به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ساعت ۲۳:۱۲
کد مطلب : ۳۵۳۰۰۵

سپاهان برای رقبا خط و نشان می‌كشد

سپاهان برای رقبا خط و نشان می‌كشد
گروه ورزشی:سپاهان با دو گل فرناندس و سلمانی و با اتکا به ستارگان پرتعداد موفق شد دومین برد خود را در رقابتهای لیگ کسب کند.
به گزارش "ورزش سه"، سپاهان بعد از غول کشی در هفته اول و قطع رکورد استقلال، حالا در خانه می‌خواهد همچنان برای رقبا خط و نشان بکشد. شاگردان مورایس که در همین چند ساعت گذشته خبر خوب حضور تماشاگران را هم برای اولین بار در این فصل شنیده‌اند، با انرژی و انگیزه مضاعف سراغ شمالی‌ها خواهند رفت.در طرف مقابل نساجی حمید مطهری که در رقابتهای پیش‌فصل و بازی هفته اول در مقابل مس نمایش و عملکرد مناسبی داشت، حالا برای اولین بار در نقش سرمربی، محک جدی خواهد خورد. شمالی‌ها با گرفتن یک امتیاز در مقابل تیم با کیفیت مس، امید دارند تا در مقابل اهان هم موفق ظاهر شوند.
گروه داوری: محمدحسین ترابیان، کمک‌داوران: حسن انتظاری، فرهاد فرهادپور، داور چهارم: حسین زمانی
ترکیب سپاهان:
رشید مظاهری، نیلسون جونیور، رناتو داسیلویرا، امید نورافکن، رامین رضاییان، مسعود ریگی، مانوئل فرناندز(68 - فرشاد احمدزاده)، یاسین سلمانی، محمدرضا حسینی (89 - محمد دانشگر)، محمد علی نژاد( 69 - الویس کامسوبا)، شهریار مغانلو
سرمربی:خوزه مانوئل فررا د مورایس
ترکیب نساجی:
علیرضا حقیقی، حامد شیری، سعید غلامعلی بیگی، علیرضا ابراهیمی( 80 - آداما نیان)،مصطفی جوادیان (۶۲ - کریم اسلامی)،  ایوب کلانتری (80 - مهرداد عبدی) ،اکبر صادقی، محمد شریفی،صابر حردانی( ۷۵ - حسین زامهران)، علی شجاعی (80 - امیر مهدی جانملکی )،رضا جعفری
سرمربی: حمید مطهری
اخطارها:
سپاهان: هرناندز(۳۲) رامین رضاییان (۳۵)
نساجی: ایوب کلانتری (۳۲) اکبر صادقی (۳۵) مصطفی جوادیان (۳۶)، علیرضا ابراهیمی(43)، سعید غلامعلی بیگی(77)
شرح گل ها:
سپاهان صفر - نساجی یک (دقیقه 5: ایوب کلانتری): با پاس فنی رضا جعفری از بین دو مدافع آخر سپاهان ایوب کلانتری را وارد محوطه جریمه کرد و او با یک ضربه دقیق مظاهری را شکست داد و توپ را وارد دروازه کرد.
سپاهان یک - نساجی یک (دقیقه ۱۱ فرناندز): کار تیمی خوب بازیکنان سپاهان که در نهایت با ارسال دقیق مغانلو از گوشه راست محوطه نساجی توپ را روی سر فرناندز ارسال کرد و او توپ را به تیرک دروازه تیم نساجی کوبید و سپس تور دروازه آنها رساند.
سپاهان 2- نساجی یک (دقیقه 41 سلمانی): گل استثنایی یاسین سلمانی با حرکت انفرادی و توپ ربایی از پشت محوطه جریمه و بین چهار بازیکن نساجی آغاز شد و با جا گذاشتن بازیکنان نساجی و رد کردن توپ ز بین پاهای علیرضا حقیقی به پایان رسید.
دقایق حساس:
* دقیقه ۱۲: دوباره از سمت چپ دفاع نساجی بازیکنان سپاهان یک حمله خطرناک را ترتیب دیدند ضربه بازیکنان سپاهان به کرنر رفت. کرنر ارسال شده با برخورد یک بازیکن از سپاهان و نساجی در محوطه جریمه همراه بود که در نهایت با ضربه بازیکنان اصفهان توپ به بیرون رفت و داور هم اعتقادی به خطا نداشت.
* دقیقه ۳۴: رشید مظاهری با یک دریافت با پای اشتباه که با هوشمندی رضا جعفری برای توپ ربایی همراه بود برخوردی را با او داشت که داور اعتقادی به خطا نداشت ولی بازیکنان دو تیم بعد از آن با یکدیگر درگیر شدند و رامین رضاییان و اکبر صادقی از داور کارت زرد گرفتند. در ادامه ابراهیمی مدافع نساجی با لمس داور کارت داور را به زمین انداخت و بعد از آن داور به سمت ابراهیمی رفت و به او کارت زرد دارد.
* دقیقه ۴۸: فرناندز مهاجم سپاهان با جا گذاشتن مدافعین نساجی توپ را به محوطه جریمه رساند اما ضربه آخر این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.
* دقیقه ۵۰: حمله پر تعداد بازیکنان سپاهان و با نفوذ محمدعلی نژاد، به نفوذ او به گوشه محوطه جریمه نساجی ختم شد که ضربه فنی او از کنار دروازه به بیرون رفت.
* دقیقه ۵۲: ضربه سر یاسین سلمانی از نزدیکی‌های محوطه شش قدم از کنار دروازه حقیقی به بیرون رفت.
* دقیقه ۷۰: شوت نه چندان خطرناک شهریار مغانلو از پشت محوطه نساجی در آغوش حقیقی آرام گرفت.
* دقیقه ۸۳: آداما نیان بازیکن تازه وارد نساجی با یک جای خالی سعی داشت توپ را در محوطه سپاهان به کریم اسلامی برساند اما مظاهری قبل از اسلامی توپ را در اختیار گرفت.
* دقیقه ۸۹: روی یک ارسال و رفت و برگشت بازیکنان نساجی از نزدیکی‌های شش قدم صاحب یک موقعیت خوب شد اما مدافعین سپاهان توپ را به کرنر فرستادند
* دقیقه ۹۰: ضد حمله بسیار خوب از بازیکنان سپاهان که باعث شد کامسوبا وارد محوطه نساجی شود ولی این بازیکن با خودخواهی توپ را به سمت دروازه نساجی شوت زد اما حقیقی آن را به کرنر فرستاد.
 
بهترین بازیکن :
شهریار مغانلو با فشار دائمی روی خط دفاعی نساجی اگر گلی به ثمر می‌رساند بهترین بازیکن زمین لقب می‌گرفت اما  بدون این گل باید عنوان بهترین را به یاسین سلمانی داد علیرغم اینکه بازیکنان نساجی هم نمایش شایسته‌ای داشتند.

اتفاق ویژه:
در دقیقه ۳۳ مسابقه اتفاق عجیبی رخ داد؛ در حالی که سپاهانی ها به سرنگون شدن شهریار مغانلو در محوطه جریمه نساجی معترض بودند، رشید مظاهری در پشت محوطه جریمه توپ برگشتی را لو داد و با سرنگونی مهاجم سپاهان (رضا جعفری) درگیری شدیدی بین بازیکنان و کادرفنی درگرفت که داور به این جنگ با سه کارت زرد به رضاییان، صادقی و ابراهیمی فیصله داد.شاید رشید در این صحنه می‌توانست اخراج شود اما داور احتمالا بیم داشت که در صحنه قبلی درست عمل نکرده باشد.

در حاشیه:
* در ترکیب  سپاهان نیلسون جونیور مدافع برزیلی اولین بازی خود را انجام خواهد داد و مانوئل فرناندز نیز در ترکیب اصلی جایگزین محمد کریمی شده است.
*نکته جالب نیمکت نشینی محمد دانشگر و فرشاد احمدزاده دو بازیکن کلیدی سپاهان در پیروزی زردها نخست مقابل آبی‌پوشان استقلالی است.
* در ترکیب سپاهان شهریار مغانلو دوباره در‌ نوک حمله قرار گرفته و سید محمدرضا حسینی هم جایگزین احمدزاده شده است.
* هواداران سپاهان به شدت مانوئل فرناندز را تشویق می‌کنند و بیشتر از هر بازیکنی نگاه‌شان به او معطوف است.
* محمد کریمی به علت مصدومیت در لیست بازی قرار ندارد.
* زمین نقش جهان به طرز عجیبی آن کیفیت گذشته را ندارد و این مسئله باعث تعجب هواداران و بازیکنان شده است.
* کاپیتانی یاسین سلمانی با بازوبند قرمز از نکات جالب مسابقه امروز است؛ این بازیکن جوان ستاره تیمش در بازی قبلی مقابل استقلال بود.
* علیرضا ابراهیمی و حامد شیری دو مدافع وسط نساجی وظیفه جدال های تک به تک با شهریار مغانلو را بر عهده دارند.
* حامد شیری امروز صدمین بازی خود را برای نساجی انجام داده و به همین دلیل قبل از بازی مورد تقدیر باشگاه قرار گرفت.
* باشگاه سپاهان پیش از آغاز مسابقه از محمدرضا مهدوی و حمید مطهری مربی و سرمربی نساجی تقدیر کرد. این دو مربی قبلا با پیراهن سپاهان به میدان رفته بودند.
* کاپیتانی محمدرضا حسینی از نکات جالب مسابقه امروز است؛ او در بازی استقلال در اواخر بازی به زمین آمده بود.
* پیش از شروع بازی باشگاه سپاهان از ده نفر از آزادگان جنگ تحمیلی به مناسبت سالروز ورود آزادگان عزیز به کشورمان تجلیل به عمل آورد.
* با شروع مسابقه محمدرضا حسینی بازوبند کاپیتانی خود را به یاسین سلمانی سپرد و او با بستن بازوبند به دست راست بازی را آغاز کرد.
* هواداران سپاهان با شور و حال خاصی در این مسابقه حضور دارند و نسبت به بازی فیزیکی و خطای بازیکنان نساجی واکنش شدیدی دارند.
* رامین رضاییان در همین مدت کوتاه محبوبیت خاصی برای خود اندوخته است و این را می‌‌شود از نحوه تشویق او بعد از هر صاحب توپ شدن فهمید.
* مدافعان مرکزی سپاهان در ابتدای مسابقه اشتباه بدی داشتند و حریف را پیش انداختند و باید منتظر ادامه نمایش آنها مقابل حمله‌وران نساجی بود.
* کریم اسلامی بازیکن موثر نساجی در مسابقه مقابل مس رفسنجان، در این بازی روی نیمکت نشسته و بازی را تماشا می‌کند.
* دو گلزن مسابقه ایوب کلانتری و مانوئل فرناندز در دقیقه ۳۳ بازی به طرز عجیبی از داور در یک صحنه کارت گرفتند.
*بعد از برخورد مهاجم نساجی با رشید مظاهری تمام اعضای نیمکت نساجی در اعتراض به عدم اعلام خطا از سوی داور به کنار خط آمدند و به شدت به تصمیم داور معترض شدند.
*پس از برخورد مهاجم نساجی و گلر سپاهان، درگیری شدیدی بین علیرضا ابراهیمی و یاسین سلمانی به وجود آمد که با اخطار داور غائله ختم به خیر شد.
* با گلی که یاسین سلمانی به ثمر رساند، هواداران سپاهان پس از تشویق او، به شدت ژوزه مورایس سرمربی تیم را مورد تشویق قرار دادند.
*تماشاگران سپاهان به کمک فلش گوشی‌های همراه صحنه‌های جذابی در ورزشگاه نقش جهان خلق کردند.
*بر خلاف بازی با استقلال که مورایس بیشتر وقت بازی را روی نیمکت پشت سر گذاشت، در بازی امشب از دقیقه یک لب خط ایستاده و شاگردانش را هدایت می‌کند.
* نساجی برای جبران گل خورده کریم اسلامی، مهاجم تکنیکی و گلزنش را وارد میدان کرد.
* حمید مطهری، مهاجم خارجی تازه‌وارد تیمش  نیانگ را به عنوان آخرین تیر در ترکش برای به تساوی کشاندن بازی به زمین فرستاد.
* کنترل توپ با سینه حمید مطهری در کنار زمین روی یکی از توپ‌های بلندی که به سمت نیمکت نساجی می‌آمد با تشویق هواداران سپاهانی همراه شد.البته گزارشگر بازی اعتقاد داشت او در این صحنه خوب عمل نکرده!
* ژوزه مورایس در دقایق پایانی مسابقه محمد دانشگر را وارد بازی کرد تا روی بازی هوایی تیم نساجی به کمک تیمش بیاید.
* نیلسون جونیور مدافع برزیلی سپاهان که در دومین بازی فصل تیمش به عنوان بازیکن ثابت در ترکیب تیمش قرار گرفته، بعد از تکل نجات‌بخش در دهانه دروازه، شادی به مانند شادی‌های پس از گل انجام داد.
* عوامل اجرایی بازی پس از پایان مسابقه در کنار زمین مورایس را برای گرفتن سلفی احاطه کردند.

 
برچسب ها: فوتبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها