به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۹ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۳۵۳۲۰۶

فولاد، پیرترین و پیکان، جوان‌ترین تیم لیگ

فولاد، پیرترین و پیکان، جوان‌ترین تیم لیگ
گروه ورزشی: تیم فوتبال فولاد خوزستان بیشترین میانگین سنی لیگ بیست‌ودوم فوتبال را ثبت کرده است. در آستانه فصل نقل و انتقالات لیگ بیست‌ودوم بیشتر تیم‌های لیگ برتری بازیکنان خود را جذب کرده‌اند. برخی تیم‌ها در قامت یک تیم مدعی ظاهر شدند و بازیکنان مطرح مختلفی جذب کردند. برخی تیم‌ها با توجه به بودجه خود بازیکن جذب کردند و بیشتر تمرکز خود را روی آمادگی و هماهنگی بیشتر بازیکنانشان گذاشتند.
 
با انتقالات صورت گرفته میانگین سنی لیگ برتر در مقایسه با لیگ فصل گذشته افزایش پیدا کرده است. میانگین سنی لیگ بیست‌ویکم ۲۶.۷ سال بود و اکنون به ۲۷ سال رسیده است. فولاد خوزستان در فصل جدید لیگ برتر با ۲۸.۱ سال میانگین پیرترین تیم لیگ برتر را به نام خود ثبت کرد.

فولادی‌ها ۹ بازیکن بالای ۳۰ سال دارند که شهاب گردان با ۳۸ سال مسن‌ترین بازیکن این تیم است. پس از گردان، اشکان دژاگه، محمد آبشک، وریا غفوری و ایوب والی از باتجربه ترین بازیکنان فولاد در فصل پیش رو خواهند بود.  
در مقابل پیکان همچنان سیاست چند سال اخیر خود را دنبال می‌کند و همانند فصل گذشته جوان ترین تیم لیگ را در اختیار دارد. آن‌ها حتی نسبت به فصل گذشته جوان‌تر شده‌اند. پیکان فصل گذشته میانگین سنی ۲۴.۹ سال را به ثبت رساند و امسال با ۲۳.۶ سال عنوان جوان‌ترین تیم لیگ را در اختیار دارد.
میانگین سنی تیم‌های لیگ برتری در فصل پیش رو به شرح زیر است:
تیم               میانگین سنی
پیکان ۲۳.۶
تراکتور ۲۵.۴
استقلال ۲۵.۸
ملوان ۲۵.۹
هوادار ۲۵.۹
پرسپولیس ۲۶.۱
نفت مسجدسلیمان ۲۶.۱
ذوب‌آهن ۲۶.۷
آلومینیوم ۲۶.۷
مس کرمان ۲۶.۸
گل گهر ۲۶.۸
صنعت نفت آبادان ۲۷.۲
نساجی ۲۷.۴
سپاهان ۲۷.۷
مس رفسنجان ۲۷.۸
فولاد خوزستان ۲۸.۱
برچسب ها: لیگ برتر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها