کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جیسون موموآ فیلم می‌سازد

29 مرداد 1401 ساعت 9:32


گروه فرهنگی:جیسون موموآ فیلمی زندگینامه‌ای از افسانه موج‌سواری و قهرمان شنای هاوایی را تهیه می‌کند.

 بازیگر «آکوامن» با همکاری پیتر سافران تهیه کننده سینما با هم همراه شده‌اند تا یک فیلم بلند زندگینامه‌ای درباره دوک کاهاناموکو شناگر افسانه‌ای المپیک هاوایی بسازند. با محبوبیت گسترده موج‌سواری به عنوان یک ورزش این چهره ورزشی نیز بیش از پیش محبوب شده است.

کریس ککانیوکالانی برایت که برای نوشتن فیلمنامه «محکومیت» در سال ۲۰۱۸ در فهرست سیاه جای گرفت، در حال نوشتن فیلمنامه این فیلم است.این شناگر چند ماه پیش موضوع مستندی از مجموعه «استادان آمریکایی» بود که با عنوان «مرد آب- دوک: سفیر آلوها» از شبکه پی‌بی‌اس پخش شد و روایت فیلم را موموآ به عنوان یک هموطن از هاوایی برعهده داشت.

کاهاناموکو برنده ۵ مدال المپیک بود و به عنوان قهرمان شنا رکوردشکنی کرد. او به عنوان یک بومی هاوایی در ۴ دوره از بازی‌های المپیک در سال‌های ۱۹۱۲، ۱۹۲۰، ۱۹۲۴ و ۱۹۳۲ شرکت کرد و موفق شد تا کلیشه‌های نژادی را هم شکست بدهد. او سال ۱۹۶۸ در حالی که ۷۷ ساله بود بر اثر حمله قلبی درگذشت.اریک کارلسون از دیگر تهیه کنندان فیلم از این شناگر به عنوان یکی از نادیده گرفته شده‌ترین قهرمانان آمریکا یاد کرد وگفت ساخت فیلم زندگی او افتخاری بزرگ است زیرا وی زندگی پر از شفقت و تاثیرگذاری داشت و تجسم واقعی کلمه «آلوها» به معنی عشق در زبان هاوایی بود.از دیگر فیلم‌هایی که سافران تهیه‌کننده‌اش بوده می‌توان از «جوخه خودکشی» و «صلح‌ساز» یاد کرد.


کد مطلب: 353210

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/353210/جیسون-موموآ-فیلم-می-سازد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir