کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازار جشنواره بوسان شایعه لغو را تکذیب کرد

28 مرداد 1401 ساعت 13:27


گروه فرهنگی:سازمان‌دهندگان بازار فیلم و محتوای آسیایی که بخش صنعتی موازی جشنواره فیلم بوسان است، تاکید کرد به صورت حضوری برگزار می‌شود.شایعه مبنی بر اینکه بازار بوسان مانند سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ که اوج پاندمی کرونا بود، فقط به صورت آنلاین برگزار می‌شود، از سوی برگزار کنندگان این بازار رد شد و آنها تاکید کردند که به تعهد خود برای برگزاری این بازار به صورت فیزیکی پایبند هستند.

آنها با صدور بیانیه‌ای روشن کردند که امسال پس از ۲ سال به صورت حضوری و با ظرفیت کامل این رویداد را برگزار می‌کنند.هفته گذشته اعلام شده بود همایش «سینه کره» که قرار بود از ۶ تا ۸ اکتبر در همان مرکز نمایشگاه‌های بوسان به عنوان «بازار فیلم و محتوای آسیایی» برگزار شود، به دلیل شیوع دوباره کووید ۱۹ برگزار نمی‌شود، اما اکنون گفته شده این رویداد از ۸ تا ۱۱ اکتبر با ۴ رویداد شکل می‌گیرد که شامل بازار بوسان، بازار پروژه‌های آسیایی، پلتفرم بوسان و کنفرانس بازار فیلم و محتوای آسیایی خواهد بود.

در این بیانیه تاکید شده که تعهد بوسان به یک بازار واقعی در تضاد با تصمیم برگزار کنندگان بازار فیلم جشنواره توکیو است که امسال برای سومین سال متوالی تنها به صورت آنلاین برگزار می‌شود. این در حالی است که جشنواره توکیو اعلام کرده یک دوره بزرگ‌تر را از ۲۴ اکتبر تا ۲ نوامبر برگزار می‌کند.گفته شده در بازار بوسان امسال ۳۰ قطعه داستانی برای فروش مالیکت معنوی ارایه می‌شود که شامل ۷ کتاب، ۱۱ موضوع وب، ۵ رمان آنلاین و ۷ داستان دیگر است که هر یک از آنها از این پتانسیل برخوردارند که از آنها اقتباس سینمایی شود.

هم‌زمان جشنواره توکیو اعلام کرده امسال سالن‌های جدیدی را به نمایش فیلم اختصاص می‌دهد تا بزرگ‌تر از پیش از کرونا برگزار شود. کنترل مرزها هم برداشته می‌شود و انتظار می‌رود تعداد مهمانان خارجی جشنواره توکیو افزایش یابد.جشنواره توکیو از ۲۴ اکتبر تا ۲ نوامبر ۲۰۲۲(۲ تا ۱۱ آبان) برگزار می‌شود اما بازار آن تنها به صورت آنلاین فعالیت می‌کند.بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم بوسان امسال از ۵ تا ۱۴ اکتبر (۱۳ تا ۲۲ مهر) برگزار می‌شود. این جشنواره از سال ۱۹۹۶ شروع به کار کرد.


کد مطلب: 353107

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/353107/بازار-جشنواره-بوسان-شایعه-لغو-تکذیب

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir