به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۸ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۳۵۳۰۵۷

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در شهریور ماه

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در شهریور ماه
گروه اقتصادی: در روزهای گذشته بازارهای مالی با کاهش قیمت همراه بودند. اخباری که از مذاکرات وین به گوش می‌رسید، قیمت دلار و همچنین قیمت طلا و سکه را با کاهش همراه کرد.هر گرم طلای ۱۸ گرم تا صبح جمعه در محدوده یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۶۰۱ تومان قرار داشت.قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم نیز روند نزولی داشت و به ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.کارشناسان معتقدند این روزها بازار طلا و سکه بدون توجه به بازار جهانی به طور کامل از دلار پیروی می‌کنند و در صورت تداوم کاهش قیمت ارز، در این بازار نیز ریزش قیمت ادامه می‌یابد.


آیا این روند کاهشی در روزهای آینده ادامه دارد؟
علی صادقین، کارشناس بازارهای مالی،  گفت: در هفته پیش رو به احتمال زیاد اخباری موثق از نتایج مذاکرات وین منتشر می‌شود.او توضیح داد: در بازار داخلی همه چیز به قیمت دلار بستگی دارد. در نتیجه،  به نظر می‌رسد در هفته آینده که وارد شهریور می‌شویم سکه امامی در کانال ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نوسان داشته باشد.

وی در رابطه با اونس جهانی افزود: پیش‌بینی می‌شود که اونس در بین ۱۷۸۰ تا ۱۸۲۰ دلار نوسان داشته باشد.
اما صادقین نوسان بازار طلا را اینگونه پیش‌بینی کرد که در هفته پیش رو شاهد نوسانات بین پنج تا هفت درصدی نرخ‌ها باشیم.صادقین یادآور شد: فعلا سیاست‌های فدرال رزرو به سطحی رسیده که انتظار ۰٫۵ درصد افزایش نرخ بهره برای بازار وجود دارد. در این صورت نمی‌توان انتظار داشت که اونس جهانی با کاهش چندانی همراه شود.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: سکه و طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها