کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

طرح سناتورهای آمریكا برای دائمی شدن تحریم‌های انرژی ایران

28 مرداد 1401 ساعت 15:35


گروه بین الملل: پیش‌نویس یک طرح جدید ارائه شده به مجلس سنای آمریکا با حمایت چهار سناتور از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، خواهان دائمی شدن تحریم‌های سال ۱۹۹۶ در عرصه انرژی ایران شد.
این لایحه همزمان با افزایش گزارش‌ها در مورد احتمال حصول پیشرفت‌های جدی در مذاکرات ایران و قدرت‌های جهانی با هدف احیای برجام ارائه شده است.
 سناتورهای امضاکننده این طرح در بیانیه‌ای نوشتند که دائمی شدن تحریم‌های ایران در زمینه انرژی، برای جلوگیری از ادامه تلاش ایران در دستیابی به سلاح هسته‌ای ضرورت دارد.
به گفته این سناتورها، فعالیت‌های ایران برای اسرائیل، متحدان عرب آمریکا و ارتش آمریکا در منطقه یک خطر است و ایران نباید بتواند با افزایش درآمدهای خود به این تحرکات دامن بزند.
دو سناتور جمهوری‌خواه، تیم اسکات از کارولینای جنوبی و بیل هاگرتی از تنسی همراه با مگی حسن، سناتور دموکرات از ایالت نیوهمپشر و جکی روزنِ دموکرات از ایالت نوادا این پیش‌نویس را ارائه کرده‌اند.تیم اسکات گفت، تحریم‌های آمریکا یک «عامل بازدارنده» و «حیاتی» در برابر  ایران است.
سناتور هاگرتی نیز گفت: «در حالی که ایران تهدیدات هسته‌ای و موشکی و حمایت از ترور و ستیزه‌جویی در خاورمیانه را افزایش داده، آمریکا نباید تحریم‌ها را کاهش دهد و هر نوع کاهش تحریم، ادامه رفتار شرورانه ایران را تسهیل خواهد کرد.»
به گزارش وب‌سایت خبری جی‌ان‌اس، که وابسته به یهودیان اولترا ارتدکس در اسرائیل است، ایپک، کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل و همچنین «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» در آمریکا از اقدام چهار سناتور یادشده حمایت کردند.قانون تحریم‌های نفت و گاز و سایر عرصه‌های انرژی ایران که اولین بار در سال ۱۹۹۶ از سوی بیل کلینتون، رئیس جمهوری دموکرات، با عنوان «آیسا» تصویب شد، در طول سال‌ها گسترش یافت و سایر صنایع ایران را نیز در برگرفت.این قانون که دست آمریکا را باز گذاشته تا تحریم‌های ثانویه بر بخش انرژی و صنایع دیگر ایران اِعمال کند و شرکت‌های «خاطی» را با وادار کردن آن‌ها به پرداخت جرایم سنگین مالی «مجازات» کند، در سال ۲۰۱۶ برای ده سال تمدید شده بود اما قانونگذاران آمریکایی اکنون خواهان دائمی شدن آن هستند.
به نظر می‌رسد که ناکام گذاشتن امید ایران به افزایش درآمد نفتی و گازی بعد از احیای برجام، هدف اصلی سناتورها از دائمی کردن این قانون است.


 


کد مطلب: 353142

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/353142/طرح-سناتورهای-آمریكا-دائمی-شدن-تحریم-های-انرژی-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir