کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اعترافات جنجالی زورگیر اتوبان نیایش

روزنامه ایران , 29 مرداد 1401 ساعت 9:22


گروه حوادث: سارق خشن که در بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش) با تهدید قمه گوشی تلفن همراه زن جوان را سرقت کرده بود در حالی از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شد که به ۱۰۰ فقره سرقت اعتراف کرده است.

 
چند روز قبل فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که واکنش‌های زیادی از سوی کاربران به دنبال داشت. در این فیلم مردی جوان در ترافیک بزرگراه نیایش در حالی که یک قمه در دست داشت به سمت خودروی پژو ۲۰۶ که راننده آن یک زن بود رفت و با تهدید در خودرو را باز کرد و پس از سرقت گوشی تلفن وی با ورود به فضای سبز وسط بزرگراه ناپدید شد.

زن جوان پس از شکایت به پلیس در تشریح ماجرا گفت: در ترافیک داخل خودرو نشسته بودم که ناگهان مردی به سمت من آمد و در خودرو را باز کرد، می‌خواست تلفنم را سرقت کند که من گوشی را روی صندلی عقب انداختم، اما او سوئیچ خودرو را برداشت و بعد با تهدید قمه در عقب خودرو را باز کرد و گوشی را برداشت و فرار کرد. سرهنگ کارآگاه «علی ولیپور گودرزی» رئیس پلیس آگاهی پایتخت در تشریح این خبر گفت: روز شنبه ۲۲ مرداد خبر وقوع زورگیری و سرقت از یک خانم در ترافیک بزرگراه نیایش، به پلیس اعلام شد و موضوع رسیدگی در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه فیلم این زورگیری در فضای مجازی جنجال زیادی ایجاد کرده بود، ادامه داد: تحقیقات میدانی کارآگاهان نشان داد، مرد جوان با سوءاستفاده از ترافیک بزرگراه نیایش به خودروی مالباخته نزدیک شده و با خشونت و درگیری تلفن‌همراه زن جوان را سرقت‌کرده است.کارآگاهان اداره هجدهم در گام نخست، با رصد‌های گسترده اطلاعاتی موفق به شناسایی هویت و مخفیگاه متهم در جنوب تهران شدند و پس از دریافت این اطلاعات مهم، با هماهنگی قضایی روز پنجشنبه بیست و هفتم مرداد سارق را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

متهم پس از انتقال به اداره هجدهم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم زورگیری از زن جوان در بزرگراه نیایش به همراه ۱۰۰ فقره سرقت به عنف در سطح خیابان‌های شهر تهران اعتراف کرد و گفت: من از اتباع بیگانه هستم، اما درایران بزرگ شدم و در شهریار زندگی می‌کنم و کارت شناسایی هم ندارم. روز حادثه با دوستم به خیابان‌های شمال تهران رفتیم تا سرقت کنیم. دوستم با دیدن این زن گفت برو تلفن همراهش را سرقت کن بعد خودش در مسیر مقابل بزرگراه منتظر ایستاد و من هم بعد از سرقت سوار موتور شدم و فرار کردیم، البته بین راه با موتور دیگری هم تصادف کردیم و پلیس ما را تعقیب کرد و من دستگیر شدم، اما همدستم فرار کرد.

سرهنگ کارآگاه گودرزی در پایان خاطرنشان کرد: در تحقیقات صورت گرفته از سارق جوان ضمن اعتراف به جرم زورگیری متهم با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی همدستان وی در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات همچنان ادامه دارد.علی صالحی، دادستان تهران در این باره گفت: در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر زورگیری فردی از یک خانم سوار بر خودرو در بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (نیایش)، پس از تشکیل پرونده قضایی در دادسرای تهران، دستورات ویژه برای شناسایی و دستگیری متهم به ضابطان و مأموران انتظامی ابلاغ شد.

وی افزود: در این رابطه پس از اقدامات انجام شده متهم پرونده توسط پلیس آگاهی تهران دستگیر شد و در حال حاضر روند تحقیقاتی از وی در حال انجام است.دادستان تهران در بازدید از زندان قزل حصار گفت: زندانیان دارای سابقه جرایم خشن مورد اعمال ارفاق و تسهیلات قانونی قرار نخواهند گرفت.دادستان تهران با اشاره به اینکه مردم بدانند برخورد قاطع قضایی و بدون اغماض با این افراد انجام خواهد شد، تصریح کرد: امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضایی است و در این رابطه با هیچ فردی تعارفی نداشته و موارد با جدیت پیگیری خواهد شد.


کد مطلب: 353203

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/353203/اعترافات-جنجالی-زورگیر-اتوبان-نیایش

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir