به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۸ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : ۳۵۳۱۴۱

ادامه رایزنی‌های برجامی اسرائیل

ادامه رایزنی‌های برجامی اسرائیل
گروه بین الملل: یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل در تماسی تلفنی با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان بر موضع کشورش مبنی بر لزوم پایان تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ قدرت‌های جهانی با ایران تاکید کرد.به گفته یکی از دیپلمات‌های ارشد اسرائیل یائیر لاپید علاوه بر صدراعظم آلمان با تد دویچ، رئیس کمیته امور خاورمیانه در کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و تام نایدس، سفیر این کشور در اسرائیل درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران گفتگو کرده است.
این دیپلمات ارشد اسرائیلی افزود که یائیر لاپید به اولاف شولتس گفته است که هر اقدامی به جز پایان مذاکرات هسته‌ای با ایران نشانه «ضعف» محسوب خواهد شد. نخست‌وزیر اسرائیل همچنین از لزوم گفتگو درباره «اقدام بعدی» برای «جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» سخن گفت.
به گفته این منبع اسرائیلی پیام یائیر لاپید خطاب به اولاف شولتس چنین بود: «اروپایی‌ها پیشنهادی نهایی را به ایران ارائه کردند و اعلام کردند که پاسخ به آن آری یا خیر است. ایران این پیشنهاد را رد کرده و در نتیجه زمان خروج از مذاکرات فرا رسیده است. هر اقدام دیگری نشانه ضعف خواهد بود.»تهران اعلام کرده که پاسخش به پیشنهاد «نهایی» اتحادیه اروپا برای احیای برجام را ارسال کرده است.ایال هولاتا، رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل قرار است هفته آینده برای گفتگوهای بیشتر با مقامات آمریکایی به این کشور سفر کند. هدف از این سفر بحث بر سر «راه‌های جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» عنوان شده است.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها