کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چرا پارسا پیروزفر از تلویزیون حذف شد؟

تابناک , 28 مرداد 1401 ساعت 17:42


گروه فرهنگی: لعیا زنگنه خاطرات جالبی از ممیزی‌های تلویزیون روی داستان و گریم‌های «در پناه تو» تعریف کرده. یکی از موارد این بوده که تلویزیون نمی‌توانسته خوش‌چهره بودن پارسا پیروزفر را در سریال «در پناه تو» بپذیرد.به همین دلیل هم چندباری گریمش را تغییر داده‌اند، تا زیبایی‌اش را بگیرند. درباره ممیزی‌های سریال «در پناه تو» صحبت‌های بسیاری به میان آمده. اولین بار زنده‌یاد حمید لبخنده در این باره اطلاعاتی منتشر کرد و بعد از او خاطراتی هم از سوی بازیگرانش نقل شد. به بهانه بازپخش این سریال از شبکه آی‌فیلم بخش‌هایی از خاطرات لعیا زنگنه در گفتگو با فریدون جیرانی را درباره مشکلات تلویزیون با این سریال مرور می‌کنیم.

زنگنه به فضای پس از دوران جنگ اشاره کرده و از این مسئله صحبت به میان آورده که آن زمان فضا آماده پذیرش سوژه‌ای مثل «در پناه تو» نبوده و برای همین هم بسیار حساسیت‌برانگیز شده. او در این باره توضیح داده: «در فضای بعد از جنگ حساسیت‌ها زیاد بود. چون بهرحال فضا سنگین بود. مردم داغدار بودند و حالشان بد بود. فضا آشفته بود و شاید آمادگی ناگهانی برای مواجهه با یک سریال عاشقانه سه ضعلی را نداشت.»

او اشاره‌ای هم به ماجرای مثلث عشقی در این سریال کرده و گفته: «البته «در پناه تو» مثلث عشقی نبود با یک چهار ضلعی روبه‌رو بودیم که یک ضعلش یک دختر محجبه بود. تلویزیون احساس می‌کنم نمی‌توانست از فیلمنامه‌ای تا این حد زیبا بگذرد، اما نمی‌توانست خیلی مسائل را بپذیرد.»

طبق توضیحات او یکی از دلایل حساسیت تلویزیون نسبت به سریال به پارسا پیروزفر برمی‌گشته: «تلویزیون به خوش‌چهره بودن پارسا پیروزفر حساس شده بود. یادم می‌آید سه بار چهار بار پنج بار گریمش را تغییر دادند. تا زیبایی‌اش را بگیرند.» گویا آن زمان ماجرای چادر سر کردن لعیا زنگنه هم به این حساسیت‌ها دادمن زده. او تعریف کرده: «به من هم می‌گفتند تو چادر روی سرت است، اما رفتارت مثل چادری‌های دیگر نیست.»

طبق تعریف‌های زنگنه شخصیت پارسا پیروزفر در کل سریال به طور کامل قلع‌وقمع شده. او در این باره گفته: «در ممیزی کار را نابود کردند. صادقانه بگویم که از میان سکانس‌های مربوط به پارسا، ۹۹ درصد حذف شد. اصلا بخش زندگی پارسا کاملا حذف شد.» شبکه آی فیلم چند روزی است پخش سریال «درپناه تو» به کارگردانی زنده‌یاد حمید لبخنده را شروع کرده، این سریال هر روز ساعت ۱۹ روی آنتن می‌رود.


کد مطلب: 353157

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/353157/چرا-پارسا-پیروزفر-تلویزیون-حذف

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir