به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۹ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۳۵۳۳۴۰

کیفرخواست دادگاه انقلاب برای «سپیده رشنو»!

گروه سیاسی: رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران گفت: جلسه تفهیم اتهام «سپیده رشنو»، با توجه به کیفرخواست صادره و ارجاع پرونده به این شعبه، برگزار و کیفرخواست متهم به وی ابلاغ شد.
کیفرخواست دادگاه انقلاب برای «سپیده رشنو»!
به گزارش میزان، حجت‌الاسلام افشاری، رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران با اشاره به برگزاری جلسه تفهیم اتهام «سپیده رشنو» ، با توجه به کیفرخواست صادره و ارجاع پرونده به این شعبه، گفت: در اجرای قانون آیین دادرسی کیفری و الزام قانون‌گذار به ابلاغ کیفرخواست، متهم از زندان احضار شده و در شعبه مذکور، مفاد کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران به وی ابلاغ شد. وی تاکید کرد: متهم از مفاد پرونده، اتهامات و ادله انتسابی که دایر بر اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق ارتباط با افراد خارج‌نشین و فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی و تشویق مردم به فساد و فحشا بود، آگاه شد تا جهت دفاع از خود، با توجه به مفاد کیفرخواست صادره، در جلسه رسیدگی آمادگی لازم را کسب کند.

گفتنی اینکه، سپیده رشنو، ۲۸ ساله، هنرمند، داستان‌نویس و ویراستار، اواخر خردادماه در تهران مسافر اتوبوس بی‌آرتی بود. او پس از اعتراض به  زن جوان محجبه‌ای که در اتوبوس درباره حجاب اجباری به او تذکر داد و او را تهدید کرد که ویدئوی او را به «سپاه» می‌دهد، روز ۲۵ خرداد بازداشت شد. هنوز تاریخی برای برگزاری جلسه دادگاه سپیده رشنو اعلام نشده است. اعلام صدور کیفرخواست و تفهیم اتهام علیه این زن معترض به حجاب اجباری در حالی است که در روزهای اخیر، انتشار خبرهای ضد و نقیض درباره‌ او، به نگرانی‌ها از وضعیتش در زندان دامن زده بود. مدتی بعد از بازداشت تصاویری از اعترافات او در سیما به نمایش درآمد که نشانه‌هایی از آثار آسیب‌دیدگی روی چهره رشنو را نشان می‌داد.
 
برچسب ها: سپیده رشنو

۱۴۰۱/۰۵/۲۹ ۱۶:۱۶
وای برما (392244)
حسنو
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ ۱۸:۱۰
........ الان کجاست... (392247)
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ ۱۸:۵۴
... حالا به او اتهامی می زنید که .. (392248)
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ ۱۹:۲۰
......... متاسفم.ایا تا به حال ... یک رای خلاف میل ...ها صادر شده است؟ (392263)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها