و فشارسنج‌های دیجیتال با سیستم‌افزار قابل تنظیم امکان اندازه‌گیری فرآیند اندازه‌گیری نشتی یا پارامترهای دیگر مانند گشتاور، بار، نیرو و سختی را فراهم می‌کنند.

با توجه به اهمیت بالای اندازه‌گیری فشار و دما در سیستم‌‌های صنعتی و پالایشگاهی، استفاده از ابزارهایی مانند گیج فشار و گیج دما میتواند نقش مهمی در کنترل سیستم‌ها داشته باشد.
این ابزار به شکل‌های مختلفی اقدام به اندازه‌گیری فشار می‌‌کند و اتصال آن‌ها به سیستم‌های پیشرفته تر به ما اجازه  میدهد که کنترل بهتری روی سیستم خود داشته باشیم. بنابراین در برخی موارد عملاً نیازی به حضور اپراتور در محل اندازه‌گیری نیست. گیج‌‌های فشار بیش از صد سال است که در سیستم‌های قدرت سیال مورد استفاده قرار گرفته‌اند. بنابراین ممکن است تعجب آور باشد که طرح‌های فشار سنج همچنان به تکامل خود ادامه می‌دهند.
تکامل گیج‌های فشار برای کاربردهای توان سیال، به طور کلی، افزایش ویژگی‌های خاص کاربرد بوده است. به عنوان مثال، گیج‌های فشار در حال حاضر به طور معمول با اتصالات فشار هیدرولیک (مانند رزوه‌های مستقیم SAE/Metric) برای جلوگیری از نشت سیستم طراحی می‌شوند. گیج‌‌های آنالوگ با مقیاس‌های سفارشی رایج‌ تر هستند و فشارسنج‌‌های دیجیتال با سیستم ‌افزار قابل تنظیم امکان اندازه‌گیری فرآیند اندازه‌ گیری نشتی یا پارامترهای دیگر مانند گشتاور، بار، نیرو و سختی را فراهم می‌کنند.
 
معرفی انواع گیج فشار بر اساس عملکرد و کاربرد آن‌ها در صنعت
 عمکرد و کارکردهای پرشر فشار با یکدیگر متفاوت میباشد. این ابزار مانند یک فشار سنج عمل کرده و تغییرات فشار در محیط را به صورت حرکت عقربه و ایستادن روی درجات خاص نمایش می‌دهد و یا به صورت پیشرفته تر در قالب داده‌های مکانیکی به نمایشگر ارسال کرهه و در آنجا به صورت دیجیتالی درجه فشار مشخص شده و به کاربر نمایش داده می‌شود تا آنها از میزان فشار در محوطه مشخص شده مطلع شوند.
محل نصب گیج‌های فشار هیدرولیک در بیشتر اوقات نزدیک به ورودی فشار پمپ است اما در بخش‌های دیگر مانند زیر شیر کاهش دهنده فشار نیز قاب نصب میباشد. قطعات استفاده شده در پرشر فشار به گونه ای است که استفاده از آن در محیط‌های مختلف تاثیر زیادی دارد. این امر باعث شده است که این دستگاه در مدل‌های مختلفی ساخته و تولید شود. مدل‌های مختلف پرشر گیج شامل موارد زیر است :
گیج فشار خشک
گیج فشار روغنی
گیج فشار بوردن تیوب
گیج فشار دیافراگمی
گیج فشار دیجیتال
گیج فشار تفاضلی
گیج فشار خلاء
گیج فشار تست
گیج فشار منفی
گیج فشار اکسیژن

 
با توجه به شرایط سیستم و نحوه به‌ کارگیری ابزار می‌توان یک یا چند مدل از آن‌‌ها را در یک فرآیند به کار برد و آن‌ها را به‌عنوان مبنای اندازه گیری فشار مورد استفاده قرار داد.
 
گیج فشار به چه صورت عمل می‌کند ؟
 به طور کلی، گیج فشار برای اندازه گیری فشار سیستم‌های مختلف صنعتی و پالایشگاهی کاربرد دارد. این دستگاه نقش مهمی در کنترل این سیستم‌ها را بر عهده دارد. پرشر فشار به سیستم‌های پیشرفته ای قابل متصل است و سبب می‌شود که ما بتوانیم کنترل خوبی بر روی سیستم‌های خود داشته باشیم.
عملکرد پرشر فشار به گونه ای است که نیازی به حضور شخص در مکان اندازه گیری نیست و بصورت اتوماتیک و بدون حضور شخص اندازه گیری فشار انجام می‌شود. گیج‌های فشار در بخش‌های مختلف در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.
از گیج‌های فشار برای اندازه گیری فشار مایعات، بخارات، جامدات و گازها استفاده می‌شوند. همچنین برای بازرسی ترمزهای هوا در کامیون‌ها استفاده مورد استفاده قرار میگیرند. همچنین از این ابزارها در صنایع شیمیایی، پتروشیمی، بهداشتی، تهویه مطبوع، دارویی، مواد غذایی و نوشیدنی استفاده می‌شوند.

گیج دما
گیج دما دستگاهی است که برای اندازه گیری و خواندن دقیق گرادیان دما مورد استفاده قرار میگیرد. اصطلاح گیج دما معمولاً به دستگاهی گفته میشود که خوانش‌ها را روی یک صفحه شماره‌ دار نمایش میدهد. گیج‌های دما بر اساس اصل گاز فعال، دو فلزی یا انبساط کار می‌کنند. آنها می‌توانند دمای بین -200 ... +700 درجه سانتیگراد را اندازه گیری کنند.



دماسنج‌ها حالت حرارتی یک ماده همگن را اندازه گیری می‌کنند. سیستم اندازه گیری باید تا حد امکان با بدنی که قرار است اندازه گیری شود به هم نزدیک شود. پرکاربردترین روش‌های اندازه ‌گیری به ویژگی‌های فیزیکی و مواد وابسته به دما متکی هستند.
گیج‌های دما صفحه دار اغلب در محیط‌های صنعتی و تجاری یافت شده و مورد استفاده قرار میگیرند. آنها همچنین در برخی از تنظیمات و لوازم خانگی روزمره رایج هستند و وجود دارند.
گیج دما روغنی برای اندازه گیری دما به انبساط روغن متکی است. طول غوطه وری کمی دارد که برای حس کردن 30 میلی متر لازم است. اندازه گیری دمای آنها از 30- درجه سانتیگراد تا 250+ درجه سانتیگراد با دقت 1% FSD متغیر است.

گیج‌های دمای پر از گاز محدودیت‌های کمتری دارند. آنها محدوده دمایی بزرگ تری از -200 تا 800 درجه سانتیگراد را پوشش می‌دهند. طول ساقه قابل تنظیم است و بر دقت ± 1% FSD آن تأثیری نخواهد گذاشت.
گیج‌های دما به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند : گیج دما دیجیتال، گیج دما آنالوگ و گیج دما پروب که هرکدام در موارد و تجهیزات خاصی استفاده میشوند.
انواع خاصی از گیج دمای تماس نیز برای جفت شدن با پروب یا ترمیستور طراحی شده اند. سپس می‌توان از آنها برای بررسی سطح یا دمای داخلی یک جسم یا محیطی که مستقیماً با آن در تماس است استفاده کرد، مانند سنجش دمای آب.

گیج دما دیجیتال
دماسنج دیجیتال یک دماسنج دیجیتالی است که معمولاً خوانش‌های خود را به صورت یک نمایشگر عددی ساده بر روی یک نشانگر یا صفحه نمایش LCD نشان می‌دهد. دماسنج‌های دیجیتال تقریباً همیشه سطوح گرما را با استفاده از نوعی پروب که مستقیماً به بدنه دستگاه متصل است اندازه‌گیری میکنند.

گیج دما آنالوگ
Translation is too long to be saved
گیج دما‌های آنالوگ دستگاه‌های اندازه گیری حرارت هستند که نیازی به برق یا باتری ندارند. آنها خوانش دما را در مقیاس شماره گذاری یا شماره گیری نشان می‌دهند. شماره گیری برای گیج‌های سنتی رایج تر است. دماسنج‌های شیشه ای از یک لوله شفاف حاوی یک ماده واکنش دهنده به گرما ساخته شده اند. این در کنار یک مقیاس منبسط یا منقبض می‌شود و با افزایش دما لوله را پر می‌کند. ماده واکنش دهنده به طور سنتی جیوه مایع بود که تحت فشار در یک لوله شیشه ای نگهداری می‌شد. در حال حاضر بریتانیا فروش محصولات مصرفی حاوی جیوه مایع را به دلیل سمیت بالای آن غیرقانونی اعلام کرده است. گیج دما‌های آنالوگ مدرن دارای یک جایگزین غیر سمی هستند.
 
گیج دما پروب
گیج دما کاوشگر از یک اتصال دراز برای تماس با یک جسم یا ماده استفاده می‌کند. به عنوان مثال می‌توان به سنج دمای آب، سنج دمای خودرو برای نظارت بر دمای خنک کننده موتور یا دمای سوخت یا ابزارهایی برای بررسی سطح حرارت یک قطعه مکانیکی اشاره کرد.
انواع مختلف گیج دما پروبی را می‌توان برای بررسی دمای سطح، داخلی و غوطه وری استفاده کرد. آنها اغلب از دستگاه اصلی اندازه گیری دما جدا هستند و به عنوان لوازم جانبی متصل می‌شوند. پروب‌های ترمیستور معمولا از فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند. همچنین می‌توانید پروب‌های سبک لوله مویرگی را برای استفاده به عنوان سنج دمای آب خریداری کنید.

شیر برقی
شاید خیلی از افراد با این قطعه آشنایی نداشته باشند اما باید بدانید که شیر برقی کاربرد بسیار فراوانی در تجهیزات و تاسیسات صنعتی دارد. شیر برقی یک شیر کنترل شده الکتریکی است. این شیر دارای یک سلونوئید است که یک سیم پیچ الکتریکی با یک هسته فرومغناطیسی متحرک (پیستون) در مرکز آن است. در حالت استراحت، پیستون یک روزنه کوچک را می‌بندد. جریان الکتریکی از طریق سیم پیچ یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند. میدان مغناطیسی یک نیروی رو به بالا به پیستون که دهانه را باز می‌کند وارد می‌کند. این اصل اساسی است که برای باز و بسته کردن شیرهای برقی استفاده می‌شود.



شیرهای برقی در هر جایی که جریان سیال باید به طور خودکار کنترل شود استفاده می‌شود. آنها در انواع مختلف کارخانه‌ها و تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرند. تنوع طرح‌های مختلف موجود این امکان را فراهم می‌کند که یک شیر به طور خاص با کاربرد مورد نظر انتخاب شود.
این تجهیزات دارای برندهای مختلفی هستند که از جمله برندهای مطرح میتوان به یونیدی (UNI-D) چین اشاره کرد. شیرهای برقی یونیدی دارای دو حالت نرمالی اوپن (N/O) و نرمالی کلوز (N/C) می‌باشند. در حالت نرمالی اوپن، شیر برقی در حالت عادی باز می‌باشد و با دستور بوبین نصب شده روی شیر برقی، شیر بسته می‌شود. در حالت نرمالی کلوز، شیر برقی در حالت عادی بسته می‌باشد و سیال عبور می‌کند. با دستور به دیافراگم شیر برقی اجازه عبور سیال را می‌دهد. شیر برقی یونیدی بسته به چهار عامل سایز، فشار، دما و نوع سیال طراحی و تولید می‌شود.

خریدی مطمئن همراه با ضمانت و بالاترین کیفیت
فروشگاه بانک صنعت یکی از بزرگترین مراکز فروش تجهیزات پنوماتیک و ابزار دقیق از جمله گیج فشار و دما و شیر برقی واقع در بازار لاله زار تهران میباشد که با بیش از 40 سال سابقه درخشان، بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات پنوماتیک و ابزار دقیق را عرضه کرده و بفروش می‌رساند. همچنین این فروشگاه انواع گیج‌های فشار و دما و شیرهای برقی در انواع و سایزها و عملکردهای  مختلف و برندهای گوناگون اعم از یونیدی چین ویکا آلمان، پکنز ترکیه، FG چین و... جهت سهولت در انتخاب و خرید  با بهترین قیمت به شما عرضه می‌کند.
شما عزیزان میتوانید انواع مختلف گیج  فشار و گیج دما و شیر برقی را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت بصورت فیزیکی و اینترنتی از فروشگاه بانک صنعت تهیه نمایید. گارانتی فروشگاه و شرکتی تمامی محصولات و مشتری مداری و جلب رضایت مشتری همراه با مناسب ترین قیمت دغدغه مهم و اصلی پرسنل این فروشگاه میباشد. اگر قصد خرید هر یک از محصولات صنعتی و پنوماتیک را دارید پیشنهاد ما فروشگاه بانک صنعت میباشد.
جهت خرید گیج فشار و گیج دما و شیر برقی با فروشگاه بانک صنعت تماس حاصل نمایید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها