به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۸ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۳۵۳۱۴۳

اختلافات تاكتیكی درباره برجام

اختلافات تاكتیكی درباره برجام
گروه سیاسی: ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به گزارش نشریه اکسیوس گفته است، ایالات متحده و اسرائیل بر سر برنامه هسته‌ای ایران اختلاف تاکتیکی دارند.
وب‌سایت خبری-تحلیلی آمریکایی «اکسیوس»پیشتر نوشته بود که اسرائیل معتقد است که متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام از برخی از خطوط قرمز آمریکا عبور کرده است و می‌بایست از میز مذاکره رفت در غیر این صورت هر اقدام دیگری٬ نشانه ضعف دولت آمریکا محسوب خواهد شد.
ند پرایس در پاسخ به پرسشی در این زمینه گفت٬ شکی وجود ندارد که آمریکا و اسرائیل از منظر تاکتیکی بر سر برجام اختلاف دارند، اما تردیدی هم وجود ندارد وقتی موضوع اهداف استراتژیک مطرح می شوند، ما در خصوص عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هم راستا هستیم.سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد: ما معتقدیم دیپلماسی حول محور برجام برای بازگشت متقابل به این توافق بهترین ابزار برای دستیابی به چنین هدفی است.ند پرایس با این حال تاکید کرده است که آمریکا و اسرائیل در خصوص اولویت جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای اتفاق نظر دارند.او در ادامه تاکید کرد بازگشت متقابل ایران و آمریکا به برجام چنین هدفی را محقق می‌کند.ايران دوشنبه شب پاسخ خود را به متن نهايی پيشنهاد اتحاديه اروپا برای احیای برجام ارائه کرده است.
ند پرایس هم می‌گوید، آمریکا دیدگاه‌های خود در خصوص پاسخ ایران را به طور مستقیم با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در میان می‌گذارد.


 
برچسب ها: برجام
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها