به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۸ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۳۵۳۱۳۱

مستند ایرانی در جشنواره ایتالیایی رقابت می‌کند

مستند ایرانی در جشنواره ایتالیایی رقابت می‌کند
گروه فرهنگی: فیلم مستند «ایساتیس» به کارگردانی علیرضا دهقان در سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم «روورتو» ایتالیا به نمایش گذاشته می‌شود.به گزارش ایسنا، فیلم مستند سینمایی «ایساتیس» به کارگردانی علیرضا دهقان و تهیه‌کنندگی راحیل صحرایی و علیرضا دهقان منتخب بخش رقابتی سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم «روورتو» ایتالیا شد.
 
این فیلم مستند در بخش سینمای باستان شناسی قرار دارد که جایزه این بخش هر دو سال یک‌بار اهدا می‌شود.
جشنواره بین المللی فیلم «روورتو» ایتالیا هر ساله اوایل پاییز برگزار می‌شود و جدیدترین، جالب‌ترین و دیدنی‌ترین آثار ایتالیایی و بین‌المللی را با موضوع میراث جهانی به نمایش می‌گذارد تا بناها، مکان‌ها، مردمان، سنت‌های دور را از طریق چشم‌انداز تجربی سینما بشناساند.

بنیاد موزه مدنی روورتو، به عنوان بخشی از فعالیت‌های فرهنگی متعدد خود، از سال ۱۹۹۰ هر ساله این جشنواره را برگزار کرده که از سال ۲۰۲۱ به نام جشنواره  (RAM FILM FESTIVAL) معرفی شده است. هدف این جشنواره اطلاع رسانی و اطلاع عموم مردم در مورد حفظ و ارتقای میراث جهانی ،میراث ملموس و ناملموس و تحقیقات باستان شناسی است.سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم «روورتو» ایتالیا (باستان‌شناسی و میراث جهانی) ۶ تا ۱۰ مهر ماه مصادف با ۲۸ سپتامبر تا ۲ اکتبر برگزار می‌شود.

«ایساتیس» مستندی شاعرانه از بخشی از فرهنگ ایران به روایت چهار عناصر طبیعت است. در خلاصه این فیلم آمده است: «داستان دستهای مردمانی که از خاک کیمیا ساختند و از نیستی به هستی رسیدند. داستانی کهن از منزلت حقیقی آب؛ از اندیشه های نو در رانش آب. داستان پر فراز و نشیب شهری که قرن‌هاست چون عقیق بر دل خاک خشک و خالی کویر می‌درخشد. داستان گفتگوی مهربان ادیان و عطر ایمان به روایت آب، باد، خاک و آتش.»

فیلم مستند «ایساتیس» پیش از این، جایزه ویژه دبیر چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، نامزد سیمرغ بهترین فیلم مستند سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، تندیس سیمین بهترین مستند از جشنواره بین المللی فیلم رشد و جایزه بهترین فیلم بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره بین المللی جشنواره شهر و ... را کسب کرده است.
برچسب ها: مستند ایساتیس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها