به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ساعت ۲۳:۲۱
کد مطلب : ۳۵۳۰۰۶

یك زن رئیس بخش ایران در موساد شد

یك زن رئیس بخش ایران در موساد شد
گروه بین الملل: موساد، سازمان جاسوسی اسرائیل، اعلام کرد که برای نخستین‌بار یک زن به مقام ریاست اطلاعات این سازمان منصوب شده است.
سازمان جاسوسی اسرائیل در بیانیه کم‌سابقه‌ای که در اختیار رسانه‌ها قرار داد، با اشاره به انتصاب دو زن به عنوان مقام‌های ارشد موساد تصریح کرد که فرد دوم در «سِمت کلیدی» ریاست بخش ایران کار خود را آغاز کرده است.
این دو زن که با حروف نخست نام‌شان در زبان عبری به عنوان «الف» و «ق» معرفی شده‌اند نخستین زنانی هستند که در تاریخچه موساد به مقام ریاست در این سازمان می‌رسند.
در بیانیه دفتر نخست‌وزیری اسرائیل آمده است که خانم الف حدود ۲۰ سال در این نهاد اطلاعاتی سابقه خدمت داشته و از این پس، او در سمت جدید خود که هم‌تراز رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل است، مسئول ایجاد تصویر استراتژیک اطلاعاتی در سطح ملی در مورد مجموعه‌ای از مسائل از جمله برنامه هسته‌ای ایران، تروریسم جهانی و عادی‌سازی روابط با جهان عرب خواهد بود.
او همچنین مسئولیت کلیه عملیات اطلاعاتی موساد و مدیریت صدها کارمند در حوزه جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات را بر عهده خواهد داشت.این بیانیه در توضیح سمت فرد دوم یا خانم «ق» افزوده که او مسئول «استراتژی سازمان در قبال انواع و اقسام تهدیدهای ایران» است و هماهنگی میان شاخه‌های عملیاتی، فناوری و اطلاعاتی موساد در پیوند با ارتش اسرائیل و دیگر شاخه‌های مرتبط امنیتی را بر عهده دارد.
ایال خولاطا می‌گوید اسرائیل ابایی ندارد که به آمریکایی‌ها بگوید با آنها اختلاف دارد. در همین حال نفتالی بنت، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل، نیز  در توئیتی از انتصاب‌های جدید در موساد تمجید کرد.اواخر تیرماه امسال، ایال خولاطا، مشاور امنیت ملی اسرائیل، عملیات اسرائیل در خاک ایران در یک سال گذشته را تایید کرد.
چندین مقام ارشد اسرائیلی پیشتر بدون معرفی خود عملیات موساد در ایران در سال ۲۰۲۲ را تایید کرده و برخی منابع آمریکایی نیز این عملیات را به اسرائیل نسبت‌ داده بودند، اما خولاطا نخستین مقام رسمی بود که بدون پرده‌پوشی انجام عملیات توسط اسرائیل در خاک ایران را تایید کرده است.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها