به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ساعت ۲۲:۲۳
کد مطلب : ۳۵۲۹۹۶

ساپینتو: روی ذهن بازیکنان کار کردم

ساپینتو: روی ذهن بازیکنان کار کردم
گروه ورزشی: سرمربی استقلال می‌گوید تغییراتی که به لحاظ فنی در بازی مقابل ملوان انجام داد، باعث شد تا آبی‌ها به نتیجه پیروزی دست پیدا کنند.
ریکاردو ساپینتو پس از پیروزی ۳ بر یک تیمش مقابل ملوان در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد: ما در نیمه اول هم لیاقت برد را داشتیم و باید بازی ۳ بر صفر می‌شد. قبل از اینکه ملوان گل اول را بزند، چند فرصت روی دروازه ملوان ایجاد کردیم. خیلی قوی ظاهر شدیم و فشار آوردیم. حریف به فوتبال مستقیم روی آورد و یک اشتباهی انجام دادیم که منجر به گل ملوان شد. این اشتباه خط دفاعی ما نبود و نبود تمرکز بود. ما روی این مسائل کار کرده بودیم اما از این هم درس عبرت گرفتیم.
او ادامه داد: در نیمه دوم به خودمان اطمینان داشتیم که تلاش خود را پیش ببریم. در بازی مقابل سپاهان هم چنین روندی وجود داشت اما نتیجه تغییر نکرد. در این هفته من روی ذهن بازیکنان کار کردم که اگر حتی گل بخورند، باید به بازی برگردند. ما با سیستم بازی مقابل سپاهان ادامه دادیم و نخواستم سیستم بازی را عوض کنم اما سیستم را عوض کردیم و این تغییر جواب  داد. تعویض‌های ما خوب جواب داد. باید با این روند ادامه دهیم و به خودمان اطمینان داشته باشیم.
او درباره درگیری خود با مجموعه هلال احمر گفت:‌ وقتی که ما گل خوردیم، آن‌ها شادی کردند. این مساله ما باعث رنجش شد اما من بعد از بازی از آن‌ها عذرخواهی کردم.
ساپینتو درباره تعویض‌هایی که در بازی انجام داد خاطرنشان کرد: برای قهرمانی، یک تیم نیاز به یک نیمکت قوی هم دارد. خیلی ناراحت هستم که مطهری و حسینی را کنار گذاشتم. هفته سختی برای من گذشت. آن‌ها لایق خروج از تیم نبودند. ما مشکل فضا در لیست داشتیم و باید تغییراتی انجام می‌دادیم. من می‌خواهم این پیروزی را به سبحان خاقانی، آمانوف، مطهری و حسینی و کسانی در تیم نبودند تقدیم کنم البته آمانوف با ما هست. رقابت سختی میان بازیکنان وجود دارد البته این برای همه خوب است چون می‌توانند سطح خود را بالاتر ببرند.
سرمربی استقلال درباره پیروزی خود مقابل ملوان افزود: ما لیاقت این را داشتیم که در نیمه اول تا ۴ گل هم به ثمر برسانیم اما از فرصت‌خود استفاده نکردیم و ملوان به گل رسید. پس از اینکه یک گل ناعادلانه می‌خوردید، باید بجنگید تا نتیجه جبران شود چون همه تیم‌ها به دنبال این اشتباهات هستند. ما نباید به این حریف‌ها چنین اشتباهاتی را بدهیم. 
او درباره ضعف خط دفاع خود خاطرنشان کرد:‌ من موافق نیستم که خط دفاعی ما مشکل دارد. ملوان یک ضدحمله سریع داشت. تقابل با هر تیمی سخت خواهد بود و ما نبرد آسان نخواهیم داشت. باید دید چه تیم‌هایی می‌توانند ملوان را شکست دهند. 
ساپینتو در پایان گفت:‌ ما روی کارهای تهاجمی خیلی کار کردیم و باید در دفاع هم عملکرد خوبی داشته باشیم و زمان داریم تا این مساله را هم در نظر بگیریم. مطمئن هستم تیم در یک ماه آینده به حالت مطلوب خود برسد.
برچسب ها: فوتبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها