به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۸ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۳۵۳۱۰۶

فیلم روبن اوستلوند دردنیای بی‌سرگرمی می‌گذرد

فیلم روبن اوستلوند دردنیای بی‌سرگرمی می‌گذرد
گروه فرهنگی:روبن اوستلوند کارگردان سوئدی گفته است فیلم بعدی‌اش را در یک هواپیما می‌سازد و در همین حال در کمپین برای دریافت اسکار با «مثلث غم» فعالانه مشارکت می‌کند.روبن اوستلوند کارگردان سوئدی که با «مثلث غم» امسال دومین جایزه نخل طلایش را دریافت کرد و در ردیف کارگردان‌هایی چون فرانسیس فورد کاپولا و میشاییل هانکه قرار گرفت که ۲ نخل طلا در کارنامه دارند، با معرفی فیلم جدیدش گفت انتظار دارد این فیلم یک محصول مشترک بین‌المللی دیگر باشد.
 
این کارگردان نامدار که جشنواره سارایوو امسال کارش را با نمایش فیلم او «مثلث غم» شروع کرد و قلب افتخاری خود را به وی اهدا کرد، درباره امتیازهای اجتماعی، مرد بودن و اسکار صحبت کرد.اوستلوند در حالی که بیشتر فیلمسازان تمایلی به افشای جزییات پروژه بعدی خود ندارند، می‌گوید فیلم بعدی وی باز هم یک کمدی سیاه با همکاری مجدد با وودی هارلسون است که در فیلم «مثلث غم» در نقش کاپیتان مارکسیست کشتی تفریحی بازی کرده بود.

فیلم بعدی با عنوان «سیستم سرگرمی خراب است» در پروازی طولانی رخ می‌دهد که در آن در حین پرواز سیستم سرگرمی از کار می‌افتد و به ایجاد هرج و مرج منجر می‌شود. مدت کوتاهی بعد از شروع پرواز، مسافران متوجه می‌شوند سیستم سرگرمی خراب است و باید ۱۵ ساعت بدون سرگرمی دیجیتالی، کنار هم بنشینند و سر خود را گرم کنند و احتمالاً کار به جایی می‌رسد که مسافران هواپیما را پایین می‌آورند.

با توجه به اینکه فیلمنامه در مرحله اولیه نوشته شدن است، هنوز تاریخ تولید تعیین نشده و به گفته اوستلوند وی اکنون هنوز دارد ایده‌هایی را که برای داستان لازم دارد جمع‌آوری می‌کند و خودش هم فیلمنامه را می‌نویسد.
اوستلوند افزود برای نوشتن فیلمنامه «مثلث غم» ۱۰ هزار ساعت وقت گذاشته و با فیلم بعدی قصد دارد تا دوباره به مطالعه بشر مدرن بپردازد و نشان دهد وقتی انسان امروز از وسایل مدرن خود محروم می‌شود اعتیاد به دوپامین موجب می‌شود به خشم و ظلم بیشتری روی بیاورد.

وی می‌گوید بررسی چگونگی رسیدن به هرج و مرج در پرواز برایش بسیار جالب است و فکر می‌کند ۱۰۰ درصد احتمال چنین رخدادی وجود دارد و حتی می‌تواند منجر به سقوط هواپیما شود.این کارگردان از جوامع اروپایی به دلیل فردگرا بودن و محدود کردن پیشرفت جمعی انتقاد کرد و گفت: ما اعتماد خود را به دولت از دست داده‌ایم. سال ۱۹۶۷ سوئد از رانندگی سمت چپ به سمت راست تغییر داد و این واقعاً شگفت‌انگیز بود که ۸ میلیون نفر بتوانند خود را در یک روز با این شرایط وفق دهند و در واقع تصادف‌های رانندگی هم پس از این تغییر کمتر شد.

به گفته وی این مثال نشان می‌دهد که می‌توان افزاد یک جامعه را ساماندهی کرد و یک قرارداد اجتماعی جدید ایجاد کرد. حالا وقتی نوبت به مشکلات بزرگ‌تر می‌رسد که امروز با آنها دست به گریبان هستیم، اگر نگاه فردگرایانه باشد فقط آنچه من دوست دارم مد نظر قرار می‌گیرد.وی پس از فیلم کمدی «مربع» که نامزد جایزه اسکار هم شد، در فیلم بعدی‌اش «مثلث غم» به مسایلی چون صنعت مد، تجارت اسلحه و مرد بودن پرداخت و درباره آن می‌گوید: می‌خواستم مثل یک ترن هوایی وحشی و سرگرم کننده باشد.

وی درباره کمپین برای جوایز احتمالی بعدی برای «مثلث غم» گفت: داشتن اسکار فوق‌العاده است، اما داشتن دو تا نخل طلا بهترین بود. وی تاکید کرد با وجود داشتن فرزند ۱۱ ماهه در همه این کمپین‌ها شرکت می‌کند.
وی از «فورس ماژور» تا «مربع» و «مثلث غم» همیشه به یک کمدی ناراحت کننده توجه کرده و معتقد است به محض اینکه از یک موقعیت سخت یا وحشتناک فاصله بگیری تازه متوجه می‌شوی که این موضوع چقدر خنده‌دار هم بوده است.

فیلم «مربع» درامی سوئدی با شخصیت محوری کریستین نیلسن مدیر ارشد موزه‌های هنر مدرن و معاصر بود که به زودی باید از اثر تازه خریداری شده‌اش به نام مربع رونمایی کند و در حالی که زندگی شخصی آشفته‌ای دارد، این کار او را با چالش های فراوانی روبه رو می کند. فیلم با موقعیت‌هایی که خلق می‌کند فیلمساز، هنر مدرن و معاصر و جامعه روشنفکر پیشرو اروپایی را به تیغ نقد می‌کشد.

«مثلث غم» از ۷ اکتبر در آمریکا و از ۲۸ اکتبر در بریتانیا و ایرلند اکران می‌شود. عنوان این فیلم به اصطلاح جراحان پلاستیک برای چین و چروک بین ابروها اشاره دارد و تلاش آنها که همواره با استفاده از بوتاکس می‌خواهند این مثلث را حذف کنند.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها