به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۸ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۳۵۳۰۷۷

عامل اصلی نیمی از مرگ و میرها در جهان

عامل اصلی نیمی از مرگ و میرها در جهان
گروه علمی:نتایج یک مطالعه نشان می دهد: استعمال سیگار و سایر عوامل خطرزا، عامل تقریبا نیمی از مرگ و میرهای ناشی از سرطان است.بر اساس نتایج مطالعه متخصصان آمریکایی، استعمال سیگار، مصرف مواد الکلی، اضافه وزن و سایر عوامل خطرزا عامل تقریبا نیمی از مرگ و میرهای ناشی از سرطان در سراسر جهان هستند.
 
سرطان دومین عامل مرگ و میر در جهان است و قرار گرفتن در معرض عوامل خطر نقش کلیدی در بیولوژی و بار بسیاری از انواع سرطان ایفا می کند. پزشکان دلایل دقیق ابتلا به سرطان را نمی ‌دانند اما عوامل خطری وجود دارد که می ‌تواند احتمال ابتلای افراد به آن را افزایش دهد.اکنون گروهی از متخصصان آمریکایی چگونگی تاثیر عوامل خطر در مرگ و میر ناشی از سرطان را در سطح جهان بررسی کردند. استعمال دخانیات، مصرف مواد الکلی و شاخص توده بدنی بالا (BMI) بزرگترین عوامل موثر در این موضوع هستند. در مجموع، عوامل خطرزا عامل تقریبا ۴.۴۵ میلیون مرگ ناشی از سرطان در سال هستند.

به گفته متخصصان، این آمار نشان دهنده ۴۴.۴ درصد از کل مرگ و میر ناشی از سرطان در سراسر جهان است. نیمی از مرگ و میرهای ناشی از سرطان در میان مردان در سال ۲۰۱۹ به دلیل عوامل خطرزا بوده و در زنان بیش از یک سوم مجموع مرگ و میرهای ناشی از سرطان تحت تاثیر این عوامل بوده است.به گزارش روزنامه گاردین، متخصصان آمریکایی تاکید کردند: این مطالعه نشان می دهد بار سرطان همچنان یک چالش مهم بهداشت عمومی است که در سراسر جهان در حال افزایش است.
برچسب ها: سيگار کشيدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها